Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av Zadnez »

Godt du er fornøyd med et så inni helvetes dyrt leketøy..... fremkomstmiddel mener jeg :thumleft (kona gikk forbi :knegg )
Sist redigert av Zadnez den 15 aug 2014, 23:03, redigert 1 gang totalt.
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av mortenolb »

Olav K skrev:
AJ skrev:Langtur som første tur med ny sykkel...
:-k

Pass på og kjør den inn skikkelig nå da ;-) .
Du finner en del råd og tips her: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=208830#p208830" onclick="window.open(this.href);return false;

Lykke til :vs .
Har pause i Drangedal, fyttigrisen for en sykkel :knegg :thumleft
Masse deilig power, uansett gear eller turtall :prf
og demperne.... waoow, for en forskjell fra KYB demperne på Striplen.
Jeg kjører inn ihht instruksjonen som er klistret på tanken,
ikke over 3500rpm mellom 0-160 km, ikke over 5000rpm mellom 160 til 480 km osv.
Så kan alle andre mene hva de vil, regner med produsenten vet hva de snakker om :-k

Pfff. Da var vi i nærheten av hverandre. Var i vrådal klokka 13 og har kjørt rundt dalen og Høydalsmo.

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av TOH »

Gratulerer med ny sykkel :thumleft

Jeg var innom AMD i Oslo denne uken og tittet litt på Triumph (og KTM)
Fantastisk fin sykkel du har kjøpt deg.
"Only boring People are brilliant during breakfest"

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på

Legg inn av Olav K »

Så var man hjemme igjen, etter en rundtur via Telemarks avkroker.
Startet dagen med en toppers hotelfrokost, svingte innom Classic Motorcycles for en liten kikk, før jeg matet på nedover mot Porsgrunn. Kjekt med motorvei et lite stykke, men for lenge rett fram blir jo kjedelig i lengden :-)å
Kjeedelig er det etter avkjøringen fra E18 også, oppover mot Skien... blir liggende bak en trailer som skal samme veg som meg, hele tida.. plagsomt. Et stykke etter avkjøringen mot Bø og Seljord svinger jeg venstre mot Drangedal, og da skjer det saker og ting... tar igjen liten lastebil som kjører fryktelig treigt, så jeg gir tre blink med venstre blinklys, legger meg fint ut og gir lett gass. Like før jeg er halveis på lastebilens lengde ser jeg at det ligger en bil forran lastebilen (gubbe med hatt selvsagt, i en Toyota Yaris... lastebilen omtrent 50 cm bak bakre støtfanger) og plutselig svinger lastebilen ut for å kjøre forbi. Med meg på utsida blei det fort trangt... Men rakk å smette helt forbi før det var for seint:) Litt adrenalin har jo aldri skadet... regner med han fikk sin del av det, lastebilsjåføren også :)
Men veien mot Drangedal er slett ikke verst, ingen trafikk, fine svinger... slik ungdomen lika!! Fyller suppe på bensinstasjonen der, Så er det videre mot Vrådal og Dalen... greie fine veger, uten at jeg får gåsehud på neglene. Men definitivt bedre enn E134 :) Dalen til Åmot er et herlig stykke vei, som man kan storkose seg på, med skikkelig nedlegg og passe mye pådrag.
Fra Åmot og hjem er det E134 som gjelder idag... normalt kjedelig men med Speedy blir jo det meste gøy;) Blei ikke tatt så mye bilder idag, mye skau nedi Telemark :-DBilde

Bilde

Så hva er forskjellig/bedre i forhold til den "gamle" sykkelen?
Litt større og tyngre å flytte på.
Bedre å sitte på, mer "romslig" og bedre sal.
Lyktene og flyscreen sitter lengre framme i forhold til sjåføren, så vindpresset er veldig redusert i forhold til Striplen. 170-180 på motorvei er helt problemfritt (har jeg lest meg fram til:P)
Demperutrustningen er fantastisk, nydelig... gull! Motoren så smooth og deilig, samtidig som den har plenty punch.
Jeg er definitivt en lykkelig mann.

Akkurat 46 mil idag, og tett på 60 igår.
Speedy har nå 515 km på telleren, og pysestripene er borte vekk:)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av freddy123 »

Den nye sykkelen ser ut som den bølla bakifra iforhold til den andre med tanke på dobble arrow potter og drt breie bakdekket tøfft.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av DrGreve »

Gratulerer med ny hest :thumleft
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av Olav K »

DrGreve skrev:Gratulerer med ny hest :thumleft
Takk for det, jeg er superfornøyd. Var veldig fornøyd med den lille trippelen, men SpeedTriplen beviser at ordtaket "for mye av det gode er herlig" er helt sant. :knegg :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av ojda »

Gratulerer med ny innihelveteflottnysykkel :prf
Har ikke problemer i det heletatt med å fårstå at du falt for denne :P :p kjør snillt nå da :[-X
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Nå er jo du godt kjent med power dekkene!!! Og det er liten tvil om at de gir det grepet og gleden du trenger i forhold til din kjørestil. Selv har jeg ikke kjørt med pirelli dekkene, men har flere kompiser som har hatt sykler med disse dekkene i bergen, og de likte de ikke! Det er nok gode dekk, men uansett hvor gode dekk som sitter på sykkelen, må du ha dekk som du selv stoler på.

Uansett, over til noe mye viktigere.... MEG! :lol
Du planlegger tur sørover neste år ja.... hvilke datoer snakker vi? hvor lenge? Selv har jeg lyst å få meg minst 3 uker på tur der nedover i europa neste sesong. Jeg har heldigvis muligheten å bytte meg til noen vakter om jeg er ute i god tid, om det skulle komme utenom ferieturen min.

Hadde glemt å svare på denne Lordshaft. Sorry :sorry
Jeg ser ut av rotasjonsplanen min så er jeg ferdig med "disponbel periode" natt til den 15.juni, og Tridays begynner i påfølgende uke, men det er vel siste helga som er det store der. Har aldri vært der..
Hvor mye ferie jeg kan ta på egenhånd uten at det blir FOR klein stemning er litt usikkert (frk Fryd er komplett uinteressert i MC) så mulig jeg kun peiser ned, og så returnerer mandag/tirsdag. Autozug slutter jo å kjøre neste år så må vel kjøre selv de 100 mila fra Kiel :scratch
Fordelen med å reise såpass tidlig er at mellomeuropeerne ikke begynner på ferie enda, så det er lettere å "ramle inn døra" på gjestehus om kvelden ;)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av LordShaft »

Jeg har allerede fått godkjent søknad med fruen om å ta meg en 3 uker pluss, minus neste sommer. Så jeg blir der nok lengre enn deg, men hadde jo gått an å slått følge et stykke på vei :thumleft

Sony Z2

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på

Legg inn av Olav K »

Ja det ville vært bra, jeg kan jo tøye strikken litt, etter Tridays er over. Er noen steder jeg har veldig lyst å kjøre nedi der :)
Tror jeg satser på Kielbåten fra Oslo på onsdagen, da er jeg i Newchurch på kvelden torsdag....
Jeg skal være disponibel siste halvdel av juli og hele august, så skal jeg ture må det skje da :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på

Legg inn av Olav K »

Litt grisekjøring opp og ned til Matre i formiddag, har snart kjørt 600 km med Speedy, må bestille 800km service slik at den kan serves mens jeg er på Snorre fra torsdag av:)Bilde
Gleder meg fryktelig til å få vekk det skiltopphenget!!

Bilde
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på

Legg inn av PCP »

Olav K skrev: Så er det videre mot Vrådal og Dalen... greie fine veger, uten at jeg får gåsehud på neglene. Men definitivt bedre enn E134 :) Dalen til Åmot er et herlig stykke vei, som man kan storkose seg på, med skikkelig nedlegg og passe mye pådrag.
Hmmm det var interessant. Har vært i Dalen mange ganger og kjørt alle de 3 andre veiene unntatt den opp til Åmot, så da høres det ut som jeg bør prøve den neste gang. Liker veldig godt veien opp fra Vrådal også, men det kan jo selvfølgelig bare være det at jeg kanskje har litt mer velegnet sykkel for halv-smal svingete vei enn du har... :-k :scratch

Hehe, eller kanskje ikke, du får uansett kose deg med det nye vidunderet og nyte hvert minutt du har før du må ut å fotografere fisk igjen! :prf

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på

Legg inn av Olav K »

PCP skrev:
Olav K skrev: Så er det videre mot Vrådal og Dalen... greie fine veger, uten at jeg får gåsehud på neglene. Men definitivt bedre enn E134 :) Dalen til Åmot er et herlig stykke vei, som man kan storkose seg på, med skikkelig nedlegg og passe mye pådrag.
Hmmm det var interessant. Har vært i Dalen mange ganger og kjørt alle de 3 andre veiene unntatt den opp til Åmot, så da høres det ut som jeg bør prøve den neste gang. Liker veldig godt veien opp fra Vrådal også, men det kan jo selvfølgelig bare være det at jeg kanskje har litt mer velegnet sykkel for halv-smal svingete vei enn du har... :-k :scratch

Hehe, eller kanskje ikke, du får uansett kose deg med det nye vidunderet og nyte hvert minutt du har før du må ut å fotografere fisk igjen! :prf

Det er sikkert mest fordi jeg er ALVORLIG bortskjemt med veiene rundt her.... det tror jeg både Ojda, Busa'n og Lordshaft kan bekrefte :)
Veien fra Vrådal (vei 38?) var grei nok den, jeg har sågar lest at det er en av de fineste veiene vi har i landet... så jeg satt og ventet på at det skulle "ta av" men plutselig var jeg i svingene ned mot Dalen.
Jeg vil tippe at syklene våre er jevngode på svinger, men du tar nok seieren når farten øker :)
Fotografere fisk ja... det er allerede på torsdag igjen det :sorry
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på

Legg inn av PCP »

Olav K skrev:

Det er sikkert mest fordi jeg er ALVORLIG bortskjemt med veiene rundt her.... det tror jeg både Ojda, Busa'n og Lordshaft kan bekrefte :)
Veien fra Vrådal (vei 38?) var grei nok den, jeg har sågar lest at det er en av de fineste veiene vi har i landet... så jeg satt og ventet på at det skulle "ta av" men plutselig var jeg i svingene ned mot Dalen.
Jeg vil tippe at syklene våre er jevngode på svinger, men du tar nok seieren når farten øker :)
Fotografere fisk ja... det er allerede på torsdag igjen det :sorry
Ja, landets fineste var å dra det langt syns jeg, og du har jo en oase utenfor stuevinduet, men det var mest bare det at veien videre til Åmot kanskje er enda litt finere som fanget min interesse.

VFR er en fin gammel all-rounder som tar seg greit frem på svingete veier med litt fart, men det var en spøk og jeg ville nok blitt kraftig frakjørt, overalt, kanskje med unntak av motorvei. Uansett er det i mine øyne ikke nødvendigvis viktigst hvem som kommer først frem, men aller mest misunner jeg deg "smoothness", dempere, og alt dette som er speller nytt, og som du beskriver på en fristende måte. ;-)

Svar