Det var da i alle fall et bra forsøk. Men forutenom det, jævlig kjipt når noen skal ødelegge for alle andre. Skal selv kjøpe meg en FG-godkjent lås nå snart med alarm. Håper det skremmer folk vekk vis de prøver å ta den. I verste fall er det i alle fall noen som hører den, forhåptentligvis.cevillan skrev:Forbanna (amatørmessig) pakk
Den Store KTM LC4 690-tråden
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
cevillan skrev:Forbanna (amatørmessig) pakk
Velkommen til byen!
Ref. Bilde fra min sykkel for et par uker siden:
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Takk snikendeugle, men dette skjedde nå i Bergen i går, to dager før jeg skulle kjøre sykkelen over fjellet. Som et siste "fuck you" fra Vestlandets hovedstad
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
For noen amatørnisser. Kondolerer..
Er det bare bildet eller er det et sinnsykt "rotete" kutt? Ser ikke ut som de har brukt vinkelsliper i alle fall
Er det bare bildet eller er det et sinnsykt "rotete" kutt? Ser ikke ut som de har brukt vinkelsliper i alle fall
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Dette er nok i aller høyeste grad håndarbeid. Det kan virke som de har brukt en tynn baufil eller noe. De har prøvd å sage over låsen (!), men her det bare blitt noen tynne streker i gummi og plast. De må ha sittet å filt ganske lenge på skiven. Denne er også bøyd på, så jeg håper bare ABS-skiven fortsatt er ok.
De har også vippet av dekselet rund tenningslåsen, men har nok kjapt innsett sine begrensninger også på dette punktet...
De har også vippet av dekselet rund tenningslåsen, men har nok kjapt innsett sine begrensninger også på dette punktet...
- Blaamand
- Innlegg: 221
- Registrert: 30 mai 2015, 12:16
- Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
- Sted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Akkurat kjøpt meg min første motorsykkel(kun kjørt moped tidligere). Valget var enkelt; KTM 690 SMC R.
Foreløpig har jeg kun satt på motorplate i alu og akrapovic slip-on
Tips til andre ting som er kjekt å ha/gjøre med sykkelen tas i mot med glede:)
BRAAAAAP!
Foreløpig har jeg kun satt på motorplate i alu og akrapovic slip-on
Tips til andre ting som er kjekt å ha/gjøre med sykkelen tas i mot med glede:)
BRAAAAAP!
BRAAAAAP!
-
- Innlegg: 16
- Registrert: 10 mai 2014, 17:26
- Motorsykkelen din: Ktm Duke 690, 2012
- Sted: Akershus
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
I går kveld fikk duken DNA s1 & s2, kev's fuel mod, pluss frasco mid-pipe. Bare håpe sykkelen går bra/bedre nå. neste på lista er å skaffe kev's 02 kontroller. http://0o2471.net/62302
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Du skulle gått for O2 kontrolleren først og fremst :)Benjii skrev:I går kveld fikk duken DNA s1 & s2, kev's fuel mod, pluss frasco mid-pipe. Bare håpe sykkelen går bra/bedre nå. neste på lista er å skaffe kev's 02 kontroller. http://0o2471.net/62302
En EVO2 (Akra) mapping er også bedre sammenlignet med Fuel mod'en fordi den også justerer tenning o.l.
Fuel moden er fin om en har litt, men ikke alle komponentene i EVO2 kitet. Som Kev selv sier, så er det ikke vits med Fuel mod om en har hele Evo2 kitet + mappingen.
En annen ting som jeg vil anbefale til alle Dukes er 15-42 dreving (mot originale 16-40). Gjør sykkelen myyye mer leken ved å ofre litt toppfart som uansett ikke er så gøy på Duken.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Hvor bestilte du og hva kom prisen på totalt inkl frakt? :)Benjii skrev:I går kveld fikk duken DNA s1 & s2, kev's fuel mod, pluss frasco mid-pipe. Bare håpe sykkelen går bra/bedre nå. neste på lista er å skaffe kev's 02 kontroller. http://0o2471.net/62302
-
- Innlegg: 16
- Registrert: 10 mai 2014, 17:26
- Motorsykkelen din: Ktm Duke 690, 2012
- Sted: Akershus
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Takk for tipsene snikendeugle.
02 kontrollen er øverst på lista til hva jeg skal kjøpe når jeg kommer hjem fra ferie!
Så jeg burde endre mappning istedenfor Fuel mod?
Jeg tror jeg har 15-42 dreving. Eller så har jeg 15-40. Husker ikke helt om han jeg kjøpte sykkelen av hadde endret bak også.
Trondgv jeg er litt usikker på hvor mye alt koster. Jeg fikk kjøpt hele pakka brukt, av en som hadde kjørt med dette litt under 1000 km.
02 kontrollen er øverst på lista til hva jeg skal kjøpe når jeg kommer hjem fra ferie!
Så jeg burde endre mappning istedenfor Fuel mod?
Jeg tror jeg har 15-42 dreving. Eller så har jeg 15-40. Husker ikke helt om han jeg kjøpte sykkelen av hadde endret bak også.
Trondgv jeg er litt usikker på hvor mye alt koster. Jeg fikk kjøpt hele pakka brukt, av en som hadde kjørt med dette litt under 1000 km.
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Jeg har denne fortsatt;) http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=17&t=9399" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 16
- Registrert: 10 mai 2014, 17:26
- Motorsykkelen din: Ktm Duke 690, 2012
- Sted: Akershus
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Hvor mye koster en helt ny en fra kevxtx inkludert frakt?
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Sted: Stavanger
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Tror jeg betalte et sted rundt 800,- i fjor.Benjii skrev:Hvor mye koster en helt ny en fra kevxtx inkludert frakt?
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Jeg har akkurat skaffet meg en 690 Enduro 2015-modell, og må si jeg er veldig happy med den. Den er jo litt høy for sånne kortvokste som meg, men det får heller stå sin prøve. Setet er best egnet som pidestall for plantene til kona - jeg har bestilt meg et nytt, mer komfortabelt sete fra Seat Concepts (har et på Yamaha WR250R'en min, og det funker bra). Har også bestilt Africa Race-kitet fra Alberto Dottori for få litt mer tankrekkevidde pluss at det ser stilig ut (synes jeg). Litt wannabee-bling må man ha. Lav framskjerm, bånnpanne og et rack for myke vesker - så blir det grus-langtur til Finnmark i sommer :)
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Da var endelig Duken på plass på tørr side av fjellet etter et ublidt møte med noen amatørmessige tyver i Bergen. Deler av skiltet ble spist av et troll over Haukeli. Hvor det forøvrig snødde litt, uten at det la seg på bakken
I løpet av uken får jeg nytt skilt og Michelin Pilot Road 4 fremme og bak. Framdekket er nesten nede på tråden etter 11 000 km. Er spent på hvordan PR4 er i forhold til Metzeler Z8 som jeg har nå. Designmessig er det ingen innertier. Satser på å også få dillet meg til å erstatte den originale tidytail fra PP til den fra R&B som har overvintret i boden.
Da skulle jeg være klar til guidet tur rundt på Østlandet av snikendeugle i løpet av neste uke Det trengs, kjørte meg bort da jeg skulle ta en alternativ rute til jobb her om dagen.
I løpet av uken får jeg nytt skilt og Michelin Pilot Road 4 fremme og bak. Framdekket er nesten nede på tråden etter 11 000 km. Er spent på hvordan PR4 er i forhold til Metzeler Z8 som jeg har nå. Designmessig er det ingen innertier. Satser på å også få dillet meg til å erstatte den originale tidytail fra PP til den fra R&B som har overvintret i boden.
Da skulle jeg være klar til guidet tur rundt på Østlandet av snikendeugle i løpet av neste uke Det trengs, kjørte meg bort da jeg skulle ta en alternativ rute til jobb her om dagen.