Er dette bra journalistikk?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er dette bra journalistikk?

Legg inn av Bjerknez »

Nei nei...slike mistanker skal jeg ha meg frabedt!

Her i Østfold så har vi noe som heter Posten/Bring og denn pakken er nå i skrivende stund på vei via dem. Jeg sitter på kontoret jeg skal du vite og BARE gjør fornuftige ting nå som ferien nermer seg :yeahright

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Er dette bra journalistikk?

Legg inn av JohnnyTh »

Kjære Bjeknez
Jeg må si meg enig med vår høyst ærede moderator Hr AJ og be om deres tilgivelse for min høyst krenkene ordbruk i min omtale av deres person.

Ærbødigste hilsner fra
Johnny
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Er dette bra journalistikk?

Legg inn av ojda »

JohnnyTh skrev:Kjære Bjeknez
Jeg må si meg enig med vår høyst ærede moderator Hr AJ og be om deres tilgivelse for min høyst krenkene ordbruk i min omtale av deres person.

Ærbødigste hilsner fra
Johnny

Ja det skal du ha Johnny.
Når du har tråkka uttafor, er du ikke redd for å inrømme det :[-X ......... :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Er dette bra journalistikk?

Legg inn av JohnnyTh »

ojda skrev:
JohnnyTh skrev:Kjære Bjeknez
Jeg må si meg enig med vår høyst ærede moderator Hr AJ og be om deres tilgivelse for min høyst krenkene ordbruk i min omtale av deres person.

Ærbødigste hilsner fra
Johnny

Ja det skal du ha Johnny.
Når du har tråkka uttafor, er du ikke redd for å inrømme det :[-X ......... :lol
:P :p
Begynner å bli god til denne tonen. Alle mine brev til kontakten min her på Samsung verfter begynner slik: Dear Mr Ok
Ja han heter Ok, og tonen i alle brev holdes på et meget høyt høflighets nivå. :-)å
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er dette bra journalistikk?

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev:Kjære Bjeknez
Jeg må si meg enig med vår høyst ærede moderator Hr AJ og be om deres tilgivelse for min høyst krenkene ordbruk i min omtale av deres person.

Ærbødigste hilsner fra
Johnny
Dette var bare ironisk morsomt, så i små mengder og ytterst sjeldent setter jeg pris på noen slike sprell fra folk jeg kjenner og fra folk jeg "kjenner" :vs
Så noen unskyldning behøver jeg ikke. :prf

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Er dette bra journalistikk?

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev:
JohnnyTh skrev:Kjære Bjeknez
Jeg må si meg enig med vår høyst ærede moderator Hr AJ og be om deres tilgivelse for min høyst krenkene ordbruk i min omtale av deres person.

Ærbødigste hilsner fra
Johnny
Dette var bare ironisk morsomt, så i små mengder og ytterst sjeldent setter jeg pris på noen slike sprell fra folk jeg kjenner og fra folk jeg "kjenner" :vs
Så noen unskyldning behøver jeg ikke. :prf
Jeg tror heller ikke det. Var nok like spøkfult sagt som du tok det. Settingen var liksom på plass. Tror faktisk aldri jeg har omtalt noen som et mannelig kjønsorgan før :lol er et ord jeg skjeldent bruker.
Og tilbake til topic så beviser jo bare denne diskusjonen hvor lavmål det er å skrive i en reportasje
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er dette bra journalistikk?

Legg inn av Bjerknez »

Velger man ord med ommhu og bruker dem i riktig setting så blir selv de barnsligste uttalleser hysterisk morsomme, noe denne tråden er et bevis på :lol

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Er dette bra journalistikk?

Legg inn av jhn »

Jeg har alltid ment at det originale uttrykket, med den godkjente benevnelsen, er et tåpelig uttrykk, og om noen velger å bruke et mere folkelig uttrykk, hvis man kan kalle det det, er ikke det mye verre. Bare litt fantasiløst.
Jeg synes det er mest overraskende at folk reagerer på den lille nyanseforskjellen.
Selv Høyesterett har jo fastslått at vi også kan kalle offentlige tjenestemenn for hestk ... unnskyld ... hestepenis i fullt alvor, da synes jeg man kunne godta dette også, som jo er en litt uhøytidelig omtale av en mc.
Jeg tror nesten alle journalister har gjort større overtramp enn dette.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Er dette bra journalistikk?

Legg inn av SuperMorten »

jhn skrev: Selv Høyesterett har jo fastslått at vi også kan kalle offentlige tjenestemenn for hestk ... unnskyld ... hestepenis i fullt alvor,
Tror ikke den saken var oppe i høyesterett. Det var en tidligere kollega av meg som fikk denne tittelen, fastslått ihvertfall av lagmannsretten, mulig høyere, at dette måtte man kunne forvente på et så barskt sted, hvor dette var et ord i dagligtalen. Forøvrig var det ifølge vitner, helt på sin plass da den nevnte tjenestemann visstnok var alt annet enn sympatisk.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Er dette bra journalistikk?

Legg inn av LordShaft »

Han var med andre ord en god [sensurert] :lol

Sony Z2

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Er dette bra journalistikk?

Legg inn av PCP »

evike skrev: og sånn "by the way": Min CBF 600 har definitivt ikke gitt meg noen ............ overhodet, og alldeles ikke noen forlenger... :lol :scratch
Det bekrefter jo at journalisten i det minste har fått det rent faktiske korrekt i artikkelen! Genital ekspansjon kan ikke forventes, men sykkelen kan gjøre mye annet for deg.

Ellers er jeg vel også enig i at artikkelen var litt lavmål, men uten den kunne ikke Johnnyth skrevet sitt genialt morsomme svar her (og sluppet unna med det), så en viss nytteverdi hadde den i alle fall for meg. :P :p

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Er dette bra journalistikk?

Legg inn av jhn »

SuperMorten skrev:
jhn skrev: Selv Høyesterett har jo fastslått at vi også kan kalle offentlige tjenestemenn for hestk ... unnskyld ... hestepenis i fullt alvor,
Tror ikke den saken var oppe i høyesterett. Det var en tidligere kollega av meg som fikk denne tittelen, fastslått ihvertfall av lagmannsretten, mulig høyere, at dette måtte man kunne forvente på et så barskt sted, hvor dette var et ord i dagligtalen. Forøvrig var det ifølge vitner, helt på sin plass da den nevnte tjenestemann visstnok var alt annet enn sympatisk.. :knegg
Du har sikkert rett i at det var lagmannsretten, du skal ikke se bort fra at jeg husker feil ... en gang må jo være den første :-)å
Jeg satt sammen med et par kompiser, som begge er politi, og drakk "noen" halvlitere i forrige uke. Vi kom inn på dette tema, og da måtte jeg jo spørre hvordan de reagerer på en sånn karakteristikk.
Begge sa at det plager dem overhodet ikke, og at folk generelt er alt for opptatt av bagateller.
Har man ikke noe annet enn et litt grovt språk å ta folk på, bør man heller la de gå i fred, mente de ... jeg er helt enig.
Jeg har vel alltid ment at denne "myten" om at vi nord for moralsirkelen er litt mere tolerante mtp slike ting, som litt overdrevne, men kanskje den er mere korrekt enn jeg trodde. Ikke at jeg mener det er noe spesielt barskt over det å til stadighet være grov og ubehøvlet, men bare noen språk/dialektforskjeller.

Men jeg har registrert at det finnes et par områder i landet som er ekstra sårbare for litt grovt språk, og tar det som en personlig fornærmelse. Det som er litt merkelig med det, er at det er et område tett befolket med sjøfolk, som man skulle tro er godt vante med å omgå mange forskjellige kulturer. Det er jo det som ofte blir brukt som forklaring på vår toleranse her oppe.
Jaja ... det blei kanskje litt på siden av trådens tema, men det tåler vi vel? Det er heller ikke noe jeg har tenkt så mye over og tar kanskje feil. (for andre gang :redface )

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Er dette bra journalistikk?

Legg inn av MH434 »

Jøss.. Noen som føler seg støtt av en MC artikkel? Det er faktisk ingen menneskerett å IKKE føle seg støtt!

Men er enig i at dagens MC lesestoff ikke akkurat oser av klasse. ;-)
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Svar