Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av hakhap »

KTM950SMR skrev:De pilot power 3 dekkene dere skryter så av her inne får heller ikke så gode skussmål blandt banekjørerer av de jeg har vært i kontakt med.
Leser detsamme på andre forum, men for oss som ikke bare kjører bane er nok PP3 og PR4 o.l. dekk helt greit for mye vei og litt bane (som det blir for meg), men hvis jeg kjørt mest bane så da er tingen noe helt annet :twisted

Men alltid artig å høre erfaringer om dekk i forskjellige bruk.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av spidair »

LordShaft skrev: Det som overrasker meg veldig, er at mange opplever litt trapping i dekkene (pilot Road 4) Jeg har ikke testet disse selv, eller kjenner noen som kjører med de... Er det noen andre som har hørt lignende erfaringer?
Er veldig fornøyd med PR4 dekkene jeg handlet i fjor (et par dager før jeg satte sykkelen til vinter lagring...) De er gode på vått føre også, har aldri fått dem til å slippe på vått føre.

Nå er mitt bakdekk (så jeg i dag!!) begynt å bli sliten på midten, men så har det gått "langt" også da, hele 8000 kilometer og det er 2000 kilometer mer enn de tre foregående bakdekkene gikk, så det er jeg fornøyd med. Noe trapping har jeg ikke hverken sett eller merket på dette dekket, på min sykkel ihvertfall... Det oppfører seg litt anderledes i noen svinger enn de mye mykere slicksene jeg kjørte på før, da den små slipper litt når jeg gir på ut av sving noen ganger... Får litt sånn "on the edge" følelse noen ganger og det er vel mulig jeg er der også... Men bortsett fra det sitter de som limt i asfalten og føles trygge og stødige å kjøre på...

Men alt i alt er disse PR4 dekkene meget gode, også på grus (noe de gamle slicksene IKKE var!!!!!). Har også kjørt på skogbil/traktor vei med dekkene og de sitter godt selv på vått og sleipt gress, men er selvsagt ikke terrengdekk for det...

Så det blir nytt PR4 bakdekk om litt, garantert... :) Fordekket går en runde til tror jeg, det ser nesten ikke slitt ut selv om det har gått like langt...

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av thewiz »

KTM950SMR skrev:
Huff ja ja, jeg kjøpte RS10:) Ble litt sent + små knapper på mobilen.....
Jepps den repsolen er min. Knekken kommer av at skiltet har tatt ned i dekket;)
Har du funnet RS10 til 600, er ikke sikker på om det har kommet enda?
Om ikke så er jo D212 dekka råe, er vel de M.Dunlop brukte i Isle of manTT i superstock1000

Tenkt deg på rudskogen i dag? Er litt på vippen med tanke på regn.
Hehe. Har ikke undersøkt enda, men regner med Bridgestone leverer i 180/55 også. Det er rimelig standard sportdekk. Hvis ikke kan jeg gå for 190.

Skal se litt nærmere på disse Dunlop dekka du refererer til før jeg bestemmer meg. Hva er grunnen til RS10? Har du kjørt Brigdestone før eller har du sverget til annet merke?

Tror ikke det blir Rudskogen på meg i morgen. Det er meldt regn og kun 10 grader, så tror jeg venter til neste uke.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av mortenolb »

Oppdatering på PR4 etter straks 10500km!(bakdekket)

Bilde

Bilde

ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

Har kjørt mye Metz Z8,Z8i og Pirelli Anget ST på K1200S, 1300S og ZZR1400, nå K1300S.
Pr nu er jeg i en overgangsfase og kjører Z8i bak og Michelin Road 4 foran. Ikke det gunstigste å kjøre slike typeblandinger, men, jeg velger ikke Road 4 mere. Jeg tror det er skyld i en litt ulineær oppførsel. Når jeg legger ned har biken fått ett punkt den vipper på liksom..blir plutselig lettere å legge videre ned. Kan venne meg til det, men foretrekker en jevn oppførsel i hele nedlegget, helst med litt "stødig motstand".
Skulle convertere til Road 4 og har ett nytt slikt bakdekk liggende...hmf!

Blir vel Angel GT eller Z8i som blir foretrukket.
Har jo liggende endel 1/4 slitte dekk fra Gixxere mm, som kan brukes først. Angel GT feks.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

Jeg vil anbefale deg å prøve angel GT om du ikke har gjort deg erfaringer med disse dekke selv enda.

Note4

ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

Angel GT har jeg kjørt lite på, og kun på GSXR1000, men likte de på den. Har trua på Angel GT ja. Ellers har jeg fulgt lite med i det siste, er det kommet noen nye S/T-dekk, og nårtid kommer Motorrads S/T-dekktest?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

Nei er ikke kommet noen nye så vidt meg bekjent, motorrads hadde jo test i fjor, så ikke sikkert de tar en i år også, pga lite nyheter.



Note4

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av KTM950SMR »

ZZR-Erling skrev:Angel GT har jeg kjørt lite på, og kun på GSXR1000, men likte de på den. Har trua på Angel GT ja. Ellers har jeg fulgt lite med i det siste, er det kommet noen nye S/T-dekk, og nårtid kommer Motorrads S/T-dekktest?
Bridgestone har kommet med T30 Evo sportstouring dekk.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av thewiz »

KTM950SMR skrev:
ZZR-Erling skrev:Angel GT har jeg kjørt lite på, og kun på GSXR1000, men likte de på den. Har trua på Angel GT ja. Ellers har jeg fulgt lite med i det siste, er det kommet noen nye S/T-dekk, og nårtid kommer Motorrads S/T-dekktest?
Bridgestone har kommet med T30 Evo sportstouring dekk.

Skal du på Rudskogen i dag? Været er ikke helt ideelt for min del. Tar turen neste uke.

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av KTM950SMR »

Var ute på rudskogen i dag. Var regn så kjørte 1 runde på første passet så inn igjen, da var angsten full av vann mens banen ellers var fin. 2 passet kjørte jeg en 5-6 runder før regnet kom tilbake. Rakk å få kjenne så vidt på RS10 dekka. Kjørte med 1.85 bar bak og 2 bar fremme. Ikke noe problem å få varme i dekkene, ble revet bra opp så satser på litt mer luft neste gang. Men fy søren for et dekk, meget retningsstabile og virker til å ha et sinnsvakt til grep kontra pilot power 3 som jeg kom i fra.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av thewiz »

Ah, du har fått på RS10 dekka allerede ja. Høres ut som en knalldekk. Tror det blir bestilling av slike snart jeg også. Dekka mine klarer vel et per banedager til, så skal bestille i god tid så jeg ikke får noe nedetid. Hvor bestilte du fra? Virker som det kun har kommet i 190 størrelser?

Du våget deg på Rudskogen i dag altså, var litt for vått for min del, så satt å surmulte på jobben istedet :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av mortenolb »

Har bestilt dekk nå! Blir å gå tilbake til angel gt!


LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

Der var faktisk mye bra info relativt enkelt forklart. Det er flere som burde følge bedre med på hvordan dekket slitets ut, ikke bare at det blir utslitt :thumleft
Takk for link Erling

Svar