Sjøfolk på mcsiden.no

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Sjøfolk på mcsiden.no

Legg inn av DrGreve »

Jeg ser at mange medlemmer her på mcsiden har jobber som kan relateres til havet, og da får jeg vel lov til å reklamere for en facebookgruppe jeg har vært med på å bygge opp. Vi nærmer oss 12000 medlemmer i skrivende stund og det er aktivitet døgnet rundt. Det er også et bildearkiv med 10tusenvis av bilder og mange historiske godbiter :)
https://www.facebook.com/groups/siurf/" onclick="window.open(this.href);return false;
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Sjøfolk på mcsiden.no

Legg inn av Kmann »

DrGreve skrev:Jeg ser at mange medlemmer her på mcsiden har jobber som kan relateres til havet,
Det neste blir vel en tråd om vannscooter?? :lol Hvis det ikke er allerede..
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Wheels
Innlegg: 87
Registrert: 13 jun 2010, 05:29
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Nordland

Re: Sjøfolk på mcsiden.no

Legg inn av Wheels »

Har vært sjømann ja - for en god tid siden.

Nå er man jo ikke enige i hva som er en sjømann - av de fra den gamle skole anser ikke ferjepersonell som skikkelige sjøfolk.

Har jobbet på 4 forskjellige hurtigruter, noen kystbåter med litt nordsjøfart nå og da til Tyskland, England, Sverige+++

Men har ikke vært i Asia, Amerika eller Australia som sjømann.

På slutten av 70-tallet var vel siste rest av krigsseilere i innenriksfart av de som greide å jobbe.
Jobbet sammen med noen få av disse før de forsvant.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1604
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Sjøfolk på mcsiden.no

Legg inn av Kjellrf »

Teller 1.gangstjeneste i Marinen? Var dog kun på Bjørnøya, utenom omtrent hele norskekysten.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

KawaKjetil

Re: Sjøfolk på mcsiden.no

Legg inn av KawaKjetil »

DrGreve skrev:Jeg ser at mange medlemmer her på mcsiden har jobber som kan relateres til havet, og da får jeg vel lov til å reklamere for en facebookgruppe jeg har vært med på å bygge opp. Vi nærmer oss 12000 medlemmer i skrivende stund og det er aktivitet døgnet rundt. Det er også et bildearkiv med 10tusenvis av bilder og mange historiske godbiter :)
https://www.facebook.com/groups/siurf/" onclick="window.open(this.href);return false;
Er medlem der :-) Fin side med mye aktivitet!! Nett så en får lyst å reise ut igjen hver gang en er innom...

Svar