Bikerstreet Bergen legges ned?
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: Bikerstreet Bergen legges ned?
Det kom desverre ikke som noen bombe på meg...
Håper bare at "Sjåføren" fikk orden på sykkelen sin, før de stengte døra.
Håper det dukker opp en ny forhandler med en større grad av entusiasme for Triumph... og at denne dukker opp kjapt
Håper bare at "Sjåføren" fikk orden på sykkelen sin, før de stengte døra.
Håper det dukker opp en ny forhandler med en større grad av entusiasme for Triumph... og at denne dukker opp kjapt
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38122
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bikerstreet Bergen legges ned?
Om det har manglet på Triumph entusiasme hos Bikerstreet kjenner jeg ikke.
Men at den var til stede, slik jeg opplevde den, hos folkene på GMS på Gjøvik, kan jeg underskrive på.
Men plutselig var ikke de Triumph-forhandler lenger heller...
Hvor er hunden begravd?
Kan det være Triumph borti England, eller importøren (med nær forbindelse til fabrikken...?) som ikke er helt lett å samarbeide med... ?
Jeg bare spør...
Men at den var til stede, slik jeg opplevde den, hos folkene på GMS på Gjøvik, kan jeg underskrive på.
Men plutselig var ikke de Triumph-forhandler lenger heller...
Hvor er hunden begravd?
Kan det være Triumph borti England, eller importøren (med nær forbindelse til fabrikken...?) som ikke er helt lett å samarbeide med... ?
Jeg bare spør...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23254
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bikerstreet Bergen legges ned?
Infølge Alf Graarud Motor så fikk jeg inntrykk av at dem kan være litt vanskelig å ha med å gjøre. Ikke når det kommer til garanti å slikt, men fikk inntrykk av at dem setter en del krav til forhandleren.
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: Bikerstreet Bergen legges ned?
Det stemmer nok, den skandinaviske importøren krever visst at forhandlere må bestille minst 10 sykler om gangen. Dette har jeg hørt to forskjellige steder, og det er sikkert ikke noe problem for en forhandler i Stockholm og eller en annen stor by. Jeg tror ikke dette var problemet i Bergen, for de var vel mer en underavdeling av Stavanger, og bestillinger blei gjort via Stvg.
De solgte bra med sykler hos Bikerstreet Bergen, men med en husleie på en drøy million skal man jammen selge mange sykler, hjelmer, båter, påhengsmotorer etc etc for å få butikken til å gå rundt.
I tillegg sitter jeg med inntrykk av at daglig leder i Bergen ikke hadde all verdens spillerom, "sjefen" i Stavanger satt med minst 'en hånd på rattet.
Får bare håpe at det kommer en ny forhandler og verksted i Bergen.. er et stykke til Sarpsborg eller Tønsberg for å få tatt service :)
De solgte bra med sykler hos Bikerstreet Bergen, men med en husleie på en drøy million skal man jammen selge mange sykler, hjelmer, båter, påhengsmotorer etc etc for å få butikken til å gå rundt.
I tillegg sitter jeg med inntrykk av at daglig leder i Bergen ikke hadde all verdens spillerom, "sjefen" i Stavanger satt med minst 'en hånd på rattet.
Får bare håpe at det kommer en ny forhandler og verksted i Bergen.. er et stykke til Sarpsborg eller Tønsberg for å få tatt service :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6979
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Bikerstreet Bergen legges ned?
Slike krav fra importøren forklarer jo godt grunnen til at det er så få forhandlere i Norge!Olav K skrev:Det stemmer nok, den skandinaviske importøren krever visst at forhandlere må bestille minst 10 sykler om gangen.
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Sted: Stavanger
Re: Bikerstreet Bergen legges ned?
Reklamasjoner etc må henvenders Bikerstreet Stavanger..Haha, da skal service blant ukjente nå en annen dimensjon!
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7005
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Bikerstreet Bergen legges ned?
Ja ? Hva mente du egentlig med det ?Svolp skrev:Reklamasjoner etc må henvenders Bikerstreet Stavanger..Haha, da skal service blant ukjente nå en annen dimensjon!
Lærte en gang at god service er å behandle ukjente kunder på samme måte som kjente kunder. Og det fungerer som oftest godt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Bjerknez
- Innlegg: 23254
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bikerstreet Bergen legges ned?
Hvis jeg forsto Alf riktig, så setter Triumph et krav om at pengene for sykkelen skulle ankomme Triumph sin konto før butikk kunne levere sykkel til kunde. Denne prosessen tok ofte opp til to uker og det betyr at kunde må vente unødvendig lenge å og få sykkelen. Alf Graarud motor derimot trosset dette. For når Graarud trykker på "betal" knappen så er jo pengene på vei til Triumph. Men skulle pengene av en eller annen merkelig grunn bli borte på veien og at dem dermed ikke fikk noen bekreftelse på motatt beløp fra Triumph så måtte dem ta tapet selv.Olav K skrev:Det stemmer nok, den skandinaviske importøren krever visst at forhandlere må bestille minst 10 sykler om gangen. Dette har jeg hørt to forskjellige steder, og det er sikkert ikke noe problem for en forhandler i Stockholm og eller en annen stor by. Jeg tror ikke dette var problemet i Bergen, for de var vel mer en underavdeling av Stavanger, og bestillinger blei gjort via Stvg.
De solgte bra med sykler hos Bikerstreet Bergen, men med en husleie på en drøy million skal man jammen selge mange sykler, hjelmer, båter, påhengsmotorer etc etc for å få butikken til å gå rundt.
I tillegg sitter jeg med inntrykk av at daglig leder i Bergen ikke hadde all verdens spillerom, "sjefen" i Stavanger satt med minst 'en hånd på rattet.
Får bare håpe at det kommer en ny forhandler og verksted i Bergen.. er et stykke til Sarpsborg eller Tønsberg for å få tatt service :)
Uansett så er ikke dette noe problem, men det viser bare at Triumph kan være litt firkantede og det betyr mye ekstra papirarbeid ved salg av sykkel. Var nok noen andre ting også fikk jeg inntrykk av, men det var kun ting som gjorde jobben for butikken vanskeligere. Meg som sluttkunde blir ikke skjemmet av dette.
Å selge en Honda er en fryd i forhold fikk jeg inntrykk av.
-
- Innlegg: 94
- Registrert: 30 okt 2011, 17:36
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GS LC/Husqvarna 701 E
Re: Bikerstreet Bergen legges ned?
Begrunnelsen for det Bjerknez skriver er som følger:
Når leverandører/importører selger til hverandre (noe er kjøpsloven, men avtaleloven kommer nok også inn i bildet) så setter selger (importøren i dette tilfellet) på sin faktura at varen forblir selgers
eiendom til varen er betalt. Dette for at selger skal sikre seg oppgjør ved evt. konkurs (leverandøren kan hente varen i butikken, hvis den fremdeles er der). Dette er lovlig, men det gjelder ikke til sluttbruker (deg og meg). Så har du kjøpt og betalt for MC´en til din butikk og butikken ikke betaler leverandøren. Så kan ikke leverandøren gå på deg, men må gå på butikken.
Derfor må butikken betale importøren før han levere ut sykkelen. Det Graarud gjør (regningen er betalt når han trykker på betalknappen), er helt ok, så lenge Graarud har dekning på konto for betalingen. Graarud har jo fått oppgjør eller et eller annet (gjeldsbrev/låneavtale) som sikkhert. Seriøse butikker (som Graarud) har ikke problemer med dette.
Triumph har nok et krav om at forhandleren må selge minst 10 sykler i året (ikke kjøpe 10 hver gang). Når man ser på markedet i Norge, så er vel det vel mye. Derav få forhandleren. Det er jo som noen sier, å skyte seg i leggen !
Når leverandører/importører selger til hverandre (noe er kjøpsloven, men avtaleloven kommer nok også inn i bildet) så setter selger (importøren i dette tilfellet) på sin faktura at varen forblir selgers
eiendom til varen er betalt. Dette for at selger skal sikre seg oppgjør ved evt. konkurs (leverandøren kan hente varen i butikken, hvis den fremdeles er der). Dette er lovlig, men det gjelder ikke til sluttbruker (deg og meg). Så har du kjøpt og betalt for MC´en til din butikk og butikken ikke betaler leverandøren. Så kan ikke leverandøren gå på deg, men må gå på butikken.
Derfor må butikken betale importøren før han levere ut sykkelen. Det Graarud gjør (regningen er betalt når han trykker på betalknappen), er helt ok, så lenge Graarud har dekning på konto for betalingen. Graarud har jo fått oppgjør eller et eller annet (gjeldsbrev/låneavtale) som sikkhert. Seriøse butikker (som Graarud) har ikke problemer med dette.
Triumph har nok et krav om at forhandleren må selge minst 10 sykler i året (ikke kjøpe 10 hver gang). Når man ser på markedet i Norge, så er vel det vel mye. Derav få forhandleren. Det er jo som noen sier, å skyte seg i leggen !
- Bjerknez
- Innlegg: 23254
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bikerstreet Bergen legges ned?
Det var nok en langt bedre forklaring jaDykkeren skrev:Begrunnelsen for det Bjerknez skriver er som følger:
Når leverandører/importører selger til hverandre (noe er kjøpsloven, men avtaleloven kommer nok også inn i bildet) så setter selger (importøren i dette tilfellet) på sin faktura at varen forblir selgers
eiendom til varen er betalt. Dette for at selger skal sikre seg oppgjør ved evt. konkurs (leverandøren kan hente varen i butikken, hvis den fremdeles er der). Dette er lovlig, men det gjelder ikke til sluttbruker (deg og meg). Så har du kjøpt og betalt for MC´en til din butikk og butikken ikke betaler leverandøren. Så kan ikke leverandøren gå på deg, men må gå på butikken.
Derfor må butikken betale importøren før han levere ut sykkelen. Det Graarud gjør (regningen er betalt når han trykker på betalknappen), er helt ok, så lenge Graarud har dekning på konto for betalingen. Graarud har jo fått oppgjør eller et eller annet (gjeldsbrev/låneavtale) som sikkhert. Seriøse butikker (som Graarud) har ikke problemer med dette.
Triumph har nok et krav om at forhandleren må selge minst 10 sykler i året (ikke kjøpe 10 hver gang). Når man ser på markedet i Norge, så er vel det vel mye. Derav få forhandleren. Det er jo som noen sier, å skyte seg i leggen !
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Sted: Stavanger
Re: Bikerstreet Bergen legges ned?
Det jeg mente var at ryktet til Bikerstreet her i byen, spesielt etter sammenslåingen av to butikker og diverse merker ikke akkurat er fremragende.
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
-
- Innlegg: 146
- Registrert: 14 nov 2014, 19:44
- Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
- Sted: Hokksund
Re: Bikerstreet Bergen legges ned?
Jeg har også hørt at ALF GRAARUD MOTOR SARPSBORG kutter ut Triumph, men ikke bekreftet. Jeg er ikke helt fornøyde med verken Sem eller Oslo og vanligvis dra til Eurospeed i Karlstad, Sverige for service på min Sprint. Det er 250 ks hver vei fra hvor jeg bor. Jeg har skrevet til den Skandinaviske rep i Sverige flere ganger og klaget over service nivå/holdning av Triumph i Norge som er helt bånn. Han sier at han har snakket med disse forhandlere men tror ikke at det ble noe bedre.
Eurospeed er ikke merket på det Svensk Triumph forhandler kart? Hvorfor ikke vet ikke jeg, men de er meget hyggelig og service innstilt i det høyeste grad.
Gordon
Eurospeed er ikke merket på det Svensk Triumph forhandler kart? Hvorfor ikke vet ikke jeg, men de er meget hyggelig og service innstilt i det høyeste grad.
Gordon
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Bikerstreet Bergen legges ned?
Eurospeed Karlstad er under avvikling.
Jeg har også brukt Roger til å serve MamaTiger siden hu var ny,
men det var vel siste gang nå i høst desverre
En utrolig service, dyktig mekaniker som nå desverre forsvinner.
Satte også veldig pris på muligheten til å være tilstede under
service/reperasjon, når jeg ønsket det.
Så nå vet jeg ikke helt hva jeg kommer til å gjøre herefter.
Men en ting er jeg helt sikker på, Trimph gjør en kjempetabbe
med saneringen av småforhandlere til fordel for de få store forhandlerne.
Jeg er styggredd for at Triumph sitt nysalg vil synke tilbake til gammelt nivå
med denne "moderniseringen"
Jeg har også brukt Roger til å serve MamaTiger siden hu var ny,
men det var vel siste gang nå i høst desverre
En utrolig service, dyktig mekaniker som nå desverre forsvinner.
Satte også veldig pris på muligheten til å være tilstede under
service/reperasjon, når jeg ønsket det.
Så nå vet jeg ikke helt hva jeg kommer til å gjøre herefter.
Men en ting er jeg helt sikker på, Trimph gjør en kjempetabbe
med saneringen av småforhandlere til fordel for de få store forhandlerne.
Jeg er styggredd for at Triumph sitt nysalg vil synke tilbake til gammelt nivå
med denne "moderniseringen"
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
-
- Innlegg: 146
- Registrert: 14 nov 2014, 19:44
- Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
- Sted: Hokksund
Eurospeed Karlstad avvikles!!!
-----------------------------------ojda skrev:Eurospeed Karlstad er under avvikling.
Jeg har også brukt Roger til å serve MamaTiger siden hu var ny,
men det var vel siste gang nå i høst desverre
En utrolig service, dyktig mekaniker som nå desverre forsvinner.
Satte også veldig pris på muligheten til å være tilstede under
service/reperasjon, når jeg ønsket det.
Så nå vet jeg ikke helt hva jeg kommer til å gjøre herefter.
Men en ting er jeg helt sikker på, Trimph gjør en kjempetabbe
med saneringen av småforhandlere til fordel for de få store forhandlerne.
Jeg er styggredd for at Triumph sitt nysalg vil synke tilbake til gammelt nivå
med denne "moderniseringen"
Det var dårlig nyheter!!!, Jeg lurte på hvorfor de var fjernet fra Triumph nettverk i Sverige. Jo Roger og gutta var en meget hyggelig gjeng og dyktig mekaniker. Jeg fikk alltid råd om hva som måtte skiftes neste gang eller hva som var slitt hvis slik var tilfeller. Jeg fatter ikke hva Triumph Scandinavia tenker på. Jeg kommer til å skrive igjen til han Scandinavisk rep.:
Johan Tengner
Staffans väg 6B
192 78 Sollentuna
Sweden
T +46(0)86806805
M+46(0)733919953
johan.tengner@triumph.co.uk
http://www.triumphmotorcycles.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg bor i Drammens området, AMD Oslo 50-60 ks, Classic MotorCycles Sem 70-80ks, men jeg har hatt dårlig erfaring med begge verkstede. 3 måned ved skift av sprag clutch på min Speed Triple på Sem, og 6 måneder ved rep av små skader hos AMD etter en drosje forårsaket velt på min Sprint. Jeg var ikke imponert med verken Sem eller Oslo verkstedene, og sa ifra til begge og i tillegg Johan Tengner.
Om du finner en annen verksted som kan anbefales for Triumph, kan du post en ny melding på dette site. Jeg hadde tenkte å dra til Eurospeed til våren 2015 for en 80,000 k service, men grue meg til en ny runde med AMD.
Gordon
-
- Innlegg: 146
- Registrert: 14 nov 2014, 19:44
- Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
- Sted: Hokksund
Skandinaviske Rep
--------------------------------------Gordon skrev:-----------------------------------ojda skrev:Eurospeed Karlstad er under avvikling.
Jeg har også brukt Roger til å serve MamaTiger siden hu var ny,
men det var vel siste gang nå i høst desverre
En utrolig service, dyktig mekaniker som nå desverre forsvinner.
Satte også veldig pris på muligheten til å være tilstede under
service/reperasjon, når jeg ønsket det.
Så nå vet jeg ikke helt hva jeg kommer til å gjøre herefter.
Men en ting er jeg helt sikker på, Trimph gjør en kjempetabbe
med saneringen av småforhandlere til fordel for de få store forhandlerne.
Jeg er styggredd for at Triumph sitt nysalg vil synke tilbake til gammelt nivå
med denne "moderniseringen"
Det var dårlig nyheter!!!, Jeg lurte på hvorfor de var fjernet fra Triumph nettverk i Sverige. Jo Roger og gutta var en meget hyggelig gjeng og dyktig mekaniker. Jeg fikk alltid råd om hva som måtte skiftes neste gang eller hva som var slitt hvis slik var tilfeller. Jeg fatter ikke hva Triumph Scandinavia tenker på. Jeg kommer til å skrive igjen til han Scandinavisk rep.:
Johan Tengner
Staffans väg 6B
192 78 Sollentuna
Sweden
T +46(0)86806805
M+46(0)733919953
johan.tengner@triumph.co.uk
http://www.triumphmotorcycles.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg bor i Drammens området, AMD Oslo 50-60 ks, Classic MotorCycles Sem 70-80ks, men jeg har hatt dårlig erfaring med begge verkstede. 3 måned ved skift av sprag clutch på min Speed Triple på Sem, og 6 måneder ved rep av små skader hos AMD etter en drosje forårsaket velt på min Sprint. Jeg var ikke imponert med verken Sem eller Oslo verkstedene, og sa ifra til begge og i tillegg Johan Tengner.
Om du finner en annen verksted som kan anbefales for Triumph, kan du post en ny melding på dette site. Jeg hadde tenkte å dra til Eurospeed til våren 2015 for en 80,000 k service, men grue meg til en ny runde med AMD.
Gordon
Jeg skrev til Tengner og fikk melding i retur, han er på pappa perm frem til mars 2015. Dermed hans back-up, Zwier Groot Roossink, zwier.grootrossink@triumph.co.uk, har fått et tilsvarende klage fra meg angående manglende service innstilling og Triumph verksted i Norge. Tror ikke han kommer frem med løsning.
Gordon