Hva gjør du akkurat nå?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Kawagutten »

Jeg kan trykke så mye karikaturer som jeg vill her :prop:
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av LordShaft »

Banditmannen skrev:
LordShaft skrev:Ja la oss si at det finnes 100.000 ekstremister som er for terror og ekstreme handlinger i et land med 20 millioner innbyggere. Resten av befolkningen frykter for livene sine og tørr ikke ta avstand til denne galskapen. Så er det Jævlig fornuftig å drepe alle for å ta rotta på 100.000 IS krigere :scratch :scratch
På samme vis er jeg litt usikker på om det å trykke disse karikaturtegningene, om enn i trykkefriheten navn, er rette veien å gå! :scratch
99,99(ja, dette er gjetting, men neppe lang fra sannheten) prosent av verdens ca. 1,4 milliarder muslimer er IKKE terrorister, men de blir fornærmet.
Men de aller aller fleste finner seg stort sett i dette, p.g.a. trykkefrihet, borsett fra noen relativt stilferdige protester, som i trykkefrihetens(eller tilsvarende) navn bør være akseptabelt.
Den siste lille(men svært synlige) delen, 0,01 eller 100,000 blir bare mer provosert, dreper flere mennesker i Allahs navn, og sårer og sverter de resterende 1,399.999.000(eller hva det nå blir)!

PS. Akkurat nå skrev jeg dette innlegget... :redface
Vettu, jeg tror faktisk ikke de blir så veldig fornærmet av at de blir trykket slike tegninger! Dette virker mere som hårsåre imaner som har enda en grunn til å overbevise lett manipulerende ungdom å drepe i profetens navn.

Må ikke glemme at irak eller var det iran, var et av de mest liberale landene i verden på 60 - 70 tallet. Før gutte klubben rape gal tok over styringen i landet!

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av 45316 »

Snakk om å skyve ansvaret i feil retning... Drep for fote så lenge du blir fornærmet


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av KawaJens »

Elolz skrev:Det har jo ikke noe med å være redd å gjøre, det har normal folkeskikk å gjøre. Syns det er helt tragisk å trykke karikaturene fordi det ikke er noen grunn til det, annet enn å hisse opp og skape debatt. Det har ingenting i en avis å gjøre, og om en avis velger å trykke det, så sier det litt om hvor lite seriøs den er.

Når det først skjer noe, så er det ofte uskyldige som får lide for det og ikke idiotene som står bak. ](*,)
Trur du skal sette deg litt mer inni saken i Frankrike en å bere seie at aviser trykte det bere for å provosere. Det er rett og slett feil.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Banditmannen »

45316 skrev:Snakk om å skyve ansvaret i feil retning... Drep for fote så lenge du blir fornærmet


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vet ikke om det er meg du sikter til, men det har jeg aldri sagt!
Det hele og fulle ansvaret for terrorhandlinger har selvfølgelig terroristene!
Men er det noen som tror at disse forskrudde "menneskene" blir mildere innstilt av at vi benytter vår frihet til å trykke disse bildene?

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av KawaJens »

Banditmannen skrev:
45316 skrev:Snakk om å skyve ansvaret i feil retning... Drep for fote så lenge du blir fornærmet


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vet ikke om det er meg du sikter til, men det har jeg aldri sagt!
Det hele og fulle ansvaret for terrorhandlinger har selvfølgelig terroristene!
Men er det noen som tror at disse forskrudde "menneskene" blir mildere innstilt av at vi benytter vår frihet til å trykke disse bildene?
Vilken bilder? Va snakker du om?

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Banditmannen »

KawaJens skrev:
Banditmannen skrev:
45316 skrev:Snakk om å skyve ansvaret i feil retning... Drep for fote så lenge du blir fornærmet


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vet ikke om det er meg du sikter til, men det har jeg aldri sagt!
Det hele og fulle ansvaret for terrorhandlinger har selvfølgelig terroristene!
Men er det noen som tror at disse forskrudde "menneskene" blir mildere innstilt av at vi benytter vår frihet til å trykke disse bildene?
Vilken bilder? Va snakker du om?
Tegninger/bilder/karikaturer av profeten Mohamed.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av KawaJens »

Banditmannen skrev:
KawaJens skrev:
Banditmannen skrev:
45316 skrev:Snakk om å skyve ansvaret i feil retning... Drep for fote så lenge du blir fornærmet


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vet ikke om det er meg du sikter til, men det har jeg aldri sagt!
Det hele og fulle ansvaret for terrorhandlinger har selvfølgelig terroristene!
Men er det noen som tror at disse forskrudde "menneskene" blir mildere innstilt av at vi benytter vår frihet til å trykke disse bildene?
Vilken bilder? Va snakker du om?
Tegninger/bilder/karikaturer av profeten Mohamed.
I Frankrike?

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Banditmannen »

KawaJens skrev:
Banditmannen skrev:
KawaJens skrev:
Banditmannen skrev:
45316 skrev:Snakk om å skyve ansvaret i feil retning... Drep for fote så lenge du blir fornærmet


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vet ikke om det er meg du sikter til, men det har jeg aldri sagt!
Det hele og fulle ansvaret for terrorhandlinger har selvfølgelig terroristene!
Men er det noen som tror at disse forskrudde "menneskene" blir mildere innstilt av at vi benytter vår frihet til å trykke disse bildene?
Vilken bilder? Va snakker du om?
Tegninger/bilder/karikaturer av profeten Mohamed.
I Frankrike?
H V O R S O M H E L S T !

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av KawaJens »

Så satire skal ikke vere lov? Og det saken i Frankrike så har han sparket til venstre, høgre.fram, bak, opp og ned. Så då er det altså slik at alle uten om muslimer er ok å lage satire av? Og han har etter det eg forstått ikke lagd satire om Muhamed men ekstreme følgere av Muhamed. Han har og lagd satire av anti muslim folk og. Så ja lenge leve friheten

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av gorbys »

Dei får tåla sopass, ingen grunn til å sy puter under armene deira når vår herre Jesus Kristus og gud å heile røkkla har blitt harselert med i årtier snart! Men du ser ikkje kristne gå rundt å gønne ned uskyldige fordi! (ikkje no lenger iallefall, det var vel en periode med bålbrenning, staking og litt andre ufine ting men det har kristne og andre religiøse lagt bak seg og nøyer seg no med blogginnlegg om at dei føler seg krenket)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av LordShaft »

Hadde kristendommen hatt mer makt og innflytelse i dagens samfunn, ville en sett radikale grupper på lik linje som en ser i de muslimske landene?

Nå er vel kristendommen kjent for mye galskap når de herjet som verst.
Når noen vil andre vondt, eller er overbevist om at deres tro er hevet over alle andre skal det ikke mye til for å finne et påskudd til å hate eller grunn til å gå til motangrep.

Se bare på sosiale medier i kjølevannet av Utøya her i Norge.... Lenge før det ble kjent hvem gjerningsmannen var, ble de såkalte apekattene bedt om å reise hjem. Det ble oppfordret til å ta hevn på de vi alle kjente som terrorister og de som hadde fått sitt ansikt smurt utover som terrorister. Folket fra midt Østen.

Jeg mener vi skal vise motstand mot de handlinger som blir utført av terrorister... Uansett hvordan de ser ut eller hvilken trosretning de har.
Jeg tror at den gjennomsnittlige muslim tåler greit at det blir gjort satire på religionen deres. De er jo tolerante folk på lik linje med oss. Men å stå i kø for å trykke disse tegningen, når de gjerne i forkant har valgt å la være syns jeg er rart. Gjerne litt uforståelig.

Syns også det er noe spesielt at Jens Stoltenberg, vår statsminister når dagen valgte å trykke sine tegninger går ut å sier at det er greit å trykke slike tegninger, samt når det foreligger en konkret trussel mot Norge. Er det feigt å ordlegge seg klokere enn dette? Eller sjanser vi på at det ikke kommer til å klare å gå til angrep på oss?

Note 4

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av KawaJens »

gorbys skrev:Dei får tåla sopass, ingen grunn til å sy puter under armene deira når vår herre Jesus Kristus og gud å heile røkkla har blitt harselert med i årtier snart! Men du ser ikkje kristne gå rundt å gønne ned uskyldige fordi! (ikkje no lenger iallefall, det var vel en periode med bålbrenning, staking og litt andre ufine ting men det har kristne og andre religiøse lagt bak seg og nøyer seg no med blogginnlegg om at dei føler seg krenket)
Har vert gjort og det er ikke så mangen år siden at Montey pythons Life of Brian vart lovelig å vise her i landet.
Ytringsfriheten er noke som vi må passe på og verne om, både for å beholde og fra misbruk og det gjelder både fra religion og stater. Mister vi ytringsfriheten så mister vi friheten.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Banditmannen »

Hva gjør du akkurat nå? Jo, jeg skriver mitt siste innlegg i denne debatten.
KawaJens skrev:Så satire skal ikke vere lov?
Jo, selvfølgelig skal det være lov! Men fordi om noe er lov, betyr ikke at man MÅ gjøre det til en hver tid!
gorbys skrev:Dei får tåla sopass
Og det gjør de alle aller fleste også! Men det fins altså noen, som er svært få i prosent(men likevel ganske mange), som ikke tåler det.
Nemlig en gjeng klin hakke gale, militante, tungt bevæpnede og skruppelløse terrorister!
Og er det trolig at disse klin hakke gale, militante, tungt bevæpnede og skruppelløse terroristene vil slutte med sine terroraksjoner, hvis vi fortsetter å benytte trykkefriheten helt ukritisk?
Eller kan det være lurt å finne andre måter å bekjempe disse klin hakke gale, militante, tungt bevæpnede og skruppelløse terroristene, FØR vi igjen benytter oss av vår trykkefrihet fult ut?

PS. Beklager all min OT i denne tråden, den skal ikke gjenta seg(på en stund...)!

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av SuperMorten »

Banditmannen skrev:Hva gjør du akkurat nå? Jo, jeg skriver mitt siste innlegg i denne debatten.
KawaJens skrev:Så satire skal ikke vere lov?
Jo, selvfølgelig skal det være lov! Men fordi om noe er lov, betyr ikke at man MÅ gjøre det til en hver tid!
gorbys skrev:Dei får tåla sopass
Og det gjør de alle aller fleste også! Men det fins altså noen, som er svært få i prosent(men likevel ganske mange), som ikke tåler det.
Nemlig en gjeng klin hakke gale, militante, tungt bevæpnede og skruppelløse terrorister!
Og er det trolig at disse klin hakke gale, militante, tungt bevæpnede og skruppelløse terroristene vil slutte med sine terroraksjoner, hvis vi fortsetter å benytte trykkefriheten helt ukritisk?
Eller kan det være lurt å finne andre måter å bekjempe disse klin hakke gale, militante, tungt bevæpnede og skruppelløse terroristene, FØR vi igjen benytter oss av vår trykkefrihet fult ut?

PS. Beklager all min OT i denne tråden, den skal ikke gjenta seg(på en stund...)!
Jaja siden avsporingen er total og Bandittmannen gir seg, får jeg fortsette :knegg

Vi i vesten krever ytringsfrihet og rett til å trykke hva vi vi vil, for det er nær sagt en menneskerett. Jeg tenker at for mange muslimer er samme handling en veldig dyp fornærmelse. Dette skulle vi ha tenkt på før vi gikk inn for "et fargerikt fellesskap". Ikke misforstå meg. Jeg er overhodet ingen rasist, men det virker på meg som at vi i vesten har vært snille og sluppet inn millioner av mennesker med et annet verdisyn, og glemt nettopp det. Man har trodd at den fremmede aksepterer sitt nye lands levesett i det øyeblikk man krysser grensen. Sånn er det ikke.

Når man importerer mennesker i så stor skala som EU har gjort, må vi også importere en del av tradisjonene, respekten og kulturen til disse menneskene. Dette betyr at vi bl.a. må gi avkall på retten til Muhammed-karikaturer.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar