ojda skrev:Jodda, har prøvet omaas sin, å konkluderer med at den ikke "snakker til meg".
Mulig svaret ligger i dette sitatet fra en av de linkene du la ved: "The old saying to buy an Italian bike you need a sense of humour! "Eier ikke slikt jeg vet du

Ducati-eiere har nok sin "sense og humour", Guzzi-eiere en annen, ganske sikkert. Og MV Agusta-folket ler og gliser av andre ting enn oss, muligens. Også de med Aprilia, da... osv. osv. siden det er flere Italia-merket som ikke har så stor grad av tilstedeværelse i Norge.
"Småturer i nabolaget" utgjør egentlig en forsvinnende liten del av Stelvio-kjøringen min, selv om mye av jobbkjøringen gjerne kan kategoriseres som nettopp det. Det store behovet for cruisecontroll melder seg neppe ved slik kjøring...ojda skrev:Cruise-controllen har vi diskutert mange ganger tidligere A.J.
Å jeg vil påstå at om "du" etter å ha eiet en sykkel med slikt påstår at du ikke setter pris på det,
Bruker "du" kun sykkelen til småturer i nabolaget. Jeg bruker min hele tiden, og elsker den![]()
Min neste sykkel SKAL ha cruise-controll.
Men jeg kjent ikke noe påtrengende behov for det på Europaturen heller. Fikk tilbud om å prøve en slik mekanisk cruisecontrol på den turen, men oppdaget etter noen dager at jeg faktisk ikke hadde brukt den. Dermed ikke sagt at jeg ikke vil sette pris på cruisecontrol. Det er bare det at jeg aldri har brukt noen slikt verken i bil eller på MC.
Glemte faktisk å bruke CC'en på Exploreren også da jeg testet den. Da jeg skulle levere sykkelen ble jeg påmint om dette da selgeren spurte hva jeg syntes om CC'en.
Dermed ble det en tur fra Gjøvik til Reinsvoll for å oppleve hvordan den funket. Joda, funket helt fint, den. Litt klønete plassert bryter, husker jeg at jeg syntes, siden jeg ikke fikk brukt høyre tommel til å aktivere den. Dette fordi tommelfingeren er skadet og jeg ikke får strukket den helt ut. Men jeg har også hørt av andre uten slike skavanker, at CC knappen er klønete plassert.
Sjekket for øvrig CC'en på Moto Guzzi California 1400 da jeg testet den også. Funket helt topp der også, men ble ikke brukt over sælig lange strekninger på Hadeland hvor testkjøringen fant sted. Skulle kjøre forbi noen i et sett og gi gass ut av svinger osv. osv.
Aktiv kjøring og CC? I mitt tilfelle blir den nok stående avslått...
Nei, det er ikke alt man forstår. Og det er nettopp det som gjør ting spennende og interessant med tanke på de valgene vi gjørojda skrev:Det er veldig hyggelig at Stelvioeiere (ikke bare A.J.) er superfornøyd
med doningene sine, jeg forstår de bare ikke

For egen del må jeg nesten si det så sterkt at jeg gjenoppdaget det som virkelig var morsomt med motorsykkelkjøring da jeg besteg Stelvio'en og tok plass i komfortsalen bak det brede styret på denne sykkelen