El start problem på 1998 Kawasaki ZZR 600

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
rtollef
Innlegg: 21
Registrert: 09 okt 2013, 16:41
Motorsykkelen din: Suzuki T250, Kawazaki ZZR 600

El start problem på 1998 Kawasaki ZZR 600

Legg inn av rtollef »

Har et litt snedig problem på min Kawasaki:

Når jeg skal starte sykkelen så er det ingen reaksjon på start når styret står i midtposisjon. (Altså i "rett frem" posisjon)

For å få starteren til å reagere må jeg vri styret helt til høyre, helt til det stopper og holde styret i den posisjonen. Da reagerer starteren.

Kjøpte sykkelen sommeren 2014 og problemet oppstod en eller annen gang utpå høsten. Sykkelen er meget pent holdt, og har gått ca 60 000 km.

Det er muligens en innlysende årsak, som dårlig kontakt eller ledningsproblemer - men jeg spør allikevel i tilfelle noen har hatt samme erfaring og eventuelt løst problemet.

Takknemlig for alle tips og hint.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Før ante jeg ikke hvorfor enkelte var så glad i å kjøre motorsykkel.
Nå vet jeg det.

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: El start problem på 1998 Kawasaki ZZR 600

Legg inn av FJZZR »

Ganske sikkert kabel som er problemet, og sannsynligvis er bruddet der kabelbunt går inn i bryterenhet på høyre styrehalvdel. Sett sykkel i fri. La styre peke rett fram. Hold startknappen inne samtidig som du beveger på kabelbunt. Dette vil gi deg en ide om hvor bruddet er. Du kan alltids kjøpe ny bryterenhet med kabel og plugg, men det kan være bryet verdt å prøve å skjøte aktuell leder hvis du klarer å finne den. Det er selvfølgelig også en liten mulighet for dårlig kontakt i pluggen.

Lykke til!

Svar