LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

freddy123 skrev:Fine bilder av en rå sykkel, så en lik en her i croatia med akrapocic anlegg fyttekatta for en lyd.
Takk for det... Ja lyden i denne sykkelen er helt hinsides... Får snart ny mic til Gopro'en min nå, så jeg kan få dokumentert det enda bedre :thumleft

Sony Z2

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

Da var ventetiden over.... Diverse små snax til Gopro'en er ankommet i posten.... Og jeg kan endelig få prøvd meg litt fram, håper på å få skikkelig motorlyd på filmene mine framover :thumleft

Bilde

Sony Z2

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av freddy123 »

Da venter jeg en film med golyd på i nærmeste tid da ? Kanskje så tidlig som til helgen ?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av Snikendeugle »

Detta blir bra, Lordshaft :) gleder oss!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

Akkurat nå er været lite innbydene, men så lenge vi får litt opplett utover dagen, blir det ut å filme :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

Da har jeg vært å jobbet litt på egenhånd.
Så de skulle ha 500 spenn for et nytt gopro kamerahus, hvis jeg ikke kjøpte Kina greier fra ebay. Som tar en evighet med posten.

Så for å få plass til ledningen jeg må ha for å bruke ekstern mic, måtte jeg fram med borremaskin og en liten fil. Resultatet ble helt klart på høyde med det beste i utlandet :thumleft

Bilde
Bilde
Bilde

I morgen blir det ut i fineværet og teste hvordan det blir. Vært så sinnsykt dårlig vær, ikke fått kjørt noe de siste ukene.

Ny film kommer :perfect

Sony Z2

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Sv: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av mortenolb »

Jeg ser din, og høyner med min.


Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

mortenolb skrev:Jeg ser din, og høyner med min.


Bilde
Hahaha se her ja.... Flere som har prøvd seg på egenhånd ser jeg.... Så lenge det fungerer sier jeg :thumleft

Kjenner det klør jævlig i fingrene til å komme ut å få filmet litt. I morgen blir det film. Spent som faen på resultatet

Sony Z2

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny film igjen s.61*

Legg inn av LordShaft »

Da har jeg vært ute å fått testet mic'en til gopro'en.... Prøvde å feste denne under salen, men det ble alt for høy lyd.... ble nesten bare skrapelyder av alle klippene.

Hjem, bruke de små grå litt.... før jeg stappet den bak i rumpetasken min.... lyden ble veldig mye bedre, men fortsatt så føler jeg den knitrer litt....
Skal prøve å lime fast den isolasjonen rundt mic'en... og muligens legge enda et lag med vatt rundt eller lignende til i morgen. Se hvordan lyden blir da..... Får litt inntrykk av at den er litt for følsom.

Slenger med en liten film, der en får litt inntrykk.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=AL0Oda8vVmc[/video]


Ser jeg må ha meg noen skikkelig pådrag i tunnel, da får en virkelig høre hvor latterlig god lyd det er i sykkelen :prf

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: LordShaft - *Ny film igjen s.61*

Legg inn av Desmo »

4sylindret låter, med ett unntak (Yamaha R1 Crossplane), 4sylindret.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Plumber
Innlegg: 411
Registrert: 07 jul 2012, 14:58
Motorsykkelen din: Ingen...
Sted: Bjørkelangen

Re: LordShaft - *Ny film igjen s.61*

Legg inn av Plumber »

LordShaft skrev:Da har jeg vært ute å fått testet mic'en til gopro'en.... Prøvde å feste denne under salen, men det ble alt for høy lyd.... ble nesten bare skrapelyder av alle klippene.

Hjem, bruke de små grå litt.... før jeg stappet den bak i rumpetasken min.... lyden ble veldig mye bedre, men fortsatt så føler jeg den knitrer litt....
Skal prøve å lime fast den isolasjonen rundt mic'en... og muligens legge enda et lag med vatt rundt eller lignende til i morgen. Se hvordan lyden blir da..... Får litt inntrykk av at den er litt for følsom.

Slenger med en liten film, der en får litt inntrykk.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=AL0Oda8vVmc[/video]


Ser jeg må ha meg noen skikkelig pådrag i tunnel, da får en virkelig høre hvor latterlig god lyd det er i sykkelen :prf
Synes både film og lyd var bra jeg... :thumleft
Suzuki GS 650 G Katana, Suzuki GS 1100 F Katana, Kawasaki 250 R, Kawasaki ER 6 F 2013

30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )

Medlem av: NMCU

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av PCP »

mortenolb skrev:Dekkene på bilen min er 4-5 år gamle og har ikke så mye mer enn lovlig mønster. Igår slo jeg av ESP og prøvde å få de til å slippe på parkeringa på jobb. Fikk faen ikke til å verken skrense eller spinne.(4motion Riktignok).

Vil ikke påstå at dekka mine er sånn veldig gode. Kanskje det er bra asfalt der :scratch
Ja, vått føre kan jo være ekstremt uforutsigbart, og variabelt, og ikke minst umulig å se hvor glatt det er. Men generelt har mønsterdybden fint lite og si ved herjing på parkeringsplass i relativt lav fart, og desto viktigere når farten øker. Har du en litt eldre mekanisk Torsen-basert 4motion (dvs biler der motoren står montert "riktig" vei) skal det mye til før det slipper på våt asfalt, uavhengig av ESP. På de nyere med tverrstilt motor og Haldex-basert 4motion er såvidt jeg vet også 4-hjulstrekk fremdeles aktiv, selv om ESP er av. Isåfall må du ta ut sikring, eller få deg større motor, hvis du skal spinne... :knegg


Men å bable i vei om VAG i en "BMW-tråd" er vel nærmest å regne som spam, og det jeg egentlig bare ville si her LordShaft var at det varmer mitt hjerte til kokepunktet å se at noen endelig har tatt seg bryet med mikrofon, og byttet ut middelmådig musikk med kvalitets-støy! :prf :love

Syns første forsøk var ganske greit, men blir spennende å følge med på eksperimenter med plassering. Pass særlig godt på at den ikke berører noe, så du unngår at vibrasjoner plukkes opp. :D

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny film igjen s.61*

Legg inn av LordShaft »

Ingen av de første klippene jeg tok var brukenes... Der lå mic'en alt for eksponert og taklet ikke de høye tonene... Jo mer jeg dekket den til, jo bedre ble det. Så får jeg tettet helt i åpningen hvor du drar på den isolasjonen til mikrofonen og eventuelt prøver meg litt fram med ekstra padding, så tror jeg det kan bli veldig mye bedre.... Da får jeg ikke den små knatringen (i mangel på bedre ord) på visse turtall.

Jeg gir meg ikke før jeg har funnet ut av det. :lol



Sony Z2

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: LordShaft - *Ny film igjen s.61*

Legg inn av Kawagutten »

Kanskje det går å tre på en ullsokk eller noe pels lignende sak for å redusere støyen.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny film igjen s.61*

Legg inn av LordShaft »

Ja vet ikke om det blir nok... Har en kompis som driver å lager madrasser... Mulig han kan få tak i noe ekstra padding eller ekstra tykk vatt jeg kan ha på. :gruble

Sony Z2

Svar