Orions belte - Ducati Scrambler solgt

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Orion »

Igjen, takk for meget oppegående tilbakemelding Bjerknez. :prf

Det settes ekstremt stor pris på. At du tar deg tid til tilbakemeldinger som dette, viser at du oppriktig bryr deg om dine medmennesker på Mcsiden.no.

Når det kommer til "bloggen", så har jeg ikke de største planene. Selv om det gjerne kan høres slik ut. Jeg er medlem av et internasjonalt Scrambler-forum, hvor flesteparten den siste tiden har ventet på syklene sine, i likhet med meg. Tenkte derfor det kunne være morsomt å dele litt innhold med disse også, ettersom jeg vet selv hvor morsomt det er når jeg kommer over nytt stoff. Grunnen til at jeg ikke har skrivd mer om sykkelen spesifikt, er fordi jeg føler det blir å gjenta det alle Scrambler-fans vet fra før. Jeg går automatisk ut fra at de som har forhåndsbestilt, har satt seg inn i det tekniske rundt sykkelen. Og gjerne vet mer enn meg. Så å skrive noe mer enn det som står under "The bike", føler jeg blir overflødig.

Angående designet på siden, så er idéen bak at folk skal føle seg lette til sinns når de besøker den. At en ikke stenger seg inne med gardinene for, og snevrer inn syn og tanker kun på hjemmesiden. Med svart bakgrunn blir det plutselig en mer alvorlig setting rundt, føler hvertfall jeg personlig. Har endret bakgrunnen til konstant blå nå, og gjort teksten under Yellow Thunder litt mørkere. Ønsker den ikke for svart heller, da den vil ta litt av oppmerksomheten når folk leser innholdet på siden. Jeg ønsker de besøkende skal lese teksten, få en oppfatning av hvilken side de er komt inn på. Og gå videre.

"Blogg" ble gjerne feil ordbruk, da jeg ikke har planer om å oppdatere hver dag med nye artikler. Har derfor endret det til "webpage" nå, i frykt for at folk forventer for mye om den kalles en blogg. Videoene og bildeartiklene blir lagt under "Adventures". Tror siden vil bli mer attraktiv, så snart det dukker opp mer innhold der. Har til gode å finne noen fine photoshoot-spots enda. Men så snart jeg gjør det blir det lagt ut en liten bildeserie av sykkelen.

Forøvrig lagt ut ny video. :-) Den er fortsatt kun rendret opp til 360p, men kan dele den for det:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=m4ZkXrtYuik[/video]

Må få litt sol i dag, i tillegg til trening. Kan ikke la verden stoppe opp selv om en har fått seg sykkel. :knegg

Se om det ikke blir en lengre ettermiddagstur litt senere i dag.

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av sankyo »

Fikk for noen år siden skikkelig vondt i nakken. Kunne nesten ikke kjøre på 3 døgn. Kom frem til at det skyldtes manglende hals (pga kulde) og et styre som var i feil posisjon slik at jeg satt dårlig og ble stiv. Hals og en liten justering av styret var alt som måtte til. Og så bør du følge med om du sitter avslappet nok på sykkelen. God tur
Live long and prosper :janikk

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Orion »

sankyo skrev:Fikk for noen år siden skikkelig vondt i nakken. Kunne nesten ikke kjøre på 3 døgn. Kom frem til at det skyldtes manglende hals (pga kulde) og et styre som var i feil posisjon slik at jeg satt dårlig og ble stiv. Hals og en liten justering av styret var alt som måtte til. Og så bør du følge med om du sitter avslappet nok på sykkelen. God tur
Trolig en kombinasjon av de to ja. Ryggsekken kan ha en innvirkning også. Ser for meg at jeg strammer ryggen mer med den på, og automatisk blir fortere stiv.

Skal prøve en tur i dag uten ryggsekk/gopro chest mount og se om det hjelper.

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av detvarvondtdet »

Orion skrev:
Elruts84 skrev:
Det er sikkert det samme. Førstegangsmotorsyklistsyndrom ;-)
-Kan skrive under på den. De første turene var jeg støl, stiv og sliten i hele kroppen. Nå går det uanstrengt ;)

Grattis med herlig sykkel!!!

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Orion »

detvarvondtdet skrev:-Kan skrive under på den. De første turene var jeg støl, stiv og sliten i hele kroppen. Nå går det uanstrengt ;)

Grattis med herlig sykkel!!!
Kjekt å høre, og tusen takk! :-)

Ser videoen er ferdig opplastet til 1080p nå :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23244
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Igjen, takk for meget oppegående tilbakemelding Bjerknez. :prf

Det settes ekstremt stor pris på. At du tar deg tid til tilbakemeldinger som dette, viser at du oppriktig bryr deg om dine medmennesker på Mcsiden.no.

Når det kommer til "bloggen", så har jeg ikke de største planene. Selv om det gjerne kan høres slik ut. Jeg er medlem av et internasjonalt Scrambler-forum, hvor flesteparten den siste tiden har ventet på syklene sine, i likhet med meg. Tenkte derfor det kunne være morsomt å dele litt innhold med disse også, ettersom jeg vet selv hvor morsomt det er når jeg kommer over nytt stoff. Grunnen til at jeg ikke har skrivd mer om sykkelen spesifikt, er fordi jeg føler det blir å gjenta det alle Scrambler-fans vet fra før. Jeg går automatisk ut fra at de som har forhåndsbestilt, har satt seg inn i det tekniske rundt sykkelen. Og gjerne vet mer enn meg. Så å skrive noe mer enn det som står under "The bike", føler jeg blir overflødig.

Angående designet på siden, så er idéen bak at folk skal føle seg lette til sinns når de besøker den. At en ikke stenger seg inne med gardinene for, og snevrer inn syn og tanker kun på hjemmesiden. Med svart bakgrunn blir det plutselig en mer alvorlig setting rundt, føler hvertfall jeg personlig. Har endret bakgrunnen til konstant blå nå, og gjort teksten under Yellow Thunder litt mørkere. Ønsker den ikke for svart heller, da den vil ta litt av oppmerksomheten når folk leser innholdet på siden. Jeg ønsker de besøkende skal lese teksten, få en oppfatning av hvilken side de er komt inn på. Og gå videre.

"Blogg" ble gjerne feil ordbruk, da jeg ikke har planer om å oppdatere hver dag med nye artikler. Har derfor endret det til "webpage" nå, i frykt for at folk forventer for mye om den kalles en blogg. Videoene og bildeartiklene blir lagt under "Adventures". Tror siden vil bli mer attraktiv, så snart det dukker opp mer innhold der. Har til gode å finne noen fine photoshoot-spots enda. Men så snart jeg gjør det blir det lagt ut en liten bildeserie av sykkelen.

Forøvrig lagt ut ny video. :-) Den er fortsatt kun rendret opp til 360p, men kan dele den for det:

Må få litt sol i dag, i tillegg til trening. Kan ikke la verden stoppe opp selv om en har fått seg sykkel. :knegg

Se om det ikke blir en lengre ettermiddagstur litt senere i dag.
Jøss... denne så jeg ikke at du hadde svart på før nå.... :redface

Når jeg mente fargevalg så mente jeg ikke selve bakgrunnen på siden, men ellers. Bakgrunnen synes jeg i de aller aller fleste tillfeller bør være hvit eller vertfall ha en veldig lys nyanse. Det ser ryddigere ut. Med fargevalg så mente jeg det rundt menyer/logo/overskrifter/streker etc. Gult er jo greit og bør gå igjen (siden sykkelen din er gul), men prøv gul tekst med sort "border". Det tror jeg hadde vert tøfft. Altså noe slikt:
yellowthunder.jpg
Med hvit bakgrunn på siden og en menylinje (der hvor du klikker deg rundt på siden) med også hvit bakgrunn men med en hoover som går i de samme fargene. Utforsk litt å prøv. Jeg tror det hadde blitt tøft. Men det er så klart smak og behag :thumleft
Blått og grønt passer liksom ikke inn i mine øyne.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Orion »

Bjerknez skrev:Gult er jo greit og bør gå igjen (siden sykkelen din er gul), men prøv gul tekst med sort "border". Det tror jeg hadde vert tøfft. Altså noe slikt:
yellowthunder.jpg
Med hvit bakgrunn på siden og en menylinje (der hvor du klikker deg rundt på siden) med også hvit bakgrunn men med en hoover som går i de samme fargene. Utforsk litt å prøv. Jeg tror det hadde blitt tøft. Men det er så klart smak og behag :thumleft
Blått og grønt passer liksom ikke inn i mine øyne.
Takk for forslag til logo!

Ser nå at det ville sett MYE bedre ut. Skal prøve litt forskjellig i kveld, og se hva jeg kommer fram til.

Må få til et nytt bilde på forsida også, men det blir først når været er 100% igjen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23244
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Bjerknez »

Vis du vil så kan jo jeg ta noen feite bilder av sykkelen et passende sted og redigere dem på en litt "røff" måte. Har gjort dette med begge syklene til Cutless med stort hell. Men det krever at man har en bakgrunn som er litt stilig :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Orion »

Bjerknez skrev:Vis du vil så kan jo jeg ta noen feite bilder av sykkelen et passende sted og redigere dem på en litt "røff" måte. Har gjort dette med begge syklene til Cutless med stort hell. Men det krever at man har en bakgrunn som er litt stilig :thumleft
Dagens beste forslag! :-)

Ser det er meldt fint vær hele uka, både i Oslo og Østfold. Så vi burde klare å få til noe før neste helg dersom du har tid og lyst. Jeg har samme kompaktkamera som deg også, RX100-M2. Hvis det ikke er for mye å be om, viser du meg gjerne noen grunnleggende innstillinger, så jeg får tatt noen fine bilder i sommer. Litt derfor jeg ikke har tatt flere bilder av sykkelen. Jeg føler rett og slett jeg ikke får det til.

Drar på trening snart nå, og muligens en tur til Drammen etterpå. Tenkte spiralen (tunnel) kunne blitt en morsomt video.

Planen er å legge ut 3-6 minutters videoer, gjerne med litt uvanlige veier, som folk i andre land ikke har sett før. Kom gjerne med forslag dersom noen vet om noe. Atlanterhavsveien og Trollstigen blir helt klart med i løpet av sommeren.

Spiralen: http://no.wikipedia.org/wiki/Spiralen_%28Drammen%29" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av hakhap »

Orion skrev:
Spiralen: http://no.wikipedia.org/wiki/Spiralen_%28Drammen%29" onclick="window.open(this.href);return false;

Har lenge vurdert spiralen da jeg ikke har kjørt den noen gang
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Jona88
Innlegg: 256
Registrert: 25 jan 2015, 16:54
Motorsykkelen din: Yamaha MT07
Sted: Horten

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Jona88 »

Spiralen hadde vært morsom å sett en dag :-)

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Orion »

Jona88 skrev:Spiralen hadde vært morsom å sett en dag :-)
Hvis jeg får til en grei video, så kommer den ut iløpet av kvelden/morgendagen.

Edit: Men du mente gjerne å oppleve den selv :knegg

Brukeravatar
Jona88
Innlegg: 256
Registrert: 25 jan 2015, 16:54
Motorsykkelen din: Yamaha MT07
Sted: Horten

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Jona88 »

Oppleve selv, ja. Har aldri sett den før :-)

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Orion »

Jona88 skrev:Oppleve selv, ja. Har aldri sett den før :-)
Ikke jeg heller, så skal bli morsomt å se om den står til forventningene. :-)

Ser for meg den er morsommere å kjøre opp enn ned. :P :p

Brukeravatar
Jona88
Innlegg: 256
Registrert: 25 jan 2015, 16:54
Motorsykkelen din: Yamaha MT07
Sted: Horten

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Jona88 »

Du får ha lykke til, gleder meg til å evt. Se video/ bilder derifra :thumleft

Svar