Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende
Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko
Ahh, dette så nydelig ut
Fælt så interessert dere var i den Kawaen da
Fælt så interessert dere var i den Kawaen da
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Sted: Buskerud
Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko
Olav K skrev:merTommas skrev:Herlig! Skriv mer
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Sted: akershus
Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko
som vanlig falt reiseskildringene i smak fra denne kant1 også denne gangen fin lesning gjør meg så kjørekåt atte
men skal jeg på rudskogen så må jeg til med en litt hvassere kruttbørse først vi får se hva som står i stallen neste sesong
men skal jeg på rudskogen så må jeg til med en litt hvassere kruttbørse først vi får se hva som står i stallen neste sesong
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Sted: Buskerud
Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko
freddy123 skrev:som vanlig falt reiseskildringene i smak fra denne kant1 også denne gangen fin lesning gjør meg så kjørekåt atte
men skal jeg på rudskogen så må jeg til med en litt hvassere kruttbørse først vi får se hva som står i stallen neste sesong
går fint å kjøre med den du har, men ja kanskje litt mere gøy med en annen sykkel
- ZnirlN
- Innlegg: 84
- Registrert: 01 nov 2013, 21:00
- Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
- Sted: Kvinnherad
Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko
Viss du hadde vært der ville du lagt merke til hvor fin den kawaen var Læret satt på de rette plasseneHaymaker skrev:Ahh, dette så nydelig ut
Fælt så interessert dere var i den Kawaen da
Må kom med videon nå Olav. Har sett råmatrialet, så er spent på det ferdige produktet
Lenge til vi reiser nå?? Du som har tellingen
- Bjerknez
- Innlegg: 23208
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko
Da må jeg legge meg i hardtrening så jeg får pusset bort den siste millimeteren av pysestripa jeg også, hehe. Men jeg kjører ikke på bane da :-)åOlav K skrev:Dekkene var iallefall ikke det som begrenset meg... MULIG det hadde vært enda bedre med Pilot Power 3, men jeg kan ikke klage over morofaktoren iallefallBjerknez skrev:Mulig du har skrevet det, men hva synes du om dekkene? Holdt de til banekjøring? Noen overraskelser?
Og de holder bra, blei en tanke mer slitt på midten på vei hjem, men det var jo 80 mil med motorvei, så annet er ikke å forvente. Nå er de rullet 6400 km, og blir å sette på nye nå før alpeturen. Vil ikke risikere å gå tom for gummi nedi EU vettu
Nå er det uansett liiike før de virkelige mc turene dukker opp da det nærmer seg ferie for meg og da håper jeg at jeg kan ta meg en liten tur på besøk Olav. Tenkte å kjøre kystriksveien mot Stavanger etc. og opp forbi deg og videre mot Lærdal/Årdal/Tindeveien/Sognefjellet/Strynefjellet/Geiranger/Trollstigen/Aursjøvegen/Sunndalsøra/Molde... :-)å
- Bjerknez
- Innlegg: 23208
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko
Må vel si meg enig med freddy123 her... Å kjøre på bane med cruiser er vel ikke akkurat spennende. men man lærer jo sykkelen å kjenne da...hakhap skrev:freddy123 skrev:som vanlig falt reiseskildringene i smak fra denne kant1 også denne gangen fin lesning gjør meg så kjørekåt atte
men skal jeg på rudskogen så må jeg til med en litt hvassere kruttbørse først vi får se hva som står i stallen neste sesong
går fint å kjøre med den du har, men ja kanskje litt mere gøy med en annen sykkel
Men det aner meg at hver eneste sving hadde endt opp i en EN stor og lang skraaaaaaap
Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko
Virkelig flott reisereferat
Nå er det bare en måned til ferien starter og turen går nordover til tillsvarende kurs på ACR. Ser ikke akkurat mindre frem til det etter å ha lest om deres opplevelse :-)å
Nå er det bare en måned til ferien starter og turen går nordover til tillsvarende kurs på ACR. Ser ikke akkurat mindre frem til det etter å ha lest om deres opplevelse :-)å
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko
Den Kawa'en var noe av det flotteste vi har sett med en skinndress oppå... hmmm, er det rart man kan bli en "gammel gris" på få minutter
Men du vet man sier Haymaker: Seeing is belivin' :[-o<
Det som slo meg på denne banekjøringen er alle de med RR sykler som kjører som om de var utstyrt med mopeder... for all del, mange kjørte fint og flott, men jeg synes det var en god porsjon med "velutstyrte" RR piloter som kjørte som om de hadde sirup under dekka og var plaget av nedleggsskrekk.
Observerte flere av gutta i GS klubben som kjørte i ring rundt disse "RR sneglene"
Og da tenker jeg mitt.. jaja, det er de som betaler i dyre dommer for forsikring og vedlikehold, når de hadde klart seg like bra med en 400ccm
Siste del av innlegget er flyttet grunnet sikkerhetsproblematikk og klimaforandringer
Men du vet man sier Haymaker: Seeing is belivin' :[-o<
Det som slo meg på denne banekjøringen er alle de med RR sykler som kjører som om de var utstyrt med mopeder... for all del, mange kjørte fint og flott, men jeg synes det var en god porsjon med "velutstyrte" RR piloter som kjørte som om de hadde sirup under dekka og var plaget av nedleggsskrekk.
Observerte flere av gutta i GS klubben som kjørte i ring rundt disse "RR sneglene"
Og da tenker jeg mitt.. jaja, det er de som betaler i dyre dommer for forsikring og vedlikehold, når de hadde klart seg like bra med en 400ccm
Siste del av innlegget er flyttet grunnet sikkerhetsproblematikk og klimaforandringer
Sist redigert av Olav K den 31 okt 2015, 13:13, redigert 1 gang totalt.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko
Jeg har merket at dette er flere som har gitt utrykk for og jeg kan med hånden på hjerte virkelig ikke forstå det.Olav K skrev:
Det som slo meg på denne banekjøringen er alle de med RR sykler som kjører som om de var utstyrt med mopeder... for all del, mange kjørte fint og flott, men jeg synes det var en god porsjon med "velutstyrte" RR piloter som kjørte som om de hadde sirup under dekka og var plaget av nedleggsskrekk.
Observerte flere av gutta i GS klubben som kjørte i ring rundt disse "RR sneglene"
Og da tenker jeg mitt.. jaja, det er de som betaler i dyre dommer for forsikring og vedlikehold, når de hadde klart seg like bra med en 400ccm
Har tanken slått deg at det kan være nye sjåfører som har lyst å lære seg sykkelen å kjenne? Hva er ikke bedre enn å lære på RR sykkel, hvis det er det man ønsker å kjøre?
Må man virkelig ha noe å slå i bordet med hvis man velger å kjøre RR? For mange er ikke RR noe spesielt dyrere i forsikring eller vedlikehold enn GS eller Speed Triple. Greit, jeg betaler litt ekstra i året, men jeg kjører sykkelen jeg liker. Er jeg i nærheten av MotoGP nivå? LANGT i fra, men jeg syns det er morro å lære og utvilke seg innen RR.
Phu, den har jeg sittet inne med en stund :-)å
Forøvring, kjempeinteressant lesning fra turen til Rudskogen! Skal kjøre endel på Ruskogen selv i sommer, det er veldig morro!
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko
Endel av disse jeg omtaler her, er folk som snakker og oppfører som om de var veldig flinke, folk med lisenskurs og mangfoldige banedager under vesten.
Jeg synes bare at de fremstår som noen veldige wannabee's med en total overkill når det kommer til sykkel. I tillegg diskuteres det av de skulle hatt en sånn Lordshaftsykkel siden den er ENDA råere og går bedre enn den de har.
Jeg sier ikke at jeg har rett, jeg gir bare uttrykk for mine tanker omkring temaet.
Folk må selvsagt få kjøre absolutt hva slags sykkel de vil... men dette er Kant1's "blogg" og her "tømmer" jeg meg etter behov
Edit: btw, jeg misunner deg den muligheten til å kunne stikke opp på banen en ettermiddag for å kose seg
Jeg synes bare at de fremstår som noen veldige wannabee's med en total overkill når det kommer til sykkel. I tillegg diskuteres det av de skulle hatt en sånn Lordshaftsykkel siden den er ENDA råere og går bedre enn den de har.
Jeg sier ikke at jeg har rett, jeg gir bare uttrykk for mine tanker omkring temaet.
Folk må selvsagt få kjøre absolutt hva slags sykkel de vil... men dette er Kant1's "blogg" og her "tømmer" jeg meg etter behov
Edit: btw, jeg misunner deg den muligheten til å kunne stikke opp på banen en ettermiddag for å kose seg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko
Men da er vi på samme side! Jeg er helt enig med deg at det er poengløst å oppgradere til f.eks S1000RR hvis man ikke mestrer sykkelen man har.
Hvis man har lisenskurs og endel banedager under seg, bør man ha utviklet seg endel. Vanskelig for meg å si hva du observerte, men det er helt klart enkelte som har "feil" sykkel i forhold til ferdighetene. Har sett noen på 1000cc som blir frakjørt så det holder av folk på 600cc, rett og slett pga manglende ferdigheter til å bruke kjøretøyet slik det er ment.
Hvis man har lisenskurs og endel banedager under seg, bør man ha utviklet seg endel. Vanskelig for meg å si hva du observerte, men det er helt klart enkelte som har "feil" sykkel i forhold til ferdighetene. Har sett noen på 1000cc som blir frakjørt så det holder av folk på 600cc, rett og slett pga manglende ferdigheter til å bruke kjøretøyet slik det er ment.
Ja, det er ikke feil for å si det slik. Er vel rundt 40 minutter til Rudskogen fra meg.Olav K skrev: Edit: btw, jeg misunner deg den muligheten til å kunne stikke opp på banen en ettermiddag for å kose seg
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Sted: Buskerud
Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko
Tipper min S1000R føler seg som en premievinnende travhest som blir kjøpt av et gammelt ektepar, og deretter kun brukt til å leie barnebarna rundt på gårdsplassen...
Ikke tvil om at sykkelen har potensial for utrolig mye mer enn jeg får ut. Men bane ser gøy ut, skal definitivt prøve å få til det i løpet av 2015.
Ikke tvil om at sykkelen har potensial for utrolig mye mer enn jeg får ut. Men bane ser gøy ut, skal definitivt prøve å få til det i løpet av 2015.
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko
Som nyfrelst, vil jeg helst ikke høre om det.... men får bare glede meg over at Fjord Motorpark på Karmøy er på gang.... glede seg skal man gjøre en stund... men den kommerthewiz skrev: Ja, det er ikke feil for å si det slik. Er vel rundt 40 minutter til Rudskogen fra meg.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko
Hei Olav
Ser du kjørte rundt kysten på fredagen. Vi dro ca kl 13 og rett til Moss og inn på fergen. I Horten tok vi småveier til Skien og derfra til Drangedal (hvor vi møtte regnet). Videre til Treungen i Nissedal, hvor vi overnattet. Forøvrig en fin plass. Derfra til Evje og så til Tonstad, tok omveien litt opp i Sirdalen før vi dreiet vestover mot Ålgård og den kjedelige E134. Litt lenger tur men fine, gøye veier og nesten ikke trafikk. Kjører gjerne litt lenger for å slippe E-veier.
En annen ting som slo meg da vi nærmet oss Tonstad. Vi møtte den første tunnellen. Det var befriende og slippe "en million" tunneller.
Snakkes. :)
Ser du kjørte rundt kysten på fredagen. Vi dro ca kl 13 og rett til Moss og inn på fergen. I Horten tok vi småveier til Skien og derfra til Drangedal (hvor vi møtte regnet). Videre til Treungen i Nissedal, hvor vi overnattet. Forøvrig en fin plass. Derfra til Evje og så til Tonstad, tok omveien litt opp i Sirdalen før vi dreiet vestover mot Ålgård og den kjedelige E134. Litt lenger tur men fine, gøye veier og nesten ikke trafikk. Kjører gjerne litt lenger for å slippe E-veier.
En annen ting som slo meg da vi nærmet oss Tonstad. Vi møtte den første tunnellen. Det var befriende og slippe "en million" tunneller.
Snakkes. :)
Kjør sikkert!