Film av dårlig MC-kjøring

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Jacobsen
Innlegg: 218
Registrert: 31 jan 2012, 19:10
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX9R

Film av dårlig MC-kjøring

Legg inn av Jacobsen »

Hei!
Fant ikke noen passende tråd å legge denne filmen i, så laget likså godt en nå. Kom over en film på youtube som viser en svenske på vei over Minneåsen mellom Minnesund og Hurdal. Dette er en vei jeg har kjørt mange ganger før. Jeg ble sjokkert når jeg så kjøringen. Legger seg feil før inngangen til sving, kutter over i motsatt kjørefelt, kjører nesten utenfor veien osv, denne kan umulig ha førerkort?

Her er filmen (se hele), hva tror dere? :-k
[video]https://www.youtube.com/watch?v=Ihkp6NWpnVU[/video]

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Film av dårlig MC-kjøring

Legg inn av Kmann »

Tja, muligens har han et gammelt julekort han bruker. Nå er ikke jeg noen sving-guru, men det var noget merkelig veiplassering der ja. Jeg prøver å ligge i sving slik at jeg ser lengst mulig gjennom svingen med tanke på møtende trafikk. :scratch
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Film av dårlig MC-kjøring

Legg inn av jongsanim »

Veldig klønete kjøring, vil også gjette at vedkommende ikke har lappen.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Film av dårlig MC-kjøring

Legg inn av Desmo »

Først og fremst; Jeg har kjørt Minneåsen en del ganger selv. Og jeg mener å ha hørt det fra andre totninger at det er 122 svinger på den mila fra Byrud til Hurdal. Nå er ikke Minneåsen Norges enkleste vei å kjøre. Det er mange "rare" svinger der, dvs. svinger med feil dosering, dumper og som blir krappere mot slutten. Så jeg vil si at mange av de feilene som fyren på videoen gjør skyldes at han kjører på en vei han ikke kjenner. Men når det er sagt så vil jeg ikke unnskylde ham helt med det. For han kjørte ikke spesiellt fort, etter det jeg kunne bedømme. Så han burde klart å holde seg på høyre side bedre enn han gjorde.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Film av dårlig MC-kjøring

Legg inn av TomB »

jongsanim skrev:Veldig klønete kjøring, vil også gjette at vedkommende ikke har lappen.

Trur heller at det er en av de, som fikk mc-lappen, nærmest automatisk, kastet etter seg. :scratch

Han tenker jo på sikkerheten da, bruker gul vest :knegg
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: Film av dårlig MC-kjøring

Legg inn av mammut89 »

han kunne trengt et oppfriskningskurs eller 100. men troligvis i hans hode trenger han neppe det.
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Film av dårlig MC-kjøring

Legg inn av Flanker »

Sorry men jeg klarte ikke helt å fokusere på han som blir filmet, da lyden stjal min oppmerksomhet... Han som filmer har åpenbart installert en slik knirk-shifter på sykkelen sin! Noen som vet hvor dette er å få tak i, og om de produseres til R1200GS?? :lol

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Film av dårlig MC-kjøring

Legg inn av ejs »

:mk
Er vel dette som er den nye måten å kjøre på .-??
Var vel en diskusjon for litt siden?
Vi gamle karer lærte vel å holde høyre spor i venstresvinger, og venstre spor i høyresvinger..
:mc3 :mc6
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Film av dårlig MC-kjøring

Legg inn av Snikendeugle »

Flanker skrev:Sorry men jeg klarte ikke helt å fokusere på han som blir filmet, da lyden stjal min oppmerksomhet... Han som filmer har åpenbart installert en slik knirk-shifter på sykkelen sin! Noen som vet hvor dette er å få tak i, og om de produseres til R1200GS?? :lol

:lol

Tentke det samme


Forøvrig hvorfor noen bryr seg om kjøringen er litt meg forbi... :>
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Film av dårlig MC-kjøring

Legg inn av Intruder »

Er kanskje en som ikke ser bjelken i sin egen splint...?
Verdensmestre kryr det jo av,og å rakke ned på andre er jo ok ??
Finnes filmer av dødsryttere i 250 også...hvorfor ikke laste ned en av dem---men det er vel "god" MC-kjøring å sette eget og andres liv i fare..
Men de har jo skinndress ala Armstrong på månen,går som gakkakker og skrever så en skulle tru de har gjort i buksa....ellers kan en saktens lure hvordan de eventuelt skal få det til...??? :walk :mc1
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Film av dårlig MC-kjøring

Legg inn av Flanker »

1:40 ut i filmen er han skikkelig ute og sykler, bokstavlig talt! Mer flaks en dyktighet at han ikke endte i periferien der. Ellers har han en potensielt helseskadelig tendens til å kutte svinger uten sikt ved bruk av motgående kjørebane. Ikke veldig smart!

Når det gjelder den "nye" måten å kjøre på så er ikke dette noe veldig godt eksempel på det. Men jeg har ikke enormt mye å utsette på plassering før sving, forutsatt at han kjører på ukjent vei. Men hadde jo vært greit å holde seg innenfor egen kjørebane da! Det generelle inntrykket av kjøringen blir totalt sett nokså shabby, for hastigheten er ikke særlig stor heller.

Hvorfor legger man noe så ræv, både kjøre- og videomessig, ut på nett??

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Film av dårlig MC-kjøring

Legg inn av MrPitlane »

:thumleft Fiffig sporvalg på en morsom vegstubb.

Litt usikker på om jeg klarer å følge linja til søta bror :scratch

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Film av dårlig MC-kjøring

Legg inn av PCP »

mammut89 skrev:han kunne trengt et oppfriskningskurs eller 100. men troligvis i hans hode trenger han neppe det.
Nja, det kan jo hende. Har selv av og til dager da sporvalg og flyten ikke sitter like fint som jeg ønsker, og man kan alltid bli bedre. Men syns ikke kjøringen og stilen her oser av selvtillit akkurat, og det vil forbause meg om ikke sjåføren selv også ser et visst forbedringspotensiale... :-k
Svingteknikk.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Film av dårlig MC-kjøring

Legg inn av Epylypzon »

Så ille var det vel ikke?

En litt usikker sjåfør på ukjent vei som holder seg for det meste til høyre bortsett fra noen dumme kuttinger av sving..
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

cbr1000f
Innlegg: 22
Registrert: 27 feb 2013, 22:17
Motorsykkelen din: Honda Cbr 1000f 91

Re: Film av dårlig MC-kjøring

Legg inn av cbr1000f »

PCP skrev:
mammut89 skrev:han kunne trengt et oppfriskningskurs eller 100. men troligvis i hans hode trenger han neppe det.
Nja, det kan jo hende. Har selv av og til dager da sporvalg og flyten ikke sitter like fint som jeg ønsker, og man kan alltid bli bedre. Men syns ikke kjøringen og stilen her oser av selvtillit akkurat, og det vil forbause meg om ikke sjåføren selv også ser et visst forbedringspotensiale... :-k
Svingteknikk.JPG
Om du ser på videoen, så svinger denne personen unna noe grums som ligger i veibanen.
Dette kommer dårlig frem på bildet.
Men disse hadde ett heller merkverdig sporvalg, skal være enig i det.

Svar