2015 priser på nye sykler.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Olden
Innlegg: 136
Registrert: 20 nov 2014, 01:37
Motorsykkelen din: SR

Re: 2015 priser på nye sykler.

Legg inn av Olden »

Jeg var innom forhandleren min en tur nå i desember, og hadde en prat med dem der ang 2015 modellen av ktm 1290 superduke.
Han mente at det lønna seg å kjøpe sykkel før 2015, men heller registrere den når de nye avgiftene trer i kraft over nyttår.
Han mente også at prisen på sykkelen ville stige litt når avgifta ble kutta.

Jeg skal følge med å se hvor mye billigere 2015 modellen blir ferdig registrert enn hva jeg måtte ut med i år.

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: 2015 priser på nye sykler.

Legg inn av JRO »

Olden skrev:Jeg var innom forhandleren min en tur nå i desember, og hadde en prat med dem der ang 2015 modellen av ktm 1290 superduke.
Han mente at det lønna seg å kjøpe sykkel før 2015, men heller registrere den når de nye avgiftene trer i kraft over nyttår.
Han mente også at prisen på sykkelen ville stige litt når avgifta ble kutta.

Jeg skal følge med å se hvor mye billigere 2015 modellen blir ferdig registrert enn hva jeg måtte ut med i år.
Ligger en på Finn http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true er dette en pris som er lavere enn du ga?
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Olden
Innlegg: 136
Registrert: 20 nov 2014, 01:37
Motorsykkelen din: SR

Re: 2015 priser på nye sykler.

Legg inn av Olden »

JRO skrev:Ligger en på Finn http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true er dette en pris som er lavere enn du ga?
Den ligger lavere enn det jeg måtte ut med ja. Når jeg snakka med min forhandler så sa han at prisen ikke var 100% spikket enda. :-)

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: 2015 priser på nye sykler.

Legg inn av Banditmannen »

Men hva med den lave kronekursen for tiden? Den vil vel spise opp mye "gevinsten" på lavere avgiftene...? :-k

Peik
Innlegg: 10
Registrert: 24 sep 2014, 20:45
Motorsykkelen din: Yamaha TT600R

Re: 2015 priser på nye sykler.

Legg inn av Peik »

Dykkeren skrev:Avgiftene kan senkes enda mer. Sett fra et samfunnsøkonomisk synspunkter så er det veldig lønsomt å få over flere på 2-hjulinger. Dette vil medføre mindre køer, mindre utslipp, mindre slitasje på veier, mindre parkeringsproblemer.
I Oslo ville vel alle køer vært borte om folk brukte motorsykkel, moped, sykkel eller reiste kollektivt. Synd at kommunen ikke innser dette. MC'er pålegges samme parkeringsregime som biler. Det er stort sett bare i sentrum det er tilrettelagt med egne mc-parkering. På Tøien, Helsfyr, Majorstua og Grünerløkka må man finne en bilparkeringsplass, løse parkeringsbillett som må tapes til Mc'en og fotograferes. Ikke spesielt praktisk eller god utnyttelse av bilplasser. Tidligere slapp man bot om man satt MC'en et sted den ikke sto i veien for noen, men nå er det petimeterregime der bøter vanker for den minste glipp...

Svar