Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Absolutt ikke stygg denne :thumleft

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av JK95 »

http://www.mc24.no/article.php?articleI ... tegoryID=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Noe for Bjerknez dette? :scratch

abakuss
Innlegg: 84
Registrert: 20 feb 2015, 23:33
Motorsykkelen din: v-strom 650 2005 modell
Sted: Verdal

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av abakuss »

" Den laveste salhøyden er 345 millimeter, som er 30 millimeter høyere enn på en ordinær MT-09"

Så Bjerknez er stutt i lortfallet :lol

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av ojda »

Må si meg litt enig med Tomas, å det helt uten å få betalt for det :[-(
Eneste den digre catalysatoren som skjemmer linjene der :[-X
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Det er en ting som forundrer meg veldig når det kommer til s1000xr, hvorfor i svarte helvete har de ikke kardang på denne :-k også har jeg forstått det slik at de fancy elektroniske hjelpemidlene er ekstra utstyr. Not god i mine øyner

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

JK95 skrev:http://www.mc24.no/article.php?articleI ... tegoryID=6
Noe for Bjerknez dette? :scratch
Jøss... det har skjedd ting i bloggen min som jeg ikke har besvart... :-k

Men men...
Så absolutt ikke noen dårlige skussmål dette :thumleft

Det med demperne kan nok fikses. Det er vel ingen hemmelighet at det er her man har spart inn pengene. Så disse må strammes opp eller evt. byttes. Den orginale vindskjermen er en vits og ser for jævlig ut, så denne må fjernes/byttes også. Motoren i seg selv er veldig morsom og leken og siden jeg prøvekjørte en lenger tur med en Triumph Explorer 1200 når jeg hadde service på sykkelen så kan jeg med en gang si at denne Traceren virker kvikkere i avsparket. En ganske bra forskjell også følte jeg.

Men tankene går litt sånn inni mellom og nå har jeg gått litt tilbake på en Street Triple R igjen.... Klarer ikke helt å bestemme meg for hva neste sykkel blir. Mulig jeg også kommer til å beholde Street Triplen ut neste sesong også. Jeg liker sykkelen utrolig godt...

Men nå har det skjedd forandringer i heimen også!
Ja, det kom liksom rett ut av det blå og fra skyfri himmel....

Madammen kommer mest kaaaansje til å begynne på MC lappen!!!! :thumleft :thumleft
Ikke nok med det, men hun lurte jaggu på og kjøpe seg egen sykkel også!!

Mulig dette er bare et lite innfall, men det får tiden vise...

Ja ho er nok litt mer layback i trafikken så hun har siktet seg inn på en sykkel ala Honda Shadow. Ikke sikkert dette blir noe av med det første, men min sykkel får ho ikke låne som blodfersk mc kjører. Da må det vertfall øvekjøres en hel masse først. Hun har null erfaring med både moped og tråsykkel så dette blir helt nytt for ho.

Jeg har fått låne en moped av naboen slik at hun kan få kjenne litt på det før hun tar steget videre og evt. begynner på kjøreskolen. Desverre hadde han kun moped med håndgir, men poenget er at hun skal ut i trafikken og kjenne litt på det og ferdes der på en tohjuling for første gang, med meg som "ledsager". Hun kan jo så klart kjøre moped lovlig, men hun vet jo ikke en dritt om plassering og hvordan hun skal oppføre seg som mopedist/motorsyklist.

Hvis dette blir et faktum så skal man ikke se bort fra at vi drar på mc tur sammen med hver vår sykkel om ett par år :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Gratulerer med bra konevalg!

Angående sykkel så foreslår jeg at du blir med på demodager på monsterbike på sensommern. Som regel bra utvalg der! Aprilia, Suzuki, kawasaki, Honda og om du er heldig - mv Agusta. Vet du ikke er så glad i disse japanerne, hvertfall utseendemessig, men ser ingen grunn til å ikke prøve mye rart før du tar valget videre!

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Kult med madammens interesse!

Jeg hadde ikke giddet å sende henne ut på moped, trafikkforståelse har hun sikkert allerede. Og moped suger for å henge med i trafikkflyten. Hadde heller latt henne låne din sykkel i en "kjøregård" til hun blir komfortabel med det tekniske (bremser, gir og generell balanse). Street triple er lettkjørt som bare det, ville sagt det er en ypperlig sykkel å lære på.

Lykke til anyway ;-)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Her har du jo en ypperlig mulighet til å få i pose og sekk! Beholde street triple som hennes sykkel, og kjøpe noe annet gøy til deg!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Vi får se hva tiden viser. Ikke noe sikkert ennå.
Men det blir ikke aktuelt å la henne få kjøre streeten i noen kjøregård før hun har fått grunnleggende timer på trafikkskolen. :-)å

Moped er kanskje ikke det beste til å begynne med, men det er da uansett en start. Ho er en skikkelig frysepinn og ikke akkurat en speider, så dette kan blir interresant :lol

Det er uansett noe hun må finne ut av selv :thumleft

Men det blir ikke noe endring i sykkelvalg selv om madammen evt. Skal ha sykkel selv. Jeg har så langt den perfekte sykkel for meg. :thumleft

Jeg liker å ha min egen sykkel, så slik vil det forbli. Skulle vi en vakker dag fremtiden finne på og spleise på en sykkel og kjøre sammen, så blir det nok noe ala kawa GTR 1400 eller kanskje BMW RT1200 etc. Men jeg er milevis fra det standpunktet i skrivende stund. Vi får ta en ting av gangen. Dette er tross alt ikke sikkert og i beste fall så blir det ikke før tidligst sent i sesongen neste år. Jeg tipper ett par år fra nå hvis det blir noe av.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:Vi får se hva tiden viser. Ikke noe sikkert ennå.
Men det blir ikke aktuelt å la henne få kjøre streeten i noen kjøregård før hun har fått grunnleggende timer på trafikkskolen. :-)å

Moped er kanskje ikke det beste til å begynne med, men det er da uansett en start. Ho er en skikkelig frysepinn og ikke akkurat en speider, så dette kan blir interresant :lol

Det er uansett noe hun må finne ut av selv :thumleft

Men det blir ikke noe endring i sykkelvalg selv om madammen evt. Skal ha sykkel selv. Jeg har så langt den perfekte sykkel for meg. :thumleft

Jeg liker å ha min egen sykkel, så slik vil det forbli. Skulle vi en vakker dag fremtiden finne på og spleise på en sykkel og kjøre sammen, så blir det nok noe ala kawa GTR 1400 eller kanskje BMW RT1200 etc. Men jeg er milevis fra det standpunktet i skrivende stund. Vi får ta en ting av gangen. Dette er tross alt ikke sikkert og i beste fall så blir det ikke før tidligst sent i sesongen neste år. Jeg tipper ett par år fra nå hvis det blir noe av.

Du kan få låne Gpz`n min til øvelses kjøring så kanskje hu kjører fra deg om et par dager hehe
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:Vi får se hva tiden viser. Ikke noe sikkert ennå.
Men det blir ikke aktuelt å la henne få kjøre streeten i noen kjøregård før hun har fått grunnleggende timer på trafikkskolen. :-)å

Moped er kanskje ikke det beste til å begynne med, men det er da uansett en start. Ho er en skikkelig frysepinn og ikke akkurat en speider, så dette kan blir interresant :lol

Det er uansett noe hun må finne ut av selv :thumleft

Men det blir ikke noe endring i sykkelvalg selv om madammen evt. Skal ha sykkel selv. Jeg har så langt den perfekte sykkel for meg. :thumleft

Jeg liker å ha min egen sykkel, så slik vil det forbli. Skulle vi en vakker dag fremtiden finne på og spleise på en sykkel og kjøre sammen, så blir det nok noe ala kawa GTR 1400 eller kanskje BMW RT1200 etc. Men jeg er milevis fra det standpunktet i skrivende stund. Vi får ta en ting av gangen. Dette er tross alt ikke sikkert og i beste fall så blir det ikke før tidligst sent i sesongen neste år. Jeg tipper ett par år fra nå hvis det blir noe av.

Du kan få låne Gpz`n min til øvelses kjøring så kanskje hu kjører fra deg om et par dager hehe
Problemet er at jeg ikke har lov til å øvekjøre med ho. Uansett så må hun få noen grunnleggende timer på kjøreskole først før jeg setter i gang noe som helst :thumleft

Men takk for tilbudet :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Er det bare jeg som er negativ til å dele lidenskap med den jeg bor la med? :scratch

Jeg hadde en x som var selv jævlig interessert i sykkel. Kjørte R sykkel og var relativt aktiv. Det var jævlig kult første sesongen. Men det utviklet seg mere til mas enn det ble kjekt. Klart, jeg skjønner at dette er veldig individuelt. Jada, jeg ser at noen turer hadde vært kjekk å dele med fruen. Men egen lapp og sykkel. Ikke faen. der må jeg sette ned foten :lol

Sykkelen er min fri sone. Der får jeg være alene, tenke og kose meg på mine premisser. :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Er det bare jeg som er negativ til å dele lidenskap med den jeg bor la med? :scratch

Jeg hadde en x som var selv jævlig interessert i sykkel. Kjørte R sykkel og var relativt aktiv. Det var jævlig kult første sesongen. Men det utviklet seg mere til mas enn det ble kjekt. Klart, jeg skjønner at dette er veldig individuelt. Jada, jeg ser at noen turer hadde vært kjekk å dele med fruen. Men egen lapp og sykkel. Ikke faen. der må jeg sette ned foten :lol

Sykkelen er min fri sone. Der får jeg være alene, tenke og kose meg på mine premisser. :redface
Je ger ikke så redd for at at hun skal henge på meg som en klegg Lordy. Såpass godt kjenner vi hverandre så det bekymrer meg ikke. Jeg hadde vert mer bekymret hvis hun bare ville sitte på hele tiden. Nå kan hun jo evt. dra på kjøreturer alene etc. samt bruke den på jobb osv.

Men jeg er delvis enig med deg. Det handler vel bare om hvor godt man kjenner hverandre og sette noen grenser som begge må respektere. Høres ut som tatt ut av boken til Dr.Phil dette, men er faktisk ganske logisk. :thumleft

Jeg vil heller dra på sykkelferie sammens med madammen enn å reise sammen med fly etc. DET er mas det!! :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Jada, alt det høres fint ut når du skriver det. Men alle som har vært i "faget" noen år vet at det er ikke alltid slik det er i virkeligheten.

Det koker ned til at kvinnfolka får som regel viljen sin, å vi gidder ikke mas eller styr så vi bøyer oss. :redface

Men for all del. Ingen ting er bedre enn at hun får sin egen, bruker den på eget initiativ og muligens finner andre jenter hun kjører med. For skal hun begynne å ha deg med på tur hele tiden. blir det fort kjedelig skal jeg si deg :P :p

Svar