Noen som vil være med på langtur (Trollstigen)nå til helgen?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Tiki
Innlegg: 65
Registrert: 12 apr 2012, 19:23
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2015, Triumph Sprint 1050

Noen som vil være med på langtur (Trollstigen)nå til helgen?

Legg inn av Tiki »

Jeg har planlagt å kjøre Oslo-Hemsedal-Geiranger-Trollstigen-Beitostølen-Oslo fra torsdag ettermiddag til søndag. Det er meldt opphold og relativt fint kjørevær.

Har ikke reisefølge denne helgen og lurer på om det er andre som vil være med? Det finnes rimelige og gode overnattingsmuligheter med hotell og campinghytter.

Har i utgangspunktet tenkt følgende rute: https://goo.gl/maps/WSxUw

Overnatting i Hemsedal torsdag, Geiranger fredag, kjøre over Trollstigen og ned til Beitostølen på lørdag og hjem på søndag. Jeg kjører fra Lørenskog/Oslo på torsdag etter jobb.

Mvh Thomas

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Noen som vil være med på langtur (Trollstigen)nå til hel

Legg inn av L-NA »

Blir nok en flott tur det der, men vil gjerne komme med noen små anbefalinger.

1- Selv om det er flott med ferge over Sognefj, og inn til Kaupanger. Så anbefaler jeg på det sterkest å heller fortsette inn til Øvre Årdal, der er en fantastisk fin fjellovergang opp til Turtagrø Sognefjellet (bomveg). :thumleft :thumleft :thumleft
2 - Ta gjerne en liten pitt stopp ved Elveseter Hotell, i Bøverdalen (ca 30 min før Lom). :thumleft
3 Kjøp Brød på bekeriet i Lom :thumleft
4 Bestill overnatting og Middag på Vesterås Gård i Geiranger. :thumleft :-)

God tur !

EDIT. Tindevegen viser ikke i google map, før du zoomer helt inn på Øvre årdal. Fantastisk vei å kjøre :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Noen som vil være med på langtur (Trollstigen)nå til hel

Legg inn av freddy123 »

Uff skulle blitt med hadde jeg sett dette litt før , visst du skulle drøye og ta turen seinere så er jeg muligens med må bare se ann ossen sykkelen min blir på lengre turer med nytt sete.

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Noen som vil være med på langtur (Trollstigen)nå til hel

Legg inn av gbruaset »

Hei. hvordan ble turen din til Trollstigen? Såg først tråden nå, ellers skulle jeg gjerne slengt med med!

Svar