Vask og vedlikehold av matt lakk

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Storm
Innlegg: 205
Registrert: 15 mar 2012, 19:21
Motorsykkelen din: 2 hjul
Sted: Vestfold

Vask og vedlikehold av matt lakk

Legg inn av Storm »

Har bestilt ny Griso med matt lakk, og lurte på hva dere annbefaler av shampo og andre vedlikeholds ting som er beregnet til nettopp matt lakk (ny)? :scratch
Har jo ikke lyst på stygge skjolder i lakken pågrunn av feil såpe, eller av bensin søl.

Toven

Re: Vask og vedlikehold av matt lakk

Legg inn av Toven »

Et forslag
http://scandicshine.no/index.php?route= ... uct_id=680

Bjerknez og Cutless har vel matt lakk, de kommer vel med hva de bruker av produkter :)

Storm
Innlegg: 205
Registrert: 15 mar 2012, 19:21
Motorsykkelen din: 2 hjul
Sted: Vestfold

Re: Vask og vedlikehold av matt lakk

Legg inn av Storm »

Takker Toven.
Da får vi se om flere som har eller hatt matt lakk, kan komme med enda flere tips og råd.
Hadde jeg kunnet velge, så hadde det ikke blitt denne lakktypen. Men altså, det kunne jeg ikke. Så får gjøre det beste ut av det :P :p

Storm
Innlegg: 205
Registrert: 15 mar 2012, 19:21
Motorsykkelen din: 2 hjul
Sted: Vestfold

Re: Vask og vedlikehold av matt lakk

Legg inn av Storm »

Ønsker gjerne mere råd og tips i fra dere som har matt lakkerte mc eller bil. :roll

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Vask og vedlikehold av matt lakk

Legg inn av LordShaft »

Bjerknes, har matt lakk, og har tidligere autistiske trekk når det kommer til detailer greier :redface

Note4

Storm
Innlegg: 205
Registrert: 15 mar 2012, 19:21
Motorsykkelen din: 2 hjul
Sted: Vestfold

Re: Vask og vedlikehold av matt lakk

Legg inn av Storm »

He he, autistiske trekk.
Er ganske sikker på at alle vi som driver på med dette galskapet har en eller annen form for en diagnose, Lordshaft? :lol

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Vask og vedlikehold av matt lakk

Legg inn av Juicebox »

Jeg fikk tips av han som lakkerte biken min, audi sin halvmatt, han sa bare noen dråper med zalo og vann funker. Vet ikke om det er bra, men har funket på min.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Vask og vedlikehold av matt lakk

Legg inn av LordShaft »

Storm skrev:He he, autistiske trekk.
Er ganske sikker på at alle vi som driver på med dette galskapet har en eller annen form for en diagnose, Lordshaft? :lol
Det er helt riktig, jeg har mange diagnoser, men når jeg så bilder av den audien til Bjerknes så er ikke jeg den som er hardest anngrepet. Røsk meg i tangaen :prf

Storm
Innlegg: 205
Registrert: 15 mar 2012, 19:21
Motorsykkelen din: 2 hjul
Sted: Vestfold

Re: Vask og vedlikehold av matt lakk

Legg inn av Storm »

Løftern ut igjen, sånn i tilfelle noen har flere gode råd :lol

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Vask og vedlikehold av matt lakk

Legg inn av Cutless »

Den shampoen som Toven linken til er den jeg har brukt på min, og er veldig fornøyd. Lakken er bedre enn ny, ingen tegn til slitasje/fingermerker etc.

I tillegg så bruker jeg denne: http://scandicshine.no/index.php?route= ... uct_id=181" onclick="window.open(this.href);return false;

Den er genial da den kan brukes på alt av materialer, samt at den er fin til å bruke rett etter vask for å unngå vannmerker etc. Den gir også et beskyttende lag mot UV-stråler etc. Også er den fin å bruke imellom vaskene hvis du liker å holde sykkelen støvfri :-)

Jeg ble også advart mot matt lakk etter jeg bestilte Hyper'n, men jeg er veldig fornøyd med holdbarheten og hvordan den er å holde ren så langt. Mindre riper/skader enn jeg fikk på GSX'n med vanlig lakk.

NicoHimself
Innlegg: 13
Registrert: 23 jun 2014, 11:10
Motorsykkelen din: Honda NSR 2000 - 125 ccm

Re: Vask og vedlikehold av matt lakk

Legg inn av NicoHimself »

Skyter frem denne tråden igjen dersom noen har flere innvendinger eller tips til emne.
Nettopp kjøpt meg matt sykkel :-)

N.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Vask og vedlikehold av matt lakk

Legg inn av Cutless »

Et annet tips er å bruke Tech-Spec grip eller lignende på sidene av tanken der knærne/lårene dine er (i tillegg til tankbeskytter så klart). Hvis du ikke gjør det så tipper jeg du raskt får blank overflate der knærne er i kontakt med lakken. Og i motsetning til vanlig lakk så kan du ikke polere bort de merkene :)

NicoHimself
Innlegg: 13
Registrert: 23 jun 2014, 11:10
Motorsykkelen din: Honda NSR 2000 - 125 ccm

Re: Vask og vedlikehold av matt lakk

Legg inn av NicoHimself »

Så bra! Jeg tenker å bestille det er: http://scandicshine.no/index.php?route=checkout/cart" onclick="window.open(this.href);return false;

Den har hverken tankbeskytter eller tech spec, men da burde jeg anskaffe det asap.
Ser det er noen småskader på tanken der hvor tankbeskytter skal sitte.

Er du fornøyd med vedlikeholdutstyret fra Scandicshine?
Anbefaler du også med quick detaileren i tillegg til de to andre midlene?

Takk for tips!

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Vask og vedlikehold av matt lakk

Legg inn av Cutless »

NicoHimself skrev: Er du fornøyd med vedlikeholdutstyret fra Scandicshine?
Anbefaler du også med quick detaileren i tillegg til de to andre midlene?
Du linker til din handlekurv, og den får jeg ikke sett :) Link til de tre produktene du tenker på direkte.

NicoHimself
Innlegg: 13
Registrert: 23 jun 2014, 11:10
Motorsykkelen din: Honda NSR 2000 - 125 ccm

Re: Vask og vedlikehold av matt lakk

Legg inn av NicoHimself »

I handlekurven har jeg http://scandicshine.no/index.php?route= ... uct_id=680" onclick="window.open(this.href);return false; og http://scandicshine.no/index.php?route= ... uct_id=820" onclick="window.open(this.href);return false; i tillegg til microfiberklut.

Lurte på om jeg trengte noe mer, som for eks denne http://scandicshine.no/index.php?route= ... uct_id=181" onclick="window.open(this.href);return false;
:-k

Svar