AJ Arena...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38096
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Farvel og velkommen...
1290 SA'en er lettere enn Stelvio'en. Og den funka som bare det i kurvekjappkjøring.
Så jada! det skal bli interessant å oppleve hvordan 1290'en svinger seg
Så jada! det skal bli interessant å oppleve hvordan 1290'en svinger seg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38096
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... klar for KTM
Et spørsmål jeg håper erfarne KTM-eiere her inne har svar og synspunkter på.
Jeg har kikket på KTM's "Radial Roadlok" og kommet til at dette antakelig er en lur greie å gå til anskaffelse av.
Sånn ser greia ut:
En skivebremslås fast montert på kaliperen:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=NEoOi6LveDU[/video]
Med denne slipper man naturlig nok å ha med seg egen skivebremslås.
Spørsmålet til folket her inne er om noen har erfaring med denne?
Og er det slik at den kun skal monteres en på den ene kaliperen? Eller monteres det en på hver slik at vekt og balanse i hjulet blir lik?
Jeg har kikket på KTM's "Radial Roadlok" og kommet til at dette antakelig er en lur greie å gå til anskaffelse av.
Sånn ser greia ut:
En skivebremslås fast montert på kaliperen:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=NEoOi6LveDU[/video]
Med denne slipper man naturlig nok å ha med seg egen skivebremslås.
Spørsmålet til folket her inne er om noen har erfaring med denne?
Og er det slik at den kun skal monteres en på den ene kaliperen? Eller monteres det en på hver slik at vekt og balanse i hjulet blir lik?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Sted: Melhus
Re: AJ Arena... klar for KTM
Den monteres på den ene kaliperen, men vekta er så liten at det ikke vil påvirke kjøreegenskapene.AJ skrev:Et spørsmål jeg håper erfarne KTM-eiere her inne har svar og synspunkter på.
Jeg har kikket på KTM's "Radial Roadlok" og kommet til at dette antakelig er en lur greie å gå til anskaffelse av.
En skivebremslås fast montert på kaliperen:
Med denne slipper man naturlig nok å ha med seg egen skivebremslås.
Spørsmålet til folket her inne er om noen har erfaring med denne?
Og er det slik at den kun skal monteres en på den ene kaliperen? Eller monteres det en på hver slik at vekt og balanse i hjulet blir lik?
De er visst blitt ganske populære, leveres nå også Aprilia og MG + div japser.
http://roadlok.com
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
Re: AJ Arena... Klar for KTM!
Monteres kun på ene kalipperen, skal være såpass lett at det ikkje har noko innvirkning på balansen
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38096
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Klar for KTM!
Mye peker i retning av at den nye bike'en blir utstyrt med en slik, ja :-) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Klar for KTM!
Snedig patent, men trenger du det? Jeg har enda tilgode å parkere sykkelen min med en slik i framdekket....
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: AJ Arena... Klar for KTM!
Forrige forsikringskailjen jeg hadde, mente jeg måtte bruke FG-godkjent skivelås når jeg parkerte for å få ha kasko med tyveridekkning hos de. Om det er sant eller ikke satt jeg meg ikke så mye inn i, men fikk nå tak i en skivelås og fikk atpå til litt rabatt.
Men holdt på å gjorde skikkelig på leggen en gang. Vi kjørte fra Tr.heim til Gjøvik og skulle ta Kiel-ferja dagen etter, parkerte utenfor hotellet og skulle til å klikke på skivelåsen (sto parkert ut i gata). Ut av inntett så kom jeg på å se om nøkkelen til låsen lå i tankvæska, å det gjorde den ikke... Hadde tatt seg ut å måtte styrt på med å få kappet av en skivelås for å rekke ferja :-)å
Men holdt på å gjorde skikkelig på leggen en gang. Vi kjørte fra Tr.heim til Gjøvik og skulle ta Kiel-ferja dagen etter, parkerte utenfor hotellet og skulle til å klikke på skivelåsen (sto parkert ut i gata). Ut av inntett så kom jeg på å se om nøkkelen til låsen lå i tankvæska, å det gjorde den ikke... Hadde tatt seg ut å måtte styrt på med å få kappet av en skivelås for å rekke ferja :-)å
Re: AJ Arena... Klar for KTM!
Gjennomsnittlig så blir det stjålet 24.000 sykler i Storbritannia i året, for å bruke det som eksempel. Da er det greit å gjøre det litt vanskeligere for tyven når man er ute på tur. Jeg bruker min bremseskivelås konsekvent når jeg parkerer over natten i utlandet eller hvis jeg parkerer for lengre tid et sted. Fordelen med denne nye patenten er at hjulet er låst til gaffelen så det kan ikke skrus av for å trille sykkelen inn i en varebil. Bakdelen er at den er litt mindre synlig enn de tradisjonelle.LordShaft skrev:Snedig patent, men trenger du det? Jeg har enda tilgode å parkere sykkelen min med en slik i framdekket....
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38096
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Klar for KTM!
Har brukt vanlig skivebremslås med alarm tidligere på turer i inn- og utland. Har aldri blitt utsatt for tyveriforsøk. Antar at skivebremslåsen kan ha hatt en viss avskrekkende effekt...LordShaft skrev:Snedig patent, men trenger du det? Jeg har enda tilgode å parkere sykkelen min med en slik i framdekket....
Tror faktisk jeg kommer til å satse på denne Roadlok låsen. Veldig greit å slippe å ha med egen skivelås, som faktisk veier en god del. I hvert fall Abus'en jeg har. Roadlok er det beste alternativet, dog ikke spesielt billig, som hakhap antyder i en tidligere post.
Får se hva jeg får i avslag på den ordinære prisen som er over 3000,- ...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Klar for KTM!
Ja du ser jo best av alle hva ditt behov er, men sykkelen min er levert med original alarm. Denne er latterlig følsom, å hyler såpass jævlig ved bevegelse at vil de ta den, så tar de den med eller uten skivelås. Også har jeg sett så mange eksempler på folk som har startet opp å trillet avgårde med skivelås for så å få seg tidenes overraskelse
I utlandet, på tur...sikkert gull....her hjemme, nja.... usikker. For 3000,- hadde det ikke vært noe for meg. Fått den med på kjøpet (gratis) selvfølgelig.
I utlandet, på tur...sikkert gull....her hjemme, nja.... usikker. For 3000,- hadde det ikke vært noe for meg. Fått den med på kjøpet (gratis) selvfølgelig.
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Sted: Melhus
Re: AJ Arena... Klar for KTM!
Det er her Roadlok er bra, fordi hjulet er helt låst slik at du ikke kan starte å rulleLordShaft skrev:Ja du ser jo best av alle hva ditt behov er, men sykkelen min er levert med original alarm. Denne er latterlig følsom, å hyler såpass jævlig ved bevegelse at vil de ta den, så tar de den med eller uten skivelås. Også har jeg sett så mange eksempler på folk som har startet opp å trillet avgårde med skivelås for så å få seg tidenes overraskelse
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: AJ Arena... Klar for KTM!
Skulle gjerne hatt en slik Roadlok til ferien i sommer. 3000 specidaler er jo litt, men pinadø verd det, i mine øyne.
Men jeg må nok nøye meg med en skivelås i sommer.
Dessuten skal jeg parkere ved siden av Lordshafts RR, og den er råere enn min, så de stjeler nok den først
Men jeg må nok nøye meg med en skivelås i sommer.
Dessuten skal jeg parkere ved siden av Lordshafts RR, og den er råere enn min, så de stjeler nok den først
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Klar for KTM!
Hahaha..... det stemmer "Onkel" Det er jo typisk at det går troll i ord om jeg skulle diskutere dette noe lengre. Så jeg tror jeg bare forholder meg til at sykkelen min er som den er, også heller ringe å dobbeltsjekke med forsikringen
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38096
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Klar for KTM!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering