Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælvete?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av LordShaft »

Ikke verdens mest spennende sak, men vi banker oss selv på brystet og kaller det et demokrati, men å bli fullstendig overkjørt av politikere gang på gang er ofte regelen og ikke unntaket.

Nå klarte Meland det kunsstykket å høre på alle beboerne i kommunen, samt mange av beboerne i de nabokommunene der ordførerne går hardt ut mot "de dumme"

Jeg syns dette er en gladsak på mange måter. Det viser at det nytter.
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Ordfore ... 05452.html" onclick="window.open(this.href);return false;

the 3 X
Innlegg: 21
Registrert: 22 aug 2014, 18:32
Motorsykkelen din: Honda Shadow

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av the 3 X »

En fredelig demonstrasjon fra en Mexicaner, uakseptabel, javel...poenget ??

Mener du de burde skutt han ??

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av hakhap »

Politikkere "lytter" bare som del i popularitetskonkurransen som er var 4. år. Der mellom har folket ikke noe å si og de trenger i prinsipp ikke å stå til svars for noe det gjør i den perioden.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av LordShaft »

the 3 X skrev:En fredelig demonstrasjon fra en Mexicaner, uakseptabel, javel...poenget ??

Mener du de burde skutt han ??
Hva om han vedkommende hadde hatt kniv, hva om vedkommende hadde hatt en bombe osv osv... listen er lang over what if's.... Det lå snikskyttere på taket, der stod bevepnede vakter osv. Hva faen er poenget med slike vakter og så mye våpen om de ikke har intensjoner om å åpne ild?

Les hele saken... så skjønner du poenget.

the 3 X
Innlegg: 21
Registrert: 22 aug 2014, 18:32
Motorsykkelen din: Honda Shadow

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av the 3 X »

LordShaft skrev: Eller mener NRK at det bare er muslimer som bedriver terror handlinger :-k

Note 4

Vel, det var denne utalelsen jeg kommenterte...som sagt,en skal sove kraftig i timen vist en ikke ser hvor terroren kommer fra de siste 10 - 20 årene..

Ang. Mexicaneren så er jeg usikker på din kommentar vist de hadde skutt han, og han bare hadde ett flagg....

Etterpå klokskap er behagelig....

the 3 X
Innlegg: 21
Registrert: 22 aug 2014, 18:32
Motorsykkelen din: Honda Shadow

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av the 3 X »

SuperMorten skrev:
LordShaft skrev:Å der smalt det i Danmark

Hvor lang tid går det før vi opplever det samme her i Norge? :[-(
Jeg sitter og irriterer meg over "venstresida"... Først så skal man åpne grensene, slippe inn alle det er synd på og litt til, og så i neste øyeblikk skal man på død og liv provosere, og gjemme seg bak ytringsfrihet, og fornærme og tråkke på en milliard menneskers religion.

Støtter deg i at venstreside står for en uspiselig dobbeltmoral i dette spørsmålet, intet nytt i det...

Men muslimenes religion blir ikke harselert mere med en alle andre religioner, forskjellen er at de reagere med vold...

Det gjør hverken kristne, buddister, hinduer osv i dagens samfunn...

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av LordShaft »

Det er fult mulig å skyte, uten å drepe! Skal du ha skarpskyttere og bevepnet vakthold bare for syns skyld? Eller skal de faktisk forhindre at "bare en flaggbærer" kommer seg fram til det de nettopp er hyret inn for å forhindre?

Snu det litt på flisa.... hvor behagelig syns du det er med etterpåklokskap etter utøya? Hadde noen tatt ansvar hadde de kunne uskadeligjort ABB langt tidligere

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av jhn »

the 3 X skrev:
SuperMorten skrev:
LordShaft skrev:Å der smalt det i Danmark

Hvor lang tid går det før vi opplever det samme her i Norge? :[-(
Jeg sitter og irriterer meg over "venstresida"... Først så skal man åpne grensene, slippe inn alle det er synd på og litt til, og så i neste øyeblikk skal man på død og liv provosere, og gjemme seg bak ytringsfrihet, og fornærme og tråkke på en milliard menneskers religion.

Støtter deg i at venstreside står for en uspiselig dobbeltmoral i dette spørsmålet, intet nytt i det...

Men muslimenes religion blir ikke harselert mere med en alle andre religioner, forskjellen er at de reagere med vold...

Det gjør hverken kristne, buddister, hinduer osv i dagens samfunn...
Dobbeltmoral er vel neppe mere utbredt på venstresida enn på hverken høyre- eller MCsiden.
Det er vel en knapp håndfull mennesker som driver aktivt med denne ytringsfrihets-terroren mot muslimer ... venstresida er jo litt større enn det.
Når vi ser at terror fra muslimer skjer nærmest over hele verden, blir det litt smålig og lite gjennomtenkt å skylde på norsk venstresides dobbeltmoral
Vanskelig å se at høyresidens politikk er så mye mere "enkelt-moralsk"
Om noen har oppskriften på den perfekte mixen av ytringsfrihet, personvern, innvandring og utkastelse, så er det sikkert mange som er interessert i å høre.

For øvrig drepes det vel i Guds navn innenfor alle religioner.

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Barbarozza »

the 3 X skrev: Støtter deg i at venstreside står for en uspiselig dobbeltmoral i dette spørsmålet, intet nytt i det...

Men muslimenes religion blir ikke harselert mere med en alle andre religioner, forskjellen er at de reagere med vold...

Det gjør hverken kristne, buddister, hinduer osv i dagens samfunn...
Hæ ?????

Både kristne, buddister og hinduer er ultravoldelige...

Et par eksempler små eksempler

I USA så finnes det ytterligående WASPs som har drept leger og sykepleiere på klinikker der man utfører abort. Gode kristne mennesker alle sammen

Minner om at det ikke bare var i Tyskland der man mente at jøder var degenererte mennesker, dette var vanlig tankegods i Norge fremsatt av gode kristne fram til Stalingrad og vinden snudde.

I India har det blitt drept svært mange muslimer pga hindu vold opp gjennom nyere historie
Faktum er at buddister står for en ganske ekstrem voldelig linje igjen mot muslimer i store deler av Asia osv osv

Jeg kan fortsette i det uendelige

Trenger du linker så bare si fra...

Volden kjenner ingen grenser eller religion, den går på kryss av alt dette, så lenge du en minoritet er du ofte i en fare. Problemet er enten "den politiske ismen" du tilhører eller dyrkingen av religion som sådan. Karl Marx hadde rett når han sa at religion kunne være opium for folket. Nå er ikke jeg akkurat tilhenger av mannen fra Trier i Tyskland (Marx) men problemet vårt er at vi ikke alltid er etterettlige når vi slenger ut meningene våre. Spesiellt ikke på et MC fora :knegg Relgiøs vold har vært et problem så lenge mennesker har levd og dyrket den, på samme måte som politisk vold. Jeg har rett og du har feil er tesen. Og slik er det jo pr idag også

Når dette er skrevet så har ikke jeg noen fasit, men skal man komme den muslimske ultrakonservatismen til livs må den begynne innenfra...på samme måte som Martin Luther begynte...Smak på ordet, protestant protestere..

Han gikk lei av makbruk, sexuellt misbruk, og stormansgalskap i den katolske kirken...:) Ergo så ble protestantene født veldig enkelt forklart. Når er jo ikke Luther noen helt heller. Til det hadde han mye syke ideer og holdninger selv. Men han endret for en stor del mye av Europas historie... Og det er innenfra det må komme. Muhammedanismen(et ord vi ikke bruker lengre) var lenge langt forut for kristendommen, mht vitenskap, lærdom og moral...et eller annet sted på veien har det godt rimelig feil

Jaja...jeg tror jeg fortsatt skal være en demokratisk atteist...det er tryggest å vake rundt i midten :-)å
Memento mori

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av LordShaft »

Ingen religion er voldelig i utgangspunktet.... Det er vi mennesker som er voldelig! Kombinerer du dette samt en del annen elendighet, er det utrolig hvor mye drit en kan gjøre i (enter religion here) navn!

the 3 X
Innlegg: 21
Registrert: 22 aug 2014, 18:32
Motorsykkelen din: Honda Shadow

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av the 3 X »

Barbarozza skrev:
the 3 X skrev: Støtter deg i at venstreside står for en uspiselig dobbeltmoral i dette spørsmålet, intet nytt i det...

Men muslimenes religion blir ikke harselert mere med en alle andre religioner, forskjellen er at de reagere med vold...

Det gjør hverken kristne, buddister, hinduer osv i dagens samfunn...
Hæ ?????

Både kristne, buddister og hinduer er ultravoldelige...



Joda, leser hver dag om kristne selvmordsbombere, og den daglig terror faren fra hinduer, og ikke minst alle buddistene som truer med terror mot Europa......

Høres helt logisk ut.....

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7000
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Jompa »

the 3 X skrev:
Barbarozza skrev:
the 3 X skrev: Støtter deg i at venstreside står for en uspiselig dobbeltmoral i dette spørsmålet, intet nytt i det...

Men muslimenes religion blir ikke harselert mere med en alle andre religioner, forskjellen er at de reagere med vold...

Det gjør hverken kristne, buddister, hinduer osv i dagens samfunn...
Hæ ?????

Både kristne, buddister og hinduer er ultravoldelige...



Joda, leser hver dag om kristne selvmordsbombere, og den daglig terror faren fra hinduer, og ikke minst alle buddistene som truer med terror mot Europa......

Høres helt logisk ut.....
Nå er vel veden litt mere enn Europa ?
Hva med kristen milits i midtøsten ?
Eller indiske hinduer som undertrykker og terroriserer andre religiøse grupper ?
Eller i Europa, Nord-irland der de sloss i over 30 år under dekke av kristendommen ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

the 3 X
Innlegg: 21
Registrert: 22 aug 2014, 18:32
Motorsykkelen din: Honda Shadow

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av the 3 X »

Jompa skrev:
the 3 X skrev:
Barbarozza skrev:
the 3 X skrev: Støtter deg i at venstreside står for en uspiselig dobbeltmoral i dette spørsmålet, intet nytt i det...

Men muslimenes religion blir ikke harselert mere med en alle andre religioner, forskjellen er at de reagere med vold...

Det gjør hverken kristne, buddister, hinduer osv i dagens samfunn...
Hæ ?????

Både kristne, buddister og hinduer er ultravoldelige...



Joda, leser hver dag om kristne selvmordsbombere, og den daglig terror faren fra hinduer, og ikke minst alle buddistene som truer med terror mot Europa......

Høres helt logisk ut.....
Nå er vel veden litt mere enn Europa ?
Hva med kristen milits i midtøsten ?
Eller indiske hinduer som undertrykker og terroriserer andre religiøse grupper ?
Eller i Europa, Nord-irland der de sloss i over 30 år under dekke av kristendommen ?

Ikke tvil, er nok det største problemet.... :P :p

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Barbarozza »

Tro er en personlig sak

Samme er politiske overbevisninger.

Har du lest litt i gammeltestamentet eller Koranen Lordshaft ???? synes det er greit at vi ikke lar oss styre av dette i Norge. Du er sikkert enig, det er ganske brutale greier spør du meg. Religion er undertrykkende og brutal, men vi mennesker er flinke til å legge våre egne tolkninger og meninger inn i dette og tilpasse det hele slik at det blir spiselig...og tilpassa vår tid.

Det betyr ikke at det ikke finnes gode mennesker, i alle religioner eller gode læresetninger som vi kan lære av selv idag. Mange ordtak vi bruker stammer fra religøse skrifter.

Nei du har sikkert rett the 3 x, ikke mange som løper rundt her hjemme og sprenger og dreper og skyter barn...bare 3,5 år siden det...og han var da ikke islamist.

Misforstå meg ikke, jeg har liten sans for islamister såvels som andre ismer ...men i mine øyne bidrar ikke religion til så mye godt, spesiellt fordi det ligger så mye politikk og føringer i det. Og fordi det misbrukes og mistolkes og ikke minst brukes til en rettferdiggjøring av ting jeg ikke liker
Memento mori

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av LordShaft »

Jeg har ikke lest så mye i koranen, men jeg har lest overraskende mye i bibelen, å jeg er langt ifra kristen.

Der står mye i gamle testamentet som ikke samsvarer med dagens levesett eller normer. Men religion er i utgangspunktet ikke ondskapsfull eller voldelig, vet ikke hvordan jeg skal forklare dette på en lett forståelig måte.... Men jeg forstår godt hva du også mener barbarozza :thumleft

Svar