Elolz - Honda VTR SP1

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av biker7 »

Hva med ventilsjekk/justering på den zx9ern..? Eneste minuset med disse er at de etter boka skal sjekkes hver 12000km. Hvis ikke dette er gjort i det siste, bør du få prutet den ned litt, og evt. få gjort det etter handel. :-)
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av biker7 »

Elolz skrev:Hmm, ingen servicehistorikk, annet enn "Ifølge forje eier ble ventilene justert på 57.000km". Vet ikke om jeg skal gi et bud på 35-36k og håpe på det beste eller gi faen og investere litt mer.

Sitter å sikler veldig på ZX10R 06... Ca 75k i Sverige. :-k
ahaaa... så denne nå. Men ville nok evt. kostet på den en ventilsjekk, da forrige sjekk/justering er litt usikker.. Så altså prutningsgrunnlag. :mk
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av biker7 »

Men skulle JEG hatt en zx9r nå, ville jeg nok sjekket ut denne. http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false; Ser meget bra ut med mye bra utstyr. Litt dyr, men har vært en del dyrere tidligere, og selger har prøvd å selge denne lenge. Får du denne for 55000,- trur jeg den kan være verdt det. :roll
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av LordShaft »

Denne 9'a er også en fantastisk tursykkel. Likte veldig godt den siste som ble linket til her. Jeg har litt sanse for de litt eldre modellene til kawa.... Har spes en forkjærlighet til 12'a :love

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av LordShaft »

Elolz skrev: Ventilsjekk hver 12.000? Så ofte? :eh
Dette hørtes ofte ut ja... er ikke det hver 24 :eh

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av LordShaft »

ventil kontroll og ventil justering er to helt forskjellige ting.... så du kan først finne ut om ventilkontroll koster rare kronene.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Kawagutten »

Elolz skrev:De må vel demontere like mye av sykkelen for å komme til, selv om det bare er sjekk og ikke justering. Demontering og montering av halve sykkelen, det koster penger. Selve justeringen er bare snakk om en arbeidstime eller to.
Du må ikke la sånne ting hindre deg i å ha en god mc :vs

Er vel på 24000 mener jeg.
Sist redigert av Kawagutten den 19 apr 2015, 16:02, redigert 1 gang totalt.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Svolp »

På min, storebroren om du vil er det hver 44.000 trur jeg det var.. Hver 12000 er jo galskap :-# :x
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Tysnes »

Svolp skrev:På min, storebroren om du vil er det hver 44.000 trur jeg det var.. Hver 12000 er jo galskap :-# :x
På 80-tallet var det vanleg med sjekk hver 6000 km. Hvert fall på min gpz 750, og cb 750f. Tviler på at alle gjorde det :-)

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av biker7 »

Er egentlig SJEKK hver 12000km på 9ern ja. Litt ofte ja og kan sikkert utsettes litt, men greit å ikke utsette alt for lenge trur jeg. På min forrige så hadde jeg 2 sjekk på 3 sessonger, og kjørte 15-16000km imellom de. På 12ern jeg har nå er det 24000km intervall. Var egentlig 12000 på den også da de kom i år 2000, men ble gjort om til 24000km på de senere modellene. Har nå kjørt 31500km siden forrige sjekk/service, så har faktisk levert den til service i dag. :D Og ikke la en ventilsjekk i ny og ne hindre deg i å velge en super allround-sykkel..
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Tobben84 »

Kunne denne vært noe?

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av hakhap »

Gratulerer med ny sykkel :thumleft
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av freddy123 »

grattis med ny bike og kan tro på at de akra pottene brommer litt ja :prop: :prf

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av gsx750_80 »

Elolz skrev:Da var endelig jakten over! :D :prop:
VTR SP1.jpg
Valget sto mellom å se på den SP1'en jeg egentlig syntes var litt dyr (65k), eller tur til Sverige på onsdag for å kjøpe ZX10R/R1 (2005 for rundt 75k + et par overnattinger og flybillett ned etc, så rundt 80k totalt). Men var jo egentlig 2sylindre jeg ville ha.. Så jeg sendte et bud på 62k på denne. Syntes også det var litt dyrt egentlig, men Akrapovic helanlegget koster faktisk rundt 20k ser jeg. Tror jeg må hive i db-killerne for dette var nesten for mye av det gode. :knegg I tillegg har den hugger og double bubble kåpeglass. Ser veldig strøken ut! 2000mod som er gått like over 32.000km. Norsk sykkel, ikke Powercommander slik som det anbefales. Folk sier det da blir som en ny sykkel. Tar en tlf til MC Marine i morgen og hører om de evt kan mappe direkte uten PC, eller hva det evt koster å få de til å sette den opp skikkelig. Ellers skal jeg bestille shorty hendler og noen andre blinklys. Får se om jeg bytter til led-baklys. Litt dårlig kontakt i blinklysbryteren, så den må jeg rense litt.

Sitter nesten ubrukte Metzeler Roadtec Z6 på, noen som har erfaringer med disse? :-k
Gratulerer! Så veldig fin ut.
mvh

-gsx750_80

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av LordShaft »

Gratulere med fet sykkel... Ja z6 er de som var før z8.... altså hauggamle dekk..... BYTT DE!
Det skal vel stå på når dekkene ble produsert, men mener de z8 tok over for disse dekkene i 09 eller 10! Det er jo blitt 5 - 6 år nå :roll

Svar