IKKE Streetfighter (eller BMW), men KTM Super Duke!!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000

Legg inn av Tommas »

Burde vel få sjekka hodet, men jeg har aldri hatt lyst på 848 utgaven - kun 1098s.
Og det er jo ikke akkurat som om 132hk på 190kg er slapt :-)

Jeg har i alle fall bestemt meg for å droppe den Ducati'en jeg så på. Selger betaler tilbake 10% håndpenger, så det er i det minste grei skuring.
Orker ikke å gjennomføre uten rette magefølelse.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000

Legg inn av Busa Trond »

Det må jo bli Monster da hvis det er Ducati som er greia. Mulig litt trist med innstegsmodellen så en S er nok tingen men da ligger du nesten på Ktm pris. Bike hadde en test av naken sykler 07 2014 der Jonathan Balsvik valgte Ducati som nr 1.
Snakket med Zadnes på mc-messa og han virket fornøyd med sin S1000R. BMWen har jo full pakke med alt av duppeditter, dempere og en genial motor. Grei nok pris samt at magefølelsen min sier kvalitet der.
Godt valg, og god påske :D

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000

Legg inn av LordShaft »

Ikke for å være ufin mot min kjære onkel eller Bjerknes, men å i det hele tatt nevne speed eller street triple i samme setning som s1000r blir bare feil. Den når ikke denne sykkelen opp til fothvilerne en gang. Uansett hvor entusiast en er :redface

Den mengden med teknologi, motor og kvalitet du får i bmw s1000r er bare enestående i dette segmentet. Å jeg vet det kan være vanskelig å tro, jeg er faktisk ducati mann :thumleft

Note4

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000

Legg inn av simpson »

LordShaft skrev:Ikke for å være ufin mot min kjære onkel eller Bjerknes, men å i det hele tatt nevne speed eller street triple i samme setning som s1000r blir bare feil. Den når ikke denne sykkelen opp til fothvilerne en gang. Uansett hvor entusiast en er :redface

Den mengden med teknologi, motor og kvalitet du får i bmw s1000r er bare enestående i dette segmentet. Å jeg vet det kan være vanskelig å tro, jeg er faktisk ducati mann :thumleft

Note4
Men det gjelder vel Triple vs Ducati også?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23236
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Ikke for å være ufin mot min kjære onkel eller Bjerknes, men å i det hele tatt nevne speed eller street triple i samme setning som s1000r blir bare feil. Den når ikke denne sykkelen opp til fothvilerne en gang. Uansett hvor entusiast en er :redface

Den mengden med teknologi, motor og kvalitet du får i bmw s1000r er bare enestående i dette segmentet. Å jeg vet det kan være vanskelig å tro, jeg er faktisk ducati mann :thumleft

Note4
Dette preller av meg LordShaft, så det går fint. Er veldig fornøyd med Street'en og ingen andre sykler har gitt meg den samme godfølelsen med tanke på førsteinntrykk. Skulle jeg byttet sykkel i dag hvor jeg måtte velge mellom en av de jeg har prøvesittet/kjørt som ga meg den beste godfølelsen så hadde det nok enten blitt en Agusta Dragstar eller en Aprillia Tuono. Eller kanskje en Speed Triple R. S1000R kommer dog på en 4.-plass i dette segmentet for meg. :-# :x :prf

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Ikke for å være ufin mot min kjære onkel eller Bjerknes, men å i det hele tatt nevne speed eller street triple i samme setning som s1000r blir bare helt feil.

Note4
LilleLord... her må jeg arrestere umiddelbart. Jeg skreiv jo akkurat noe slikt i ett innlegg på side 6. Så ufin er du IKKE (til en forandring :twisted )
S1000R tilbyr etter min (og din) mening pr idag "mest for pengene" i denne klassen av sykler :prf
Power, utstyr og elektroniske hjelpemidler.
Skulle jeg kjøpt meg ny sykkel idag hadde det mest sannsynlig blitt en slik, ingen tvil om at Speed'n har havnet bak i leksa, like mye ytelsesmessig, som utstyrsmessig.
Det betyr ikke at Speed Triple er blitt en dårlig sykkel, langt ifra Den har krefter som langt overgår behovene vi har til normal veibruk, og max hk og Nm blir levert på vesentlig lavere turtall enn på BMW. Den er etter min mening grisefin å kjøre, men når prisen er lik... blir det rått parti i favør av Bimmeren :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000

Legg inn av LordShaft »

Jeg slepper faktisk litt blod i bamsen når vi er så enig som vi er onkel :knegg

Men det er på ingen måte meningen å fortelle at en eller flere sykler er dårlig. Bare at bmw er de som leverer best i dette segmentet

Note4

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000

Legg inn av Zadnez »

S1000r er fin den, men synes den har litt puslete lyd ift speeden, nesten på nivå med mopeden til bjerknez

Hadde valgt apriliaen i dag tror jeg
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000

Legg inn av Zadnez »

LordShaft skrev:Jeg slepper faktisk litt blod i bamsen når vi er så enig som vi er onkel :knegg

Men det er på ingen måte meningen å fortelle at en eller flere sykler er dårlig. Bare at bmw er de som leverer best i dette segmentet

Note4
man kjøper ikke sykkel etter teoretiske målinger, men med hjertet :-)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000

Legg inn av ATWindsor »

Zadnez skrev:
LordShaft skrev:Jeg slepper faktisk litt blod i bamsen når vi er så enig som vi er onkel :knegg

Men det er på ingen måte meningen å fortelle at en eller flere sykler er dårlig. Bare at bmw er de som leverer best i dette segmentet

Note4
man kjøper ikke sykkel etter teoretiske målinger, men med hjertet :-)
Det kan man jo gjøre om man vil, men personlig tror jeg at jeg hadde gjort et dårligere kjøp for meg selv om jeg gikk etter "hjertefaktorer" som "pusete lyd".

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000

Legg inn av Zadnez »

ATWindsor skrev:
Zadnez skrev:
LordShaft skrev:Jeg slepper faktisk litt blod i bamsen når vi er så enig som vi er onkel :knegg

Men det er på ingen måte meningen å fortelle at en eller flere sykler er dårlig. Bare at bmw er de som leverer best i dette segmentet

Note4
man kjøper ikke sykkel etter teoretiske målinger, men med hjertet :-)
Det kan man jo gjøre om man vil, men personlig tror jeg at jeg hadde gjort et dårligere kjøp for meg selv om jeg gikk etter "hjertefaktorer" som "pusete lyd".
jeg kjøpte jo s1000r til tross for lyden, så jeg kjøpte etter hjertet :D
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000

Legg inn av LordShaft »

Bytter du til race anlegg på sykkelen din, får du meget pen lyd i trompeten

Note4

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000

Legg inn av ATWindsor »

Zadnez skrev:
ATWindsor skrev:
Zadnez skrev:
LordShaft skrev:Jeg slepper faktisk litt blod i bamsen når vi er så enig som vi er onkel :knegg

Men det er på ingen måte meningen å fortelle at en eller flere sykler er dårlig. Bare at bmw er de som leverer best i dette segmentet

Note4
man kjøper ikke sykkel etter teoretiske målinger, men med hjertet :-)
Det kan man jo gjøre om man vil, men personlig tror jeg at jeg hadde gjort et dårligere kjøp for meg selv om jeg gikk etter "hjertefaktorer" som "pusete lyd".
jeg kjøpte jo s1000r til tross for lyden, så jeg kjøpte etter hjertet :D
Til tross for teoretiske målinger av lydens kvalitet? :)

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000

Legg inn av Tommas »

Mye gode innspill her!

Er ikke så farlig for meg å ha en testvinner eller ei, men i det minste helt greit å vite at man ikke (teknisk) kjøper katta i sekken.
Aprilia scorer av en eller annen grunn lavt på utseende hos meg. Lyden gir definitivt bonuspoeng, men ikke nok til å løpe og kjøpe. Den koster vel også en del mer.

Tok en liten youtube session med BWM R1200R - og den så faktisk overraskende bra ut. Kul og uvant lyd fra boxer.

Foreløpig leder S1000R - virker rett og slett som mye for pengene.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000R??

Legg inn av SuperMorten »

Ser ikke at noen har nevnt denne, eller er det fullstendig skivebom?

http://www.finn.no/54786166" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar