Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jacobsen
Innlegg: 218
Registrert: 31 jan 2012, 19:10
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX9R

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Jacobsen »

Gratulerer med utrolig nice bike! Dette er no helt annet enn den gamle traktoren av en sykkel du hadde før. Det er dette som kalles ordentlig motorsykkel :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jacobsen skrev:Gratulerer med utrolig nice bike! Dette er no helt annet enn den gamle traktoren av en sykkel du hadde før. Det er dette som kalles ordentlig motorsykkel :thumleft
Hvis jeg skal stikke fingrene litt nedi jorda, så synes jeg en cruiser er mer "motorsykkel" enn den jeg har nå. Den jeg har nå er mer ett leketøy.

Cruiseren jeg hadde var bra på mange områder (til sitt bruk) men JEG føler jeg har utviklet meg den veien at jeg ønsker mer svingvillig sykkel. Hvis jeg hadde begge syklene hvor jeg kunne velge å vrake hvilken jeg skulle velge for en langtur på 200 mil, så hadde jeg uten tvil valgt cruiseren.

Jeg angrer ikke for at jeg har eid denne cruiseren i det hele tatt. Den har gitt meg mulighet som fersking og frakte meg med på mange lange turer uten at jeg har blitt sliten i kropp og armer etc. Så den har vert fantastisk til sitt bruk som sagt.

Men Street Triplen er en helt annen sykkel ja. Disse to kan jo uansett ikke sammenlignes i det hele tatt. Street Triplen er et urverk, mens cruiseren var et gjøkur. :thumleft

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

GRATULERER Bjerknez :thumleft

Fy søren for en fin sykkel..... Trodde ikke andre enn BMW kunne lage flotte sykler... tok visst feil IGJEN :roll

Tenk deg om før de setter speil på utsida... sykkelen blir fort mye bredere når du snirkler i bilkøen :eh ... dessuten trenger du ikke bry deg om hva som er bak deg med en sånn sykkel... du er uansett fremst :knegg
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

Bjerknez skrev:
Jacobsen skrev:Gratulerer med utrolig nice bike! Dette er no helt annet enn den gamle traktoren av en sykkel du hadde før. Det er dette som kalles ordentlig motorsykkel :thumleft
Hvis jeg skal stikke fingrene litt nedi jorda, så synes jeg en cruiser er mer "motorsykkel" enn den jeg har nå. Den jeg har nå er mer ett leketøy.

Cruiseren jeg hadde var bra på mange områder (til sitt bruk) men JEG føler jeg har utviklet meg den veien at jeg ønsker mer svingvillig sykkel. Hvis jeg hadde begge syklene hvor jeg kunne velge å vrake hvilken jeg skulle velge for en langtur på 200 mil, så hadde jeg uten tvil valgt cruiseren.

Jeg angrer ikke for at jeg har eid denne cruiseren i det hele tatt. Den har gitt meg mulighet som fersking og frakte meg med på mange lange turer uten at jeg har blitt sliten i kropp og armer etc. Så den har vert fantastisk til sitt bruk som sagt.

Men Street Triplen er en helt annen sykkel ja. Disse to kan jo uansett ikke sammenlignes i det hele tatt. Street Triplen er et urverk, mens cruiseren var et gjøkur. :thumleft
Gjøkur med en Gjøk inni :lol

ja ja... jeg vet... buksevann
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, ja utrolig flott sykkel og jeg er sååå glad for at jeg tok sort matt! :thumleft

jepp... det er helt riktig. Buksevann på deg...igjen :lol

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

Det er jo meldt kjempevær til uka.. noen dager ihvertfall... så du får nok kjørt den inn før vinteren... :thumleft

Nå er jeg så kjøre gira etter bildene fra Bjerknez at jeg tror jeg flexer på mandag og tar siste langturen :prop:
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikendeugle »

Gratulerer med nytt leketøy i garasjen :)

Kanskje vi har en ny utfordrer for når "Duke gutta" blir overivrige på Mcsiden turer? :prf
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Er med jeg Zadnez :thumleft

Snikendeugle:
Har ikke som mål i å delta i noen fartskonkurranser så du kan være trygg på at jeg ikke tar fra deg "tittelen" der :-)å

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

Bjerknez skrev:Er med jeg Zadnez :thumleft


dersom jeg kan ta fri så kjører jeg rv 4 mot gjøvik .. tar e16 mot jevnaker... 241 mot sundvollen... 155 forbi utøya og 285 til drammen. Derfra mot drøbak og hjem igjen. Desom du vil være med så møtes vi et sted som passer for deg. Eks vis på Grava?

Kan også vurdere å gjøre det på søndag istedet.
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38042
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av AJ »

Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:Er med jeg Zadnez :thumleft


dersom jeg kan ta fri så kjører jeg rv 4 mot gjøvik .. tar e16 mot jevnaker... 241 mot sundvollen... 155 forbi utøya og 285 til drammen. Derfra mot drøbak og hjem igjen. Desom du vil være med så møtes vi et sted som passer for deg. Eks vis på Grava?

Kan også vurdere å gjøre det på søndag istedet.
Har fri på mandag jeg også. Bra vær kan fort bety tur :-) .
Men ikke rv. 4 mot Gjøvik. Kjedeligere vei skal man lete lenge etter. Kjører heller langs Randsfjorden til Hov i Land og rv. 33 til Gjøvik og deretter mot Minnesund, kanskje?
Regner ellers med at sykkelen kjøres på vinterlagringa i løpet av kommende uke...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

AJ skrev:
Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:Er med jeg Zadnez :thumleft


dersom jeg kan ta fri så kjører jeg rv 4 mot gjøvik .. tar e16 mot jevnaker... 241 mot sundvollen... 155 forbi utøya og 285 til drammen. Derfra mot drøbak og hjem igjen. Desom du vil være med så møtes vi et sted som passer for deg. Eks vis på Grava?

Kan også vurdere å gjøre det på søndag istedet.
Har fri på mandag jeg også. Bra vær kan fort bety tur :-) .
Men ikke rv. 4 mot Gjøvik. Kjedeligere vei skal man lete lenge etter. Kjører heller langs Randsfjorden til Hov i Land og rv. 33 til Gjøvik og deretter mot Minnesund, kanskje?
Regner ellers med at sykkelen kjøres på vinterlagringa i løpet av kommende uke...
rv 4 biten er bare 10 min transport da:)... jeg sa MOT Gjøvik... ikke TIL Gjøvik :P :p
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38042
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av AJ »

Zadnez skrev:
AJ skrev:
Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:Er med jeg Zadnez :thumleft


dersom jeg kan ta fri så kjører jeg rv 4 mot gjøvik .. tar e16 mot jevnaker... 241 mot sundvollen... 155 forbi utøya og 285 til drammen. Derfra mot drøbak og hjem igjen. Desom du vil være med så møtes vi et sted som passer for deg. Eks vis på Grava?

Kan også vurdere å gjøre det på søndag istedet.
Har fri på mandag jeg også. Bra vær kan fort bety tur :-) .
Men ikke rv. 4 mot Gjøvik. Kjedeligere vei skal man lete lenge etter. Kjører heller langs Randsfjorden til Hov i Land og rv. 33 til Gjøvik og deretter mot Minnesund, kanskje?
Regner ellers med at sykkelen kjøres på vinterlagringa i løpet av kommende uke...
rv 4 biten er bare 10 min transport da:)... jeg sa MOT Gjøvik... ikke TIL Gjøvik :P :p
Så den litt for seint, gitt... :redface
Men det finnes et greit "kosetur" alternativ fra Oslo til avkjøringa til Jevnaker likevel, nemlig Rauerskauveien fra Nittedal kirke og Gamleveien fra Rotnes til rv4 ved avkjøringa til Hakadal stasjon og videre på gamle rv. 4 fra Stryken til Roa. Da slipper man unna en god del av den kjedelige 4'ern gjennom Nittedal og Hakadal...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av TOH »

Gratulerer!

Endelig var ventetiden over.
Håper på flere fine dager før vintern kommer :prop:
"Only boring People are brilliant during breakfest"

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

AJ skrev:
Zadnez skrev:
AJ skrev:
Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:Er med jeg Zadnez :thumleft


dersom jeg kan ta fri så kjører jeg rv 4 mot gjøvik .. tar e16 mot jevnaker... 241 mot sundvollen... 155 forbi utøya og 285 til drammen. Derfra mot drøbak og hjem igjen. Desom du vil være med så møtes vi et sted som passer for deg. Eks vis på Grava?

Kan også vurdere å gjøre det på søndag istedet.
Har fri på mandag jeg også. Bra vær kan fort bety tur :-) .
Men ikke rv. 4 mot Gjøvik. Kjedeligere vei skal man lete lenge etter. Kjører heller langs Randsfjorden til Hov i Land og rv. 33 til Gjøvik og deretter mot Minnesund, kanskje?
Regner ellers med at sykkelen kjøres på vinterlagringa i løpet av kommende uke...
rv 4 biten er bare 10 min transport da:)... jeg sa MOT Gjøvik... ikke TIL Gjøvik :P :p
Så den litt for seint, gitt... :redface
Men det finnes et greit "kosetur" alternativ fra Oslo til avkjøringa til Jevnaker likevel, nemlig Rauerskauveien fra Nittedal kirke og Gamleveien fra Rotnes til rv4 ved avkjøringa til Hakadal stasjon og videre på gamle rv. 4 fra Stryken til Roa. Da slipper man unna en god del av den kjedelige 4'ern gjennom Nittedal og Hakadal...
det hørtes ut som en god ide:) takk for den

hmmm.... vil det ikke være sykt mye sleipt løv der på denne tiden?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av PCP »

Jøsses Bjerknez, så du har plutselig, så og si uten å nevne et ord om det, fått deg ny sykkel nå da!? :yeyeye ;-)

Gratulerer så mye, og velkommen over i de mer fremoverlentes rekker. Har i grunn vært litt artig å følge prosessen fra før du fikk sykkel til idag. Du hadde jo en ganske klar oppfatning om hva du ville ha, men har tydeligvis i løpet av dette året fått mer interesse for selve kjøringen, og ikke bare konseptet med MC, vinden som flagrer, lydene man hører, eller "kontakten med naturen", mm.

Du får kose deg masse, men vær forsiktig! Med sykkel som innbyr til mer fart og "aktiv kjøring" er det også lettere å havne i situasjoner hvor svingen ikke var helt som man trodde, eller andre uforutsette overraskelser.

PS, imorgen skal jeg vaske og kjøre siste turen før vinterlagring, så dermed er det jo nødt til å bli godt vær!! :vs

Svar