Hva er den beste sykkelen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Snikendeugle »

I dag fant jeg den beste sykkelen!!!


-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Bilde

:knegg
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

dobbel
Sist redigert av ZZR-Erling den 09 mar 2014, 20:26, redigert 1 gang totalt.

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

Snikendeugle skrev:I dag fant jeg den beste sykkelen!!!


-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Bilde

:knegg
Ja-a..ikke dum den der! :thumleft

På X-siden sliter eierne med treg deletilgang...men kanskje ikke så ille på gatesiden?

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

JohnnyTh skrev:
Jompa skrev:HONDA CTX 1300
må være en toppkandidat til tittelen "beste sykkel".

Den viderefører Hondas stolte V4-tradisjon.
Etter vel 30 år med V4 har de nok forlengst plukket bort alle barnesykdommer.

Den har flere bruksområder, som mange mener at en god sykkel skal ha.
Man kan f.eks kjøre veldig langt på den, eller kjøre en kort tur.
Den kan brukes til å cruise med, vekker garantert oppsikt.
Sportsegenskapene er nok bedre enn GoldWings (?)
Og motoren med veivakslingen på langs kombinert med kardang bør vel tiltale både Guzzi- og BMW-entusiaster.

Og designet ?
Et resultat av evolusjon.
honda_ctx_1300.jpg
Se bare på tanken og kåpa som er skapt som en enhet, samme som de første VF1000F.
vf1000f_1984.jpg
Modellen fyller opp tomrommet mellom Pan Europa og Gold Wing.
Den har alle de beste elementene fra sportstourerne og tungvektstourerne.
Honda har også vært så forutseende at de skjønner at stadig færre vil ha vindskjerm, som en følge av at det globale klimaet blir varmere.
Det kan jo være godt å få kjølt ned hodet.
HONDA%20ST1100%2094.jpg
F6B-STD-R201.png

Dette er mao sykkelen for alle som ønsker seg tradisjon, comfort, blikkfang, sportstourer, tungvektstourer i een og samme sykkel.
At den ser en smule overvektig er vel ikke rart, alle store touring og ADV- sykler vokser jo litt i lengde/høyde/bredde hver gang det kommer en ny modell.
Vent å se, dette kommer til å bli en storselger !
Personlig synes jeg fjollete var et beskrivende ord for denne. Til og med GS ser jo bedre ut.
Men for all del sikkert en flott sykkel.
Fjollete var det beste ordet du kunne brukt. :prf
Jeg har ingen tro på at dette blir en storselger ... kun i USA i så fall, men tviler på at det skjer.
Men sikkert ikke mye å utsette på kvalitet og komfort

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

JohnnyTh skrev:
ZZR-Erling skrev:
LordShaft skrev:
ZZR-Erling skrev:
Men hva med meg da, er jeg i gruppen "BMW-folket"? Jeg taler makta i BMW-klubben midt imot vedrørende dems herske, propaganda og nedlatende stil.
Mao så er BMW en av de bikene jeg liker, men har ikke mista "gangsynet" alikevel.
Slikt folk blir ofte sett på som Judas, foreder eller lignende navn som passer gruppen best å kalle utskuddet der og da! :lol

Note 3
Se hvor det måtte bry meg :b_c:
Er jo bra folk skryter og er fornøyde med sitt eget valg. Problemet kommer jo når man ikke kan gjøre det uten å være nedlatende ovenfor andre. Ikke mange andre miljø der man finner så mange grupper som er nedlatende ovenfor de som har gjort andre valg.

K1300s er en flott sykkel. Jeg så på en blå K1200s en gang men blåfargen var sånn Biltema blå og jeg syntes den var litt for plastikkaktig med store flater i denne blåfargen. Skled og veldig frem på salen, og så virket sideveskene små. Men K1300 er mye bedre designet synes nå jeg. De har vel kuttet ut de teite blinklysbryterne og?
Og hva med meg da? Jeg er ikke av BMW-folket, men jeg tror gjerne at GS kan være "verdens beste sykkel" ... men når GS-eierne, vilt og uhemmet og i nesten religiøse ordelag har skrytt lenge nok, prøver jeg så godt jeg kan å finne gode argumenter mot.
Men det viser seg dessverre å være vanskelig :twisted
DrGreve fant derimot to gode argumenter mot GS ... det ene var, litt følsom for sidevind, og det andre var at den blunker med det ene øyet
Så jeg kommer neppe noen gang til å kjøpe en. Så lenge jeg vil kjøre denne type sykkel funker V-stromen gulle godt. Litt mere sannsynlig at jeg kjøper en K12/1300 ... men ingen hast

PS. Dette "kuppet" gjort av det velsmurte tyske BMW-maskineriet ... jeg kan ikke se at det har noen effekt på dagliglivet, folk driver på med sine vanlige gjøremål som om ingenting har hendt :eh

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

jhn skrev: DrGreve fant derimot to gode argumenter mot GS ... det ene var, litt følsom for sidevind, og det andre var at den blunker med det ene øyet
Nå var det i anstendighetens navn Lordshaft sin, med 2 forskjellige størrelser på lyktene, som ser ut som om den blunker :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3459
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Den er litt skjeiv i aua denne GS'en og. Selv synes jeg det er litt stilig
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

DrGreve skrev:
jhn skrev: DrGreve fant derimot to gode argumenter mot GS ... det ene var, litt følsom for sidevind, og det andre var at den blunker med det ene øyet
Nå var det i anstendighetens navn Lordshaft sin, med 2 forskjellige størrelser på lyktene, som ser ut som om den blunker :)
Beklager, jeg har nok blandet litt der da ... men GS'n har jo også et litt merkelig uttrykk i trynet, så du kan jo bruke argumentet der også

Brukeravatar
Togmannen
Innlegg: 121
Registrert: 23 jul 2010, 11:53
Motorsykkelen din: Kawa Ninja1000Sx, Kawa Er-6n 2007
Sted: Oslo

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Togmannen »

ZZR-Erling skrev: Alle K12 har det gamle blinklyssytemet...det funker greit, men det trengs noe tilvenning. I 09 kom K1300S/R/GT og da ble det "japanskt", alt på en bryter...dog har det vært mye feil på de bryterne.. :knegg og man kan si "BMW fikk de ikke til". Grunnen til at jeg kjører BMW, er at de er driftsstabile nok om man velger rette årgangene, og at de har teknikk som er tiltalende, god ergonomi og aerodynamikk ++
Blinklys er vel ikke noe problem på en BMW. Er jo ingen som bruker dem alikavel.. :P :p
Kjør som om ingen andre ser deg.

Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007

X-Honda Vfr 800 2009

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av LordShaft »

DrGreve skrev:
jhn skrev: DrGreve fant derimot to gode argumenter mot GS ... det ene var, litt følsom for sidevind, og det andre var at den blunker med det ene øyet
Nå var det i anstendighetens navn Lordshaft sin, med 2 forskjellige størrelser på lyktene, som ser ut som om den blunker :)
Viktig å flørte der en kan, du skal se når jeg blinker med langlysene du :lol

Note 3

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Jompa skrev:HONDA CTX 1300
må være en toppkandidat til tittelen "beste sykkel".

Den viderefører Hondas stolte V4-tradisjon.
Etter vel 30 år med V4 har de nok forlengst plukket bort alle barnesykdommer.

Den har flere bruksområder, som mange mener at en god sykkel skal ha.
Man kan f.eks kjøre veldig langt på den, eller kjøre en kort tur.
Den kan brukes til å cruise med, vekker garantert oppsikt.
Sportsegenskapene er nok bedre enn GoldWings (?)
Og motoren med veivakslingen på langs kombinert med kardang bør vel tiltale både Guzzi- og BMW-entusiaster.

Og designet ?
Et resultat av evolusjon.
honda_ctx_1300.jpg
Se bare på tanken og kåpa som er skapt som en enhet, samme som de første VF1000F.
vf1000f_1984.jpg
Modellen fyller opp tomrommet mellom Pan Europa og Gold Wing.
Den har alle de beste elementene fra sportstourerne og tungvektstourerne.
Honda har også vært så forutseende at de skjønner at stadig færre vil ha vindskjerm, som en følge av at det globale klimaet blir varmere.
Det kan jo være godt å få kjølt ned hodet.
HONDA%20ST1100%2094.jpg
F6B-STD-R201.png

Dette er mao sykkelen for alle som ønsker seg tradisjon, comfort, blikkfang, sportstourer, tungvektstourer i een og samme sykkel.
At den ser en smule overvektig er vel ikke rart, alle store touring og ADV- sykler vokser jo litt i lengde/høyde/bredde hver gang det kommer en ny modell.
Vent å se, dette kommer til å bli en storselger !
Nei, dette var ikke bra og med et så snevert bruksmønster kan jeg ikke tenke meg den som kandidat til den beste sykkelen.
Tidligere nevnte noen at nederst på listen ligger HD, og hva er det Honda gjør igjen ? Forsøker så godt det går å ligne på disse.
Jeg ser HD også er svært opptatt av disse merkelige kåpene med lav vindskjerm. HD selger kanskje bra, men det har ikke med sykkelen å gjøre, men imaget som er rundt merket.
Dette imaget har jo ikke Honda på samme måten, så jeg skjønner ikke hva disse produsenten tenker på da de på død og liv skal lage noe som ligner mest mulig på disse amerikanske syklene.
Yamaha har nå med respekt å melde gjort noe ut av motoren i sin Bolt og fått den også til å ligne, men denne Hondamotoren ligner jo ikke på noe.
Før hadde i allefall Honda respekt nok til å skjule motorene sine bak svære kåper som på CBR og Pan Eu syklene sine, men her prøver de så godt det går å ligne på HD og tabber seg ut med å kle av motoren.
Dette Honda gjør , mener jeg er å forsøke å pakke et knekkebrød inn i Stratos papir. I stedet for å produsere noe nytt eller følge sine egne fotspor, forsøker de å ligne noe annet eller forsøke å bli noe de ikke kan bli.
Eneste positive med denne modellen er at den sikkert blir komfortabel langs Route 66. Og den lar eierne være rimelig trygge på at den ikke stopper der slik at de unngår å bli ledd av fra de som kommer på de ekte sakene.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:Før hadde i allefall Honda respekt nok til å skjule motorene sine bak svære kåper som på CBR og Pan Eu syklene sine, men her prøver de så godt det går å ligne på HD og tabber seg ut med å kle av motoren.
Først og fremst så er jeg enig i at denne modellen var grusom, omtrent på linje med det styggeste jeg ser på veiene idag, og det er vel ikke noen hemmelighet hvilken sykkel det er.
Dernest er jeg forundret over at du mener motorer blir kledd inn fordi den er lite tiltalende. Da må jeg svare at, for å følge ditt resonnement, er det kanskje forståelig at BMW også kler inn sin boxermotor på sine touringmodellen hvor denne blir brukt. I allefall er jeg glad for det :)
Honda sin V4-motor har helt siden 1986 (fra den dag de gikk fra kjededrift til tannhjulsdrift for kammene) vist verden hvordan man lager en motor med silkemyk gange, er momentsterk og ikke minst, totalt uten feil og mangler. Ikke mange kan skryte av det :)
På CTX er motoren plassert med langsgående veiv og kammer og det må jo Guzzielskerne like, men den første som designer en aftermark-kåpe til denne som er penere, vil gjøre store penger, for stuket er, for å si det mildt, dritstygg :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Før hadde i allefall Honda respekt nok til å skjule motorene sine bak svære kåper som på CBR og Pan Eu syklene sine, men her prøver de så godt det går å ligne på HD og tabber seg ut med å kle av motoren.
Først og fremst så er jeg enig i at denne modellen var grusom, omtrent på linje med det styggeste jeg ser på veiene idag, og det er vel ikke noen hemmelighet hvilken sykkel det er.
Dernest er jeg forundret over at du mener motorer blir kledd inn fordi den er lite tiltalende. Da må jeg svare at, for å følge ditt resonnement, er det kanskje forståelig at BMW også kler inn sin boxermotor på sine touringmodellen hvor denne blir brukt. I allefall er jeg glad for det :)
Honda sin V4-motor har helt siden 1986 (fra den dag de gikk fra kjededrift til tannhjulsdrift for kammene) vist verden hvordan man lager en motor med silkemyk gange, er momentsterk og ikke minst, totalt uten feil og mangler. Ikke mange kan skryte av det :)
På CTX er motoren plassert med langsgående veiv og kammer og det må jo Guzzielskerne like, men den første som designer en aftermark-kåpe til denne som er penere, vil gjøre store penger, for stuket er, for å si det mildt, dritstygg :)
Først og fremst vil jeg få takke for et flott og saklig formulert svar :)

Å kalle denne Hondaen stygg, er å ta hardt i, jeg forsøker med respekt å melde holde meg unna slike utsagn. Noen synes sikkert denne Hondaen er vakker, og tar den til sitt hjerte. Jeg ville følt det respektløst å kalle den stygg.

Og jeg er enig i at V4 motoren er en av de mest feilfrie, dette dro jeg frem som et av de få positive tingene jeg foreløpig kan si med denne nye Hondaen. En del setter jo dette foran alt annet, og det er jo greit, man har jo forskjellig syn på hva som er bra med en motorsykkel.

At BMW kler inn sine Boxermotorer i touringmodellene mener jeg er å ta litt hardt i. Etter min mening har de vært flinke til å vise denne fantastiske konstruksjonen og likevel klart å lage gode toppkåper som dekker fører godt. Er jo heller ingen lett konstruksjon å pakke inn :)
Dette er jo noe som jeg mener bør gjøres med et slikt smykke, akkurat som Guzzi gjør med sine modeller. Guzzi har vel kun med modellen Norge, kapslet inn motorkonstruksjonen nærmest helt. Synd etter min mening.

Bilde

Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

Bringisen skrev:
Jompa skrev:HONDA CTX 1300
må være en toppkandidat til tittelen "beste sykkel".

Den viderefører Hondas stolte V4-tradisjon.
Etter vel 30 år med V4 har de nok forlengst plukket bort alle barnesykdommer.

Den har flere bruksområder, som mange mener at en god sykkel skal ha.
Man kan f.eks kjøre veldig langt på den, eller kjøre en kort tur.
Den kan brukes til å cruise med, vekker garantert oppsikt.
Sportsegenskapene er nok bedre enn GoldWings (?)
Og motoren med veivakslingen på langs kombinert med kardang bør vel tiltale både Guzzi- og BMW-entusiaster.

Og designet ?
Et resultat av evolusjon.
honda_ctx_1300.jpg
Se bare på tanken og kåpa som er skapt som en enhet, samme som de første VF1000F.
vf1000f_1984.jpg
Modellen fyller opp tomrommet mellom Pan Europa og Gold Wing.
Den har alle de beste elementene fra sportstourerne og tungvektstourerne.
Honda har også vært så forutseende at de skjønner at stadig færre vil ha vindskjerm, som en følge av at det globale klimaet blir varmere.
Det kan jo være godt å få kjølt ned hodet.
HONDA%20ST1100%2094.jpg
F6B-STD-R201.png

Dette er mao sykkelen for alle som ønsker seg tradisjon, comfort, blikkfang, sportstourer, tungvektstourer i een og samme sykkel.
At den ser en smule overvektig er vel ikke rart, alle store touring og ADV- sykler vokser jo litt i lengde/høyde/bredde hver gang det kommer en ny modell.
Vent å se, dette kommer til å bli en storselger !
Nei, dette var ikke bra og med et så snevert bruksmønster kan jeg ikke tenke meg den som kandidat til den beste sykkelen.
Tidligere nevnte noen at nederst på listen ligger HD, og hva er det Honda gjør igjen ? Forsøker så godt det går å ligne på disse.
Jeg ser HD også er svært opptatt av disse merkelige kåpene med lav vindskjerm. HD selger kanskje bra, men det har ikke med sykkelen å gjøre, men imaget som er rundt merket.
Dette imaget har jo ikke Honda på samme måten, så jeg skjønner ikke hva disse produsenten tenker på da de på død og liv skal lage noe som ligner mest mulig på disse amerikanske syklene.
Yamaha har nå med respekt å melde gjort noe ut av motoren i sin Bolt og fått den også til å ligne, men denne Hondamotoren ligner jo ikke på noe.
Før hadde i allefall Honda respekt nok til å skjule motorene sine bak svære kåper som på CBR og Pan Eu syklene sine, men her prøver de så godt det går å ligne på HD og tabber seg ut med å kle av motoren.
Dette Honda gjør , mener jeg er å forsøke å pakke et knekkebrød inn i Stratos papir. I stedet for å produsere noe nytt eller følge sine egne fotspor, forsøker de å ligne noe annet eller forsøke å bli noe de ikke kan bli.
Eneste positive med denne modellen er at den sikkert blir komfortabel langs Route 66. Og den lar eierne være rimelig trygge på at den ikke stopper der slik at de unngår å bli ledd av fra de som kommer på de ekte sakene.
Nå synes jeg du var uhyre negativ. Du tror vel ikke at Honda har forsøkt å kopiere en HD, og dette er så likt de klarte å komme? Jeg tror bestemt at også Honda's ingeniører klarer å se forskjell på V2 og en V4, og ville klart å lage noe som ligner litt mere ... ingen med synet i behold vil vel påstå at dette er en kopi av noe som helst.
Honda har jo tidligere trengt seg inn på HD's hjemmemarked med stort hell ... men heller ikke Gold Wing er en kopi
Amerikanerne vil jo ha slike rare sykler, hvorfor skal ikke Honda kunne levere sin versjon av styggedommen?

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3459
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Hadde vært moro å set bilde av den sykkelen de kopierer. Er det noen som har det?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar