For campinginteresserte, hva pakker dere med dere på tur ?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

For campinginteresserte, hva pakker dere med dere på tur ?

Legg inn av Bringisen »

Jeg mener AJ hadde en lignende tråd en gang, men finner den ikke igjen. Det finnes jo også en tråd for hvilket telt man skal velge. Men jeg kunne tenke meg å se hva dere har med dere på MC-reiser over flere dager.
Mange er selvfølgelig komfortabelt anlagt og sier seg ferdig med telt og friluftsliv, men noen av dere driver vel med slikt ennå ?
Selv synes jeg det er befriende å ha telt med og sover ekstremt godt ute.
Ofte har man jo med en del friluftsutstyr/campingutstyr og noen tenker plassbesparelse og vekt. Selv er jeg interessert i å pakke smart og med så lite volum som mulig på tross av at jeg har både plass og lastevekt mulighet. Men det har ofte noe med å pakke smart likevel.
Noen som vil dele tips frem mot sommeren ?
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
bjornen
Innlegg: 245
Registrert: 01 sep 2012, 19:17
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
Sted: Drammen

Re: For campinginteresserte, hva pakker dere med dere på tur

Legg inn av bjornen »

reiser jeg alene er det; (stort sett)

ett bittelite fjelltelt (gammalt som alle Hauane, men fungerer fortsatt)
sovepose etter forventet temperatur
mini feltseng (1kg og på størrelse med 2 ølbokser)
event koke/spiseutstyr
ei bukse
kortbukse
2-3sett undertøy (sokker, underbukser og t-skjorter)
fleecegenser
stillongs
tynn ullgenser
joggesko
Vind/regnjakke

sikkert noe jeg glemmer i farta :scratch

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38121
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: For campinginteresserte, hva pakker dere med dere på tur

Legg inn av AJ »

Når man er to på en sykkel, som tilfellet her hos oss, er det greit med utstyr som kan bidra til å pakke lurt.
På Europa-turen sist sommer hadde vi med hver vår SEA TO SUMMIT Compression Dry Sack størrelse L med maks pakkekapasitet på 20 liter. Med lette klær (ikke dongeri!) får man plass til mye.
Dry Sack'en er lett å komprimere og tar liten plass.

Og skaffer man seg Pertex Microlight bukse og jakke er man godt utstyrt til å tåle lave temperaturer såvel som regn.

Det får være mine to tips til jeg kommer opp med ytterligere et par-tre gode senere... ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
bjornen
Innlegg: 245
Registrert: 01 sep 2012, 19:17
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
Sted: Drammen

Re: For campinginteresserte, hva pakker dere med dere på tur

Legg inn av bjornen »

uuppss :scratch :sorry

duct-tape og Leatherman+ lappeskum :scratch :scratch

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: For campinginteresserte, hva pakker dere med dere på tur

Legg inn av TBI81 »

Om telt og primus tur så pakker jeg som om jeg skal på fjellet. Og alltid alt som skal være tørt i pakksekker :-)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: For campinginteresserte, hva pakker dere med dere på tur

Legg inn av JohnnyTh »

Selv om jeg ikke har så god plass eller nyttelast så er det ganske mye som blir med på tur.

For egoturer har jeg et Vango Temphest 2000 2 manns telt. Dette kjøpte jeg for en tusenlapp i England og det har imponert. Er vi alle tre på tur så har jeg et Helsport Gimle 4. Har 4 stk gigantiske spiker som jeg kan bruke som teltplugger hvis det er veldig hardt i bakken.
Soveposen er en Helsport Glitterheim Airvent. Denne fungerer fint i Norske vår, sommer og høst temperaturer. Airvent funksjonen gjør at man og kan bruke den i mye høyere temperaturer enn det vi er vandt med her hjemme. En dunpose hadde nok tatt mye mindre plass men så er de vel ikke så gla i å bli våte.
Liggeunderlaget er Downmat Exped 7. Meget fornøyd med dette. Faktisk så fornøyd at jeg har kjøpt til både kona og jentungen.
Myggspray
Dopapir
ReiseHåndklede
Såpe
Har som regel med en optimus multifuel, men jeg er ikke så flink til å spise når jeg er på tur så det blir lite brukt. Tok av 5 kg på sist ferie. Men den halvliteren fungerer jo og som ekstrabensin hvis man kjører tom.
Nikon speilrefleks kamera og et Nikon coolmax (vanntett)
Rumpetaske. Denne blir brukt til kameraet hvis jeg skal ut å gå.
12v universallader til kameraene.
Ipad med sdkortleser
liten hodelykt og en Ledlenser T7 lykt når behovet er litt mer seriøst.
Multiverktøy og bitte litt annet verktøy.
Lappesett (plugger) kjøpt på Louis og en mini 12v kompressor kjøpt på biltema for 10 år siden. Har herpa den og fjernet all unødvendig plast så den blir enda mindre.
1 par tynne arbeidshansker. Greit å ha hvis man må skru eller sette opp telt i søla og har lite vaskemuligheter.
2 wiresykkellåser så jeg kan låse fast jakken eller hjelmen hvis jeg skal ut på tur til fots.
Underlagsplate til sidestøtten
Solbriller

5-6 sett med undertøy, så man slipper med å vaske en gang i uken.
4 t-skjorter
1 stillongs
et par lette sko
Badebukse
1 langarmet genser
1 bukse
1 shorts
1 hals
Rukka magebelte. Dette er meget behagelig hvis det blir kaldt
Og så det hemmelige våpenet når det har blitt mange mil.. ei sykkelbukse. Men ikke si det til noen
Og litt toalettsaker, antibak.

Alt dette går i sideveskene. Toppboksen prøver jeg å holde tom. Slik at jeg har plass hvis jeg kjøper noe mat el. Og så kan jeg låse ned kjørestøvler, hansker, GPS ol når jeg parkerer. Har med en biltema billig pakksekk som jeg fester bak på salen. I denne har jeg et billig fælt MC trekk fra Biltema. Bruker det hvis jeg må parkere et lugubert sted og vil gjemme bort sykkelen litt. Bruker denne pakksekken og hvis jeg må pakke ned teltet vått. Greit å slippe å ha det i sidevesken vått.

Bilde
Kommer muligens på mer senere
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: For campinginteresserte, hva pakker dere med dere på tur

Legg inn av DrGreve »

JohnnyTh skrev:Selv om jeg ikke har så god plass eller nyttelast så er det ganske mye som blir med på tur.

For egoturer har jeg et Vango Temphest 2000 2 manns telt. Dette kjøpte jeg for en tusenlapp i England og det har imponert. Er vi alle tre på tur så har jeg et Helsport Gimle 4. Har 4 stk gigantiske spiker som jeg kan bruke som teltplugger hvis det er veldig hardt i bakken.
Soveposen er en Helsport Glitterheim Airvent. Denne fungerer fint i Norske vår, sommer og høst temperaturer. Airvent funksjonen gjør at man og kan bruke den i mye høyere temperaturer enn det vi er vandt med her hjemme. En dunpose hadde nok tatt mye mindre plass men så er de vel ikke så gla i å bli våte.
Liggeunderlaget er Downmat Exped 7. Meget fornøyd med dette. Faktisk så fornøyd at jeg har kjøpt til både kona og jentungen.
Myggspray
Dopapir
ReiseHåndklede
Såpe
Har som regel med en optimus multifuel, men jeg er ikke så flink til å spise når jeg er på tur så det blir lite brukt. Tok av 5 kg på sist ferie. Men den halvliteren fungerer jo og som ekstrabensin hvis man kjører tom.
Nikon speilrefleks kamera og et Nikon coolmax (vanntett)
Rumpetaske. Denne blir brukt til kameraet hvis jeg skal ut å gå.
12v universallader til kameraene.
Ipad med sdkortleser
liten hodelykt og en Ledlenser T7 lykt når behovet er litt mer seriøst.
Multiverktøy og bitte litt annet verktøy.
Lappesett (plugger) kjøpt på Louis og en mini 12v kompressor kjøpt på biltema for 10 år siden. Har herpa den og fjernet all unødvendig plast så den blir enda mindre.
1 par tynne arbeidshansker. Greit å ha hvis man må skru eller sette opp telt i søla og har lite vaskemuligheter.
2 wiresykkellåser så jeg kan låse fast jakken eller hjelmen hvis jeg skal ut på tur til fots.
Underlagsplate til sidestøtten
Solbriller

5-6 sett med undertøy, så man slipper med å vaske en gang i uken.
4 t-skjorter
1 stillongs
et par lette sko
Badebukse
1 langarmet genser
1 bukse
1 shorts
1 hals
Rukka magebelte. Dette er meget behagelig hvis det blir kaldt
Og så det hemmelige våpenet når det har blitt mange mil.. ei sykkelbukse. Men ikke si det til noen
Og litt toalettsaker, antibak.

Alt dette går i sideveskene. Toppboksen prøver jeg å holde tom. Slik at jeg har plass hvis jeg kjøper noe mat el. Og så kan jeg låse ned kjørestøvler, hansker, GPS ol når jeg parkerer. Har med en biltema billig pakksekk som jeg fester bak på salen. I denne har jeg et billig fælt MC trekk fra Biltema. Bruker det hvis jeg må parkere et lugubert sted og vil gjemme bort sykkelen litt. Bruker denne pakksekken og hvis jeg må pakke ned teltet vått. Greit å slippe å ha det i sidevesken vått.

Bilde
Kommer muligens på mer senere
Hvor pakker du katta? :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: For campinginteresserte, hva pakker dere med dere på tur

Legg inn av JohnnyTh »

Det ble ikke plass så Erica (katten) måtte bli hjemme :P :p
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: For campinginteresserte, hva pakker dere med dere på tur

Legg inn av ojda »

JohnnyTh skrev:Det ble ikke plass så Erica (katten) måtte bli hjemme :P :p
Det var vel til det beste :-k Et øyeblikk var jeg engstelig for
at du brukte den, istedet for dopapiret du nevnte i lista di.
Men som jeg ikke kunne gjennfinne på bildet ditt :[-X
Ellers en fin pakkeliste :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: For campinginteresserte, hva pakker dere med dere på tur

Legg inn av JohnnyTh »

ojda skrev:
JohnnyTh skrev:Det ble ikke plass så Erica (katten) måtte bli hjemme :P :p
Det var vel til det beste :-k Et øyeblikk var jeg engstelig for
at du brukte den, istedet for dopapiret du nevnte i lista di.
Men som jeg ikke kunne gjennfinne på bildet ditt :[-X
Ellers en fin pakkeliste :thumleft
Mulig dopapiret ikke var tilstede når bildet ble tatt :-) men det er jo det viktigste! :roll
Spesiellt hvis dere skal til Albania, for der er det ikke så mange som bruker dopapir :-)å
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: For campinginteresserte, hva pakker dere med dere på tur

Legg inn av Epylypzon »

JohnnyTh skrev:
ojda skrev:
JohnnyTh skrev:Det ble ikke plass så Erica (katten) måtte bli hjemme :P :p
Det var vel til det beste :-k Et øyeblikk var jeg engstelig for
at du brukte den, istedet for dopapiret du nevnte i lista di.
Men som jeg ikke kunne gjennfinne på bildet ditt :[-X
Ellers en fin pakkeliste :thumleft
Mulig dopapiret ikke var tilstede når bildet ble tatt :-) men det er jo det viktigste! :roll
Spesiellt hvis dere skal til Albania, for der er det ikke så mange som bruker dopapir :-)å
Ikke? :p skal antageligvis kjøre gjennom Albania i sommer.

Sent from my HTC One
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: For campinginteresserte, hva pakker dere med dere på tur

Legg inn av spidair »

Satt akkurat å tenkte i disse baner selv, så takker for gode forslag av d'herrer over her :)

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: For campinginteresserte, hva pakker dere med dere på tur

Legg inn av Bringisen »

:vs Oi, her var det kommet en del forslag allerede. Flott liste og flott med bilde JohnnyTh, akkurat slik jeg håpet at tråden skulle bli. Jeg skal forsøke å dele min oppakning med liste og bilde i løpet av neste helg.
Jeg har en hard skoleuke denne uken med mange prøver, er derfor ikke så aktiv denne uken :-)å
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: For campinginteresserte, hva pakker dere med dere på tur

Legg inn av LordShaft »

Bilde

Si at du blir drete i hodet av en måse! Tørker du bare vekk med papir? Eller tar du deg en dusj? :-k

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: For campinginteresserte, hva pakker dere med dere på tur

Legg inn av JohnnyTh »

LordShaft skrev:Bilde

Si at du blir drete i hodet av en måse! Tørker du bare vekk med papir? Eller tar du deg en dusj? :-k
En Bergenser trenger vel ikke spørre om sånt? Skulle tro du kunne sånt! :D
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar