Post bilde av ditt beste sommerminne

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
ZZR-Erling

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av ZZR-Erling »

SuperMorten skrev:Langtur ja. Har vel bare ett MC-minne fra i sommer. Det overskygger egentlig alt annet og lærte meg en hel masse. Turen til nordnorge. Her fra første lille pause ett sted borti Sverige.

Bilde
...men, hvorfor kjøre via Sverige? Det er jo den kjedelige måten.
Fra øst til nord:
unngå Sverige og E6 fra Oppdal-Trondheim.
Velg E3 til Tynset, så Røros og Villmarksveien til Stjørdal, eller Folldal til Dovrefjell-Oppdal-Sunndalsøra og videre nordover.

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av Zadnez »

Cutless skrev:I nærheten av Slevik en plass - er ikke helt sikker :)
der fikk du virkelig fanga sommeren... nydelig bilde
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av Cutless »

Zadnez skrev:
Cutless skrev:I nærheten av Slevik en plass - er ikke helt sikker :)
der fikk du virkelig fanga sommeren... nydelig bilde
Tusen takk - første gang jeg har fått skryt for et bilde :D

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av Snikendeugle »

Vålerbanen helg med Senior MC selvfølgelig!

Kompis i front og meg i midten (+ en 1liters Ducati som ble forbikjørt av en liten Duke :prf )
Bilde

(Obviously er det ikke jeg som har tatt bildet, men det står det ingenting om i første posten. Husker ikke i farten hvem som tok bildet, men det var postet til Senior MC sin facebookside.)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av detvarvondtdet »

Det beste minnet jeg faktisk har et bilde fra, var da jeg endelig hadde fått ryddet plass i garasjen. Trillet inn i egen garasje for første gang :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av freddy123 »

Beste minne hmmm... Bilde

Ja beste minnet er en skikkelig fin kveldstur rundt nesodden i solnedgangen etter jobben.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av Busa Trond »

Et av dem store øyeblikkene 2014 var å bestige Verdens tak, sammen med andre Tigere, og en kawa.
Opplevelse å kjøre på det helt slette fjellunderlaget på Skjomenfjellet :prf


Bilde

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av Banditmannen »

Solgte V-stromen i mars og var usikker på jeg i det hele tatt skulle kjøpe sykkel igjen, men endte altså opp med å kjøpe "valpen" til ArcticTiger!
Kjøpte den i slutten av juni, og dette er fra den første kveldsturen i 2014, og var den første oppturen på lang tid! :-)
Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av kjellv »

Mine beste sommerminner vet jeg nesten ikke om jeg tok bilder av en gang. Men hva skal man velge da? Det er da så mange.
Men turen jeg hadde på Vestlandet står høyt og gir absolutt mersmak.
Her et bilde fra Gaularfjell mellom Jølster og Sogn. Bildet er tatt rett før en fantastisk nedstigning og siste etappe til Balestrand.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38037
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av AJ »

Fikk tatt mange fine turer i løpet av 2014-sesongen.
Den lengste og beste var nok den til Danmark med kjøring langs den svenske vestkysten med svært vær og det kraftigste regnværet jeg noengang har opplevd på MC-tur.
Men Bakpå og jeg holdt oss tørre med være billige Basecamp (Europris) regndresser mens uværet sto på.

I Danmark derimot var været strålende det meste av tiden og på det beste endte dagene slik i Lohals på Langeland, Danmarks Syden, hvor vi leide sommerhus...:

Bilde

Et høydepunkt for oss fra årets sesong, helt klart.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av evike »

Må jeg velge, så blir jeg sittende hele kvelden og natta og se på bilder. Et av de første som virkelig slo meg var dette. Tatt på Torstreffet 2009 med en av gutta i klubben vår (NAF MC Vestfold) på sin sykkel, før festen tok helt av for oss.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av ojda »

Ikke lett dette :-k Det har vært en sommer med så utrolig mange flotte turer (og minner) :thumleft
Men denne dagen, og denne plassen og bildet står som noe helt spessiellt igjen.

Forhistorien var at`n Busa og Eg for Nordattover for hos ArcticTiger å legge en visitt :vs
Etter drøye 85 mil`s kjøring var det endt dagsværk :-)å
Vi hadde kommet til Torsbotn nesten ved Brønnøysund, med innlosjering på hytte.
Passe fornøyde, varme og sultene.
Dævven det skulle bli godt med mat. Vakkeno butikk der vettu, så middan blei potetgull og konjakk :lol

Ihvertfall dagen derpå steppa DrGreve opp med en fantastisk tur på "fantastiske villealdrighafunnetveier (Villmarkveien) :vs
Å dekket opp med en nydelig gryterett fra primus, på den perfekte rasteplassen med Den!panoramautsikten Nesten så det var litt Frelsesarmee over det hele :[-o<
Fantastisk ferieminne :thumleft Var mange andre på den turen også, og flere andre.
Men denne tredde klart frem da jeg bladde litt bilder :yeyeye
Takk til følget den dagen wink

[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... 419154.jpg[/img]
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av Bjerknez »

Artig å se så mange minner og ikke bare "perfekte" bilder .Det er MINNENE jeg vil se :thumleft

Jeg har allerede svart i første post, men må bare understreke at jeg rett og slett ikke hadde klart å velge noe spesifikt bilde hvis det ikke hadde vært for at jeg fikk lappen i sommer. Var liksom litt spesielt akkurat dette. Har vert på uhorvelig mange Vestlandsturer og har også vært mange turer i Sverige. Flotte turer alle sammen men på hver sin måte. :thumleft

Turen sammens med Cutless til Ørebro, Turen sammens med Busa Trond og gjengen til Stegastein og sist men ikke minst singelturen jeg tok til Molde via Geiranger/Trollstigen i sommerferien er nok de turene jeg kommer til å ha de sterkeste minnene om ellers :-)å

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av Olav K »

Hmmm SÅ mange bra turer, og SÅ mange kjekke mennesker jeg har møtt i år.... umulig å plukke bare et minne som det beste.... men Lyngdalsturen med Ojda var herlig.Så jeg poster et bilde fra den... begynte turen klokka 5 om morran i fuktig vær, så skein det opp.. og neste dag (etter en fin kveld i hagen på Paulsens Hotel i Lyngdal) var bare episk. Bildet er tatt oppi Sirdal, på stigningen mot Suleskaret.
Takk for turen Ojda... håper på flere fine turer med deg... og Busa...og Lordi... og Roald og Znirln og..og..og :-)
Bilde
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av ojda »

Olav K skrev:Hmmm SÅ mange bra turer, og SÅ mange kjekke mennesker jeg har møtt i år.... umulig å plukke bare et minne som det beste.... men Lyngdalsturen med Ojda var herlig.Så jeg poster et bilde fra den... begynte turen klokka 5 om morran i fuktig vær, så skein det opp.. og neste dag (etter en fin kveld i hagen på Paulsens Hotel i Lyngdal) var bare episk. Bildet er tatt oppi Sirdal, på stigningen mot Suleskaret.
Takk for turen Ojda... håper på flere fine turer med deg... og Busa...og Lordi... og Roald og Znirln og..og..og :-)
Bilde

Det beste Olav minnes fra sommeren er meg, det beste jeg minnes fra sommeren er Busan og det beste Busan minnes fra sommeren er meg å AT. De må være noe veldig spesiellt med Triumph-folk :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar