Benelli-tråden

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Neo
Innlegg: 8
Registrert: 02 jun 2015, 14:49
Motorsykkelen din: 2007 Benelli TNT 1130 Cafè Racer

Benelli-tråden

Legg inn av Neo »

Hei folkens!

Kan ikke se at det finnes en tråd for dette merket enda. Er det noen her til lands som kjører noen form for Benelli? I såfall hvilken? Legg gjerne ved bilder og info :)
Sykler opp gjennom årene:

2007 Benelli TNT 1130 Cafè Racer (nåværende)
1997 Suzuki GSX-R 750 SRAD
2000 Yamaha Eliminator 125
1996 Suzuki TS-50X

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Benelli-tråden

Legg inn av AJ »

Neo skrev:Hei folkens!

Kan ikke se at det finnes en tråd for dette merket enda. Er det noen her til lands som kjører noen form for Benelli? I såfall hvilken? Legg gjerne ved bilder og info :)
Hey! og velkommen hit til MCsiden.no, Neo :vs

Kjempeartig med en Benelli-tråd her inne :thumleft .
Vurderte en T-rek for noen år siden, men siden ingen hadde den utstilt ble det en annen sykkel i stedet.
Skulle gjerne sett at dette italienske merket kom på plass igjen hos nysalgsforhandlere her i landet.

Skal bli interessant å se om denne tråden greier å trekke til seg flere Benelli-eiere hit til MCsiden.no :-) .

Også må du for all del legge ut bilder av den egen, så klart!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Benelli-tråden

Legg inn av Olav K »

AJ skrev:
Neo skrev:Hei folkens!

Kan ikke se at det finnes en tråd for dette merket enda. Er det noen her til lands som kjører noen form for Benelli? I såfall hvilken? Legg gjerne ved bilder og info :)
Hey! og velkommen hit til MCsiden.no, Neo :vs

Kjempeartig med en Benelli-tråd her inne :thumleft .
Vurderte en T-rek for noen år siden, men siden ingen hadde den utstilt ble det en annen sykkel i stedet.
Skulle gjerne sett at dette italienske merket kom på plass igjen hos nysalgsforhandlere her i landet.

Skal bli interessant å se om denne tråden greier å trekke til seg flere Benelli-eiere hit til MCsiden.no :-) .

Også må du for all del legge ut bilder av den egen, så klart!
Hei og velkommen hit.
Benelli er vel en sjelden blomst her til lands, men jeg kjenner til en som har en Benelli, en slags cafe racer eller street fighter sak...(TNT1130 finner jeg ut) Iallefall en kul sykkel med fantastisk lydbilde :thumleft :thumleft
og så er det nå 7 Benelli tilsalgs på Finn.no, deriblandt noen nye trehjuls scootere på Lieds verktøy oppå Møre. Mulig de kan skaffe nye Benellier??
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Benelli-tråden

Legg inn av AJ »

AJ skrev: Også må du for all del legge ut bilder av den egen, så klart!
Næmen :yeyeye !

Her er'n, jo!

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Benelli-tråden

Legg inn av cosmogs »

Som italienere flest - designperle!
Synes cafe racerne til Benelli har rimelig sprek lakkering også. :thumleft
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Neo
Innlegg: 8
Registrert: 02 jun 2015, 14:49
Motorsykkelen din: 2007 Benelli TNT 1130 Cafè Racer

Re: Benelli-tråden

Legg inn av Neo »

AJ skrev:
AJ skrev: Også må du for all del legge ut bilder av den egen, så klart!
Næmen :yeyeye !

Her er'n, jo!

Bilde
Stemmer det mister! Der er min ja! :) Ja, jeg håper virkelig det at det lar seg gjøre å finne tak i flere Benelli entusiaster! Det hadde vært sinnsykt moro å kunne samlet sammen en gjeng og kanskje møttes på treff en gang! :D

Jeg kan jo fortelle det at denne er gangske så nyinnkjøpt da! Hentet den ut for vel litt over to uker siden hos Tromsø Motor.

De er pene å se på og sinnsykt moro å kjøre! Mye kjøreglede på disse! Men, de som mange andre har jo sine kjente mangler. Så pr. nå står den hos forhandler for oppgradering av deler som har en tendens til å svikte på disse. Greit å få det unnagjort mens man enda har brukt-garantien ;)
Sykler opp gjennom årene:

2007 Benelli TNT 1130 Cafè Racer (nåværende)
1997 Suzuki GSX-R 750 SRAD
2000 Yamaha Eliminator 125
1996 Suzuki TS-50X

Brukeravatar
Neo
Innlegg: 8
Registrert: 02 jun 2015, 14:49
Motorsykkelen din: 2007 Benelli TNT 1130 Cafè Racer

Re: Benelli-tråden

Legg inn av Neo »

Da var nye dyser ankommet "gullet" :) En anbefalt oppgradering som blir montert så snart jeg får den tilbake fra forhandleren etter oppgradering av Z25 drevet og aksling til dynamo! :)
Sykler opp gjennom årene:

2007 Benelli TNT 1130 Cafè Racer (nåværende)
1997 Suzuki GSX-R 750 SRAD
2000 Yamaha Eliminator 125
1996 Suzuki TS-50X

Bpat
Innlegg: 2
Registrert: 15 jun 2016, 14:58
Motorsykkelen din: Benelli TNT 1130 Cafe Racer, 2010

Re: Benelli-tråden

Legg inn av Bpat »

Hei.
Har en Benelli TNT1130 Café Racer, 2010 som bruker sykt mye bensin og lugger mye.. Fått mange gode råd og mye går på at mappingen ikke er korrekt. Bor på Sunnmøre men det ser ikke ut til¨å være noen som kan utføre service på denne typen her. Flott om noen har tips om hvor jeg kan finne verksetd som kan kjøre diagnose og justere mappingen på denne sykkelen.
Er takknemlig for alle input.

Brukeravatar
Neo
Innlegg: 8
Registrert: 02 jun 2015, 14:49
Motorsykkelen din: 2007 Benelli TNT 1130 Cafè Racer

Re: Benelli-tråden

Legg inn av Neo »

Heisann! Jeg skaffet meg egne kabler og tilgang til nye maps til ecu for å gjøre dette selv jeg. Er dessverre ingen som forhandler eller server Benelli i Norge lengre. De som kjører Benelli i Norge idag og ønsker å få gjort slike ting med sine sykler tar turen til Maniac Motors i Tyskland.

Men, det kan jo hende at du klarer å finne en MV Agusta forhandler som er villig til å hjelpe deg.

Jeg for min del er i prosess med forhandler om å få byttet inn Benellien min igjen da den, tro det eller ei, enda står på verksted og har stått der siden i fjor sommer. Jeg tror nok ikke det er sykkelen sin feil men heller forhandleren som rett og slett ikke sitter inne med nok kunnskap når det kommer til å skru på disse syklene. Jeg måtte tilogmed bistå i leting av deler.

Å være eier av dette merket i Norge betyr nok dessverre at du må gjøre det meste selv. Vil anbefale deg å registrere deg på http://www.benelliforum.com/ - hvor du vil finne alt som kan tenkes av informasjon om alt til din sykkel! Karene der er utrolig hjelpsomme og kan peke deg i rett retning uansett hva du måtte lure på. Både når det kommer til de rette kablene, programvare og map for å få oppdatert kartet i ecu`en din.

Lykke til :)
Sykler opp gjennom årene:

2007 Benelli TNT 1130 Cafè Racer (nåværende)
1997 Suzuki GSX-R 750 SRAD
2000 Yamaha Eliminator 125
1996 Suzuki TS-50X

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Benelli-tråden

Legg inn av WikingTnT »

Neo skrev:Heisann! Jeg skaffet meg egne kabler og tilgang til nye maps til ecu for å gjøre dette selv jeg. Er dessverre ingen som forhandler eller server Benelli i Norge lengre. De som kjører Benelli i Norge idag og ønsker å få gjort slike ting med sine sykler tar turen til Maniac Motors i Tyskland.

Men, det kan jo hende at du klarer å finne en MV Agusta forhandler som er villig til å hjelpe deg.

Jeg for min del er i prosess med forhandler om å få byttet inn Benellien min igjen da den, tro det eller ei, enda står på verksted og har stått der siden i fjor sommer. Jeg tror nok ikke det er sykkelen sin feil men heller forhandleren som rett og slett ikke sitter inne med nok kunnskap når det kommer til å skru på disse syklene. Jeg måtte tilogmed bistå i leting av deler.

Å være eier av dette merket i Norge betyr nok dessverre at du må gjøre det meste selv. Vil anbefale deg å registrere deg på http://www.benelliforum.com/ - hvor du vil finne alt som kan tenkes av informasjon om alt til din sykkel! Karene der er utrolig hjelpsomme og kan peke deg i rett retning uansett hva du måtte lure på. Både når det kommer til de rette kablene, programvare og map for å få oppdatert kartet i ecu`en din.

Lykke til :)
Hei, hva er det som er galt med sykkelen din?
Tenker på symptomene, hvis du hadde visst hva det er så hadde det vært enkelt ;-)
Skal ikke være noe hjernekirurgi å få orden på disse, høres ut som forhandler nedprioriterer og/eller er usikker?

Brukeravatar
Neo
Innlegg: 8
Registrert: 02 jun 2015, 14:49
Motorsykkelen din: 2007 Benelli TNT 1130 Cafè Racer

Re: Benelli-tråden

Legg inn av Neo »

Med min så var det mye rart egentlig. Vi kan starte med det berømte Z25 giret/aksling til dynamo, så var det el-kablene mellom sykkel og batteri som førte til startvansker, så var det oljepumpa, så plagdes de med å få til clutch etter alt dette og nå var det motortemp og ugjevn gange. Så det har ballet på seg kan du si. Har fått kompensasjon for oppholdet så tar det ikke så alt for tungt, men nå er jeg lei av å være uten sykkel. Har bare hatt en tur på sykkelen siden den ble kjøpt så man kan trygt si for min del at tiden er kommet for å prøve noe annet :)

De er i all hovedsak en HD/BMW forhandler, så italienske sykler er ikke akkurat deres sterke side. De ha allesammen hatt hodebry med denne frøkna der borte :P
Sykler opp gjennom årene:

2007 Benelli TNT 1130 Cafè Racer (nåværende)
1997 Suzuki GSX-R 750 SRAD
2000 Yamaha Eliminator 125
1996 Suzuki TS-50X

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Benelli-tråden

Legg inn av WikingTnT »

Neo skrev:Med min så var det mye rart egentlig. Vi kan starte med det berømte Z25 giret/aksling til dynamo, så var det el-kablene mellom sykkel og batteri som førte til startvansker, så var det oljepumpa, så plagdes de med å få til clutch etter alt dette og nå var det motortemp og ugjevn gange. Så det har ballet på seg kan du si. Har fått kompensasjon for oppholdet så tar det ikke så alt for tungt, men nå er jeg lei av å være uten sykkel. Har bare hatt en tur på sykkelen siden den ble kjøpt så man kan trygt si for min del at tiden er kommet for å prøve noe annet :)

De er i all hovedsak en HD/BMW forhandler, så italienske sykler er ikke akkurat deres sterke side. De ha allesammen hatt hodebry med denne frøkna der borte :P
Z25 og oppgradering av batterikabler er kjente og enkle/rimelige oppgraderinger for forhandlere som kan det. Det er vel akillesen her på berget - oljepumpa har jeg aldri hørt noe feil om.
Clutchen er også standard surflex type - ujevn gange høres ut som en mapping kan løse.
Motor-temperatur er heller ikke noe kjent problem med disse - kan være en sensor , sjelden at tempen er reelt for høy - det er helst sensor/lesefeil.

Men jeg skjønner godt at du er lei , dette er slikt som Alex@maniacmotors har fikset på en halv dag til en veldig fin pris.
INGEN i Norge får plukke med min - been there done that :evil

Få den ned til Nurnberg og ta det som en liten ferie , det er en fantastisk herlig by - da får du virkelig kjenne på service og får tilbake en sykkel som er fiksat og klar for mange problemfrie mil :D

Svar