Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av LordShaft »

Du glemmer fortsatt det faktum at biler er konstruert og er langt bedre rustet og behandlet for denne type aktivitet om vinteren enn en sykkel er :thumleft

Uansett så vet jeg hvordan det er å få ny sykkel.... en er fætte redd for å gjøre noe som helst som skaper uregelmessigheter, og en vil at den skal framstå som ny de første 10 årene :prf

WD40 er jeg ivrig bruker av selv. Dette er helt gull og er utrolig lett å vaske vekk... hvordan den er mot matt lakk tørr jeg dog ikke uttale meg om!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Du glemmer fortsatt det faktum at biler er konstruert og er langt bedre rustet og behandlet for denne type aktivitet om vinteren enn en sykkel er :thumleft
Joda..men kjære vene... Her i Fredrikstad er det mer eller mindre tørre veier og har vert plussgrader den siste uken. Så det går nok helt fint. Jeg er ganske nøye med sykkelen min jeg (den er jo flungende ny) men den skal jo jaggu meg brukes også. Det går så fint atte. :thumleft

jeg snakker da altså om forholdene slik dem er i Fredrikstad nå.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Neida, jeg er nok overdrevent forsiktig, hadde jeg eid sykkelen et par måneder så hadde nok den værste ny-sykkel følelsen godt over. Men tanken på å ta en helt fabrikkny sykkel ut i potensielle "farlige" omgivelser byr meg i mot..veldig!

Nei, jeg hørte deg, heldigvis, ikke når du kjørte forbi :) Men jeg så du gjorde det i videoen i skrivende stund, måtte le høyt her jeg satt :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

LordShaft skrev:Du glemmer fortsatt det faktum at biler er konstruert og er langt bedre rustet og behandlet for denne type aktivitet om vinteren enn en sykkel er :thumleft

Uansett så vet jeg hvordan det er å få ny sykkel.... en er fætte redd for å gjøre noe som helst som skaper uregelmessigheter, og en vil at den skal framstå som ny de første 10 årene :prf

WD40 er jeg ivrig bruker av selv. Dette er helt gull og er utrolig lett å vaske vekk... hvordan den er mot matt lakk tørr jeg dog ikke uttale meg om!
Trenger ikke å spraye noe på den matte lakken siden der er det enten plastikk under, eller så er jo lakken såpass ny at den er tett - ikke noe eksponert metall der. Det er skruehoder og andre ubehandlede metall flater jeg tenkte å gi en liten spray.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

thewiz skrev:Gjør vel ikke noe dette vel? Her i fredrikstad nå hadde jeg LETT kjørt sykkel hvis jeg hadde hatt sykkel nå.

Er vel ikke værre enn å vaske sykkelen etter hver tur hvis du er bekymret? Avfetting, spyling, grundig vask, avspyling og tørk.

Hvor i Fredrikstad bor du Cutless? Så kjent ut det bildet, men klarer ikke helt å plassere det. Send på PM hvis du ønsker.
Kjøp deg sykkel da !! :knegg

Bildet er tatt like i nærheten av der du kjører inn til gamlebyen :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Hint hint... til torsdagen er det meldt opphold og sol samt 6 varmegrader. med litt regn og varmegrader dagene før dette så ser det ut til å bli saltfrie og mer eller mindre tørre veier :thumleft

Da må du få hentet sykkelen din, så tar vi en tur til Høk og tatt en kaffekopp! :thumleft

Jeg tar med Gopro'en og den eksterne mikrofonen slik at vi får laget en liten videosnutt av sykkelen hvor lyden blir riktig gjenngitt!

Jeg har allerede kjørt noen mil med sykkelen, men føler liksom ikke at jeg har fått være meg selv ennå da veiene er litt ustabile og kalde. Blir artig når veiene blir tørre og "trygge" slik at man kan dra på litt i svingene og leke seg litt :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Dæven det frister, jeg må få starta på papirarbeidet (registrere sykkelen)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Dæven det frister, jeg må få starta på papirarbeidet (registrere sykkelen)
:thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Fikk svar fra komunen :mk

"Hei !

Kommunen bruker ikke veisalt når det er døgnvarig plussgrader. Ved variasjoner som pluss grader om dagen og minus om natten/frost i bakken med høy luftfuktig, salter vi preventivt. Preventiv salting har vist seg å ha best effekt og samtidig redusere saltforbruket, i forhold til salting når det har blitt glatt.
Vi prioriterer salting på samleveier med skolebusskjøring og industriveier. Vi bruker natriumklorid som vegsalt. Vegsalt leveres som sjøsalt eller steinsalt
Sist vi var ute å saltet var fredag forrige uke.
Torsnesveien og andre hovedveier er riks- og fylkesveier forvaltes av Statens vegvesen, som gir føringer for kvalitet på vinterdrift."

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Fikk svar fra komunen :mk

"Hei !

Kommunen bruker ikke veisalt når det er døgnvarig plussgrader. Ved variasjoner som pluss grader om dagen og minus om natten/frost i bakken med høy luftfuktig, salter vi preventivt. Preventiv salting har vist seg å ha best effekt og samtidig redusere saltforbruket, i forhold til salting når det har blitt glatt.
Vi prioriterer salting på samleveier med skolebusskjøring og industriveier. Vi bruker natriumklorid som vegsalt. Vegsalt leveres som sjøsalt eller steinsalt
Sist vi var ute å saltet var fredag forrige uke.
Torsnesveien og andre hovedveier er riks- og fylkesveier forvaltes av Statens vegvesen, som gir føringer for kvalitet på vinterdrift."
Tut å kjør :thumleft

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Crinos »

Har samme greia her i Kristiansand. I grunnen ingenting som forhindrer enn i fra å kjøre, annet enn at her så brukes enorme mengder med salt, som fremdeles henger igjen, selv etter noen uker med plussgrader.
(Har sort bil og den får etter kun noen få kilometer etter vask, den legendariske "saltgråmetallik" fargen). :sorry

Jeg ville også ha vert litt bekymret for "kalde områder", trenger ikke nødvendigvis å være is på asfalten, men om asfalten er kaldere enn hva forrige sving holdt, så kan man ha en lei opplevelse når dekkene slipper i mangelen på grep.
(Jada, teori... men jeg har ikke lyst til å gamble når jeg kjører 2-hjuling).

Uansett.. Gata hjemme hos oss er fremdeles snø/is/grus/salt belagt, og innkjørselen er is/snø/grus... Så bare de 10-15 meterene i fra garasjen og ut hadde vert "risikosport" for meg.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Få registrert sykkelen din nå og kom deg ut på veien. Du er jo en fornuftig kar så det går nok fint :)

Jeg skal monterer by skiltplate til torsdagen :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Kaffebesøk og Bjerknez kom ikke tomhendt:


Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38040
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av AJ »

Cutless skrev:Kaffebesøk og Bjerknez kom ikke tomhendt:


Bilde
Du verden :prf

En Ducake, jo :knegg
Ga mersmak den, tenker jeg :yeyeye
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Haha... smakte godt den Cutless! :thumleft
Jeg benytter enhver annledning til å gi deg PMS samt at du skal få ut fingeren å få nysykkelen ut på veien :lol

Svar