Pyroneene mai/juni 2015

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Pyroneene mai/juni 2015

Legg inn av Svolp »

Et lite reisebrev fra turen meg og en kompis hadde nå i slutten av Mai med delmål Pyroneene i Spania og Frankrike. :thumleft
Skrev hver dag på facebook for og holde familie/venner oppdaterte så det blir litt copy/paste :knegg

Tour de france Dag 01: Jaaaaaaaaaa! :prop: Da var årets europa tur et faktum og me er ankommet Lillesand for kvelden. En sjarmør etappe på 299km gjennom jær landskapet om Egersund til Flekkefjord. På bildet ser dere "jær vidda" ikke så langt unna Brusand! I morgen er neste stopp Hamburg i Tyskland.
[img]http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... 2pmjib.jpg[/img]

Tour de france dag 02: Beklager sen oppdatering men toget var forsinka så ble det en øl og to :thumleft Gode 570km fra Hirtshals på motorvei til Hamburg via en meget behagelig ferjetur (for en gangs skyld ) Kjedelig på autobahn men fikk testa toppfarta som var #@¥ km/t :redface Nå er det nattinatt på autozug som vist på bildet der tur kompisene står tjora fast til i morgen tidlig når vi ankommer Lorrach på grensa til Sveits og Frankrike!
[img]http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... lvcdvu.jpg[/img]

Tour de france dag 03: Da er vi ankommet Frankrike, skyfri himmel og gode 20 grader i skyggen med en sval og herlig bris! Kjørt gjennom Sveits fra Lorrach i Tyskland som vi ankom i morges. En lang dag med en del byer, dårlige veier samt myyye veiarbeid i Sveits (Som det alltid er) Fra den franske grensa som vist på bildet og videre inn i landet var det fantastisk mye bra veier. Klokker inn forsiktige 230 km og bor i flott liten landsby med navn Saint-Hippolyte. I morgen bærer det videre sørover :D
[img]http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... ikughh.jpg[/img]

Tour de france dag 04: En ny dag er ferdig kjørt, fantastisk mye gode veier med fin fart og svinger i hauer og lass :prop: Ble beklageligvis ingen bilder av akkurat det fordi jeg glemte og stoppe :knegg Blir bilder ettervært av hva me bruke dagene på så stay tuned. Kjørt sørvestover i Frankrike i hele dag og klokker inn ca 300km og er i byen Seyssel for natten. Bildet er tatt på terrassen i byen der me sitte og nyde ei kald øl :D
[img]http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... pese1g.jpg[/img]

Tour de france dag 05: En lang dag men kort avstand. Bare drøye 200km sørover i de franske alper. Grunnen er masse hårnål svinger så snittfarten ble ikke veldig høy. Kjørt et par tre fjellpass og selv om vi rota litt med løypa i dag var det gøy og se pysekanten på dekket bli mindre og mindre. Vi overnatter i Albertville for natten og er klar til i morgen å trekke sørvestover mot Pyronene på grensa til Spania, På bildet utsikten fra toppen på Col de la Colombiere, et pass på 1613 meter :thumleft
[img]http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... oqvspa.jpg[/img]

Tour de france dag 06: Woohooo! :prop: Alpepass på pass i hele dag, masse svinger med god fart og godt driv. Temperatur i fra 11 til 26 grader alt etter hvor høyt vi befinner oss. Har trekt sørover i hele dag i vente på bedre vær i Pyronene på grensa til Spania! Kjørt ca 285km og gir oss med en tidlig kveld og ei kald ei på bordet! Vi bor for natten i en liten by me navn Savines -Le-Lac og er klar for og kjøre videre sør før vi trekker vest på Route Napoleon og nedover i lavlandet. På bildet rett etter toppen på vei ned fra Col de la Croix de Fer, dæven.. Godt og være på plass i alpene igjen :yeyeye
[img]http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... 3x0nun.jpg[/img]

Tour de france dag 07: Ei uke har gått og i dag fant vi de beste veien til nå. Masse kjøring opp og ned mindre pass på vei ned i lavlandet! En liten tur på Route de Napoleon og videre langs "Canon du Verdon" På bildet Geir i godt driv i en eller annen sving! Temperaturen nærmer seg 30 grade på det beste(værste) og det er hothothot :-)å Teller 285 km i dag og sover i Moustiers -Saint-Marie for natten, drøye 10 mil nordvest for Cannes!
[img]http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... fmuwcb.jpg[/img]
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Pyroneene mai/juni 2015

Legg inn av Svolp »

Tour de france dag 08: Phew... Stort sett over 30 grader i hele dag på vei ned i lavlandet. Hadde litt artige veier til og begynne med men så var det flatt og kjedelig. Vi la oss i 130 sona og ga på til kysten ved foten av Pyroneene bare et par mil unna grensa til Spania. Klokker inn 430km og befinner oss i et lite paradis med navn Collioure med middelhavet som nærmeste nabo som vist på bildet. :D I morgen er det Spania og et nytt sving eldorado som for oss begge er helt ukjent! Bring it on :prop:
[img]http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... okriah.jpg[/img]

Tour de france dag 09: Eller Spania for den sagt skyld :-) En fiiiiiiinfiiiiiin dag som har tatt oss et lite stykke nedover Spanske kysten før vi knakk nordover oppover Pyronene med masse god asfalt og et svingete landskap! Fantastisk flott langs kysten og vi hadde lunch i en by med navn Cadaqués ikke så langt unna der bildet er tatt. Vi traff en trivelig nordmann fra Svolvær som vi kom i prat med og følte oss plutselig litt "hjemme" i godt nordnorsk selskap :thumleft Temperaturen har vært på mellom 20 og godt over 30 gjennom hele dagen. :-)å Selv om dekka smelter i svingene håper jeg at jeg har nok gummi te veien hjem, Klokker inn på 240km og befinner oss for natten i en by med navn Ripoll!
[img]http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... hdnrv6.jpg[/img]

Tour de france dag 10: Ohhh :-)å :-)å Me har hatt 30 pluss i hele dag men har funnet det me er på jakt etter i Pyronene .. Rute N-260 byr på 600km med sikk sakk kjøring fra sørøst til nordvest med maaaange fine kurver med god fart. Klokker inn ca 280 km og svingte også innom Andorra til lunch for og se hva det var for et land, som forøvrig kan sees på toppene lengst vekk på bildet. Siden undertegnede ikke har ro i raua og klare og ta bilder av svingene vi bruker dagene på blir det heller en selfie av en blidfis på tur. :knegg I morgen fortsetter vi på samme rute nordover og tar det som det kommer. For natten bor vi i en liten sjarmerende by med navn El pont de Suert og vi befinner oss fremdeles i Spania
[img]http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... rmggns.jpg[/img]

Tour de france dag 11: Dagen i dag har tatt oss videre på rute N-260 i pyronene på spansk side, før vi på nytt kjørte inn i Frankrike og er forsiktig på vei hjemover. Hatt masse god kjøring og en liten forfriskende regnbyge over et av fjella, som faktisk var ganske så digg etter 10 dager med sol. Jevn temperatur på rundt 25 grader og teller ca 250km i dag. Befinner oss på fransk side av pyronene i en liten fjellbygd med navn Arrens-Marsous. Bildet er tatt like etter grense overgangen på fransk side med navn Frontera del Portalet som vi sikksakka oss nedover! :yeyeye
[img]http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... wvna3m.jpg[/img]

Tour de france dag 12: En kjempe dag, den fineste så langt hva gjelder vei standard, vær og svinger! :D Etter og ha kommet oss avgårde i fra grevinnen og hovmesteren der me overnattet, fortsatte vi på Fransk side av Pyronene som glimtet til med prima veier og masse topper som vist på bildet, bildet er tatt like etter Baréges på vei nedover til et annet pass. Hele 19 grader på 2000 meter høyde og ila dagen ca 24 grader i gjennomsnitt. Var en kjapp tur innom Spania men dagen har stort sett gått i Frankrike. Tatt hauevis av bilder siden det har vært så mye fint og se så vanskelig og velge bare ett bilde denne gangen :redface Teller inn 250 km og bor for natten i en by på 500m høyde med navn Saint-Girons. I morgen blir siste dag i Pyronene før vi MÅ sette kursen øst hele 1000km tilbake til Lorrach i Tyskland som vi må være på plass i senest onsdag.. Passer igrunn bra siden jeg ikke har mere dekk igjen, håpe jeg klarer turen hjem
[img]http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... e4xib1.jpg[/img]
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Pyroneene mai/juni 2015

Legg inn av Svolp »

Tour de france dag 13: Pheeeeeww :-)å I dag har me kjørt langt i en sinnsyk temperatur. Fra 30 grader i begynnelsen i litt svingete landskap nedover pyronene, før me peiste på tvers av Frankrike på den jææævla kjedelige motorveien med snaue 40 grader på det værste, Hothothot! Endelig fremme for for kvelden i en liten by med navn Orange langs A7 som skal bringe oss videre mot Tyskland i morgen. Planen var og ta litt sørvestover i alpene på vei hjem men det ser ut som at været har holdt seg godt lenge nok og det er ikke et spørsmål om det skal regne men at det faktisk skal. Greit nok det etter 13 dager med upåklagelig vær! Ikke har jeg mere dekk igjen heller så greit nok :prop: Teller 400km i dag og sier oss fornøyd med det! På bildet i foten av pyronene hvor me hadde lunch med borgen der grevene av byen Foix regjerte i sin tid høyt oppå en klippe. Skål!
[img]http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... ssgyfq.jpg[/img]

Tour de france dag 14: Hu hei så det går :D 430km er unnagjort på fransk motorvei i dag. Heldigvis ikke de voldsomme temperaturene men ca 20-25 grader med et lett skydekke, digg! Slapp unna regnet siden me holdt oss i lavlandet så veldig greit selv om me ikke fikk kjørt sør alpene tilbake igjen. Bildet dere ser er tatt i fra en eller annen plass i de franske alper bare som en liten påminnelse om hva me har brukt dagene på. Bor i en litt større by med navn Besančon i Frankrike og er bare 180km unna den tyske grensen som vi ankommer ila morgen dagen :-) Nå er det dags for en isssssskald belgisk Affligem, en øl så klart :knegg
[img]http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... up8pqa.jpg[/img]

Tour de france dag 15: Vellvell :sorry Da er vi ankommet Lorrach i Tyskland på grensa til Frankrike og Sveits. Klokker inn forsiktige 170km og valgte å ta sideveiene fremfor motorveien videre slik at kjøringa ble litt mer spennende. Det glimtet til nå og da med noen forsiktige svinger men det var nå ikke helt det store. Dagen har vært uten regn men overskyet og kald. Mellom 14(!!!) og 18 grader, forbereder oss på temperaturen hjem! På bildet ser dere et spjuk nytt bakdekk som ble montert litt på sparket grunnet den korte distansen vi hadde i dag og mangel på gummi til veien hjem. Ble også byttet fremdekk så nå er jeg klar for mange nye mil, som må bli en annen gang! :-) I morgen kveld går toget til Hamburg så på dagen skal me være turister i en liten storby og se hva dagen bringer
[img]http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... e2jkj7.jpg[/img]

Tour de france dag 16: Da var det dags for alvor og trekker nordover. :sorry Venter på toget som skal bringe oss til Hamburg, hatt dagen i Lorrach og drukket kaffe på alle cafér som er. Klokker inn hele 2 km pluss et par tre i gange og hopper straks på toget! Au revoir France, Adiós Spanien :vs , snart er me hjemma :prop: Glede meg te og bytta Geir ut med kåna :knegg
[img]http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... y8v6xp.jpg[/img]

Tour de france dag 17: En solid iron but etappe på snaue 800km i dag. :-)å Helt i fra Hamburg som vi ankom med tog i morges og helt hjem til Stavanger via fjordlines til Kristiansand. Har vært en nydelig tur med masse nye inntrykk og nye plasser, med sol i hele 17(!) dager er det nesten for godt til og være sant. Regntøyet ble aldri brukt, til og med fra Kristiansand og hjem var det fint i kveld bare for og toppa heila driden. :knegg

Totalt havner vi på snaue 5400km og favoritt plassene mine må bli den franske kysten langs middelhavet og den franske siden av pyronene. Hvert innom Danmark, Tyskland, Sveits, Frankrike, Spania og Andorra. Ingen nesten uhell og kjøretøya har fungert utmerket. Foruten drittdekka biken min ble levert ny med (Bridgestone et eller anna) De regelrett smelta på de varmeste dagene og det var akkurat som jeg kjørte med flatt bakdekk. Utrolig nervøst i nedlegg og gummien ble reven av i biter(!!) Blandingen var også så myk at hele dekket fungerte som et eneste stort flueklister med stein, kvist og annet rusk som ble trødd inn i dekket og lagde store hull/rifter.
Bakdekket var FIKS, FERDIG, FINITO etter drøye 4500km, samme var fremdekke på sidene men fikk byttet til PR4 på Kawasaki i Lorrach til samme pris jeg selv betaler på motorsykkeldekk.com men da slapp jeg og levere felger :thumleft Uansett er det borte bra men hjemme best ;-) Dette var første gang i Pyroneene men har vært nedover i alpene de siste 4 årene. Jeg setter fremdeles en knapp på Alpene. Elsker landskapet og sikk sakke seg opp og ned! Dog, anbefales Pyroneene til andre reiseglade. Fantastisk flott plass med maaaaassse kjøreglede for oss på 2 hjul :thumleft På bildet to glade typer på tur en eller annen plass i pyroneene, takk for turen kompis!
[img]http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... qd2xqc.jpg[/img]
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Pyroneene mai/juni 2015

Legg inn av sankyo »

Det var flott å lese. Takk for at du deler.
Er ellers imponert over hvor lite bagasje dere hadde med på tur. Og så er vel særlig franske veier kjent for å spise dekk.
Live long and prosper :janikk

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Pyroneene mai/juni 2015

Legg inn av TBI81 »

Herlig herlig! Nå savner jeg kontinentet! Aldri prøvd det autotoget, men det må være en fin måte å ta "transporten" på :thumleft

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Pyroneene mai/juni 2015

Legg inn av hakhap »

Nå fikk jeg ikke mindre behov av europa tur :-)å

flott at du deler og veldig hyggelig å lese
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Pyroneene mai/juni 2015

Legg inn av LordShaft »

Fy faen så bra :prop dette var bare helt supert å lese med noe godt i glasset. Blir nok å lese gjennom enda en gang før jeg kubber i kveld. Bare 4 dager igjen til det er vår tur :prf
Fantastiske bilder også. Takk for at du deler

Note4

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Pyroneene mai/juni 2015

Legg inn av ojda »

LordShaft skrev:Fy faen så bra :prop dette var bare helt supert å lese med noe godt i glasset. Blir nok å lese gjennom enda en gang før jeg kubber i kveld. Bare 4 dager igjen til det er vår tur :prf
Fantastiske bilder også. Takk for at du deler

Note4
Ååå som jeg kunne tenke meg å kjøre en tur nede i de Franske og Italienske Alper :[-o<
Tenk om noen av oss kunne dratt sammen nedover, det kunne blitt dritbra :yeyeye

Fine bilder og story, hvilken dato var det dere dro nedover?
Greit for å relatere dag 1, 2, 3... osv til dato :thumleft

Å for all del, kom gjerne tilbake med nærmere beskrivelse av rute, hvilke pass osv ;-)
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Pyroneene mai/juni 2015

Legg inn av norse900 »

Veldig kjekk lesning! Super reiseskildring :thumleft :prop:
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Pyroneene mai/juni 2015

Legg inn av Olav K »

Takk for tekst og bilder, virkelig kjekk lesning!!!!

og til Ojda:
du kan kanskje bli med med og Znirln nedover!? Vi har tenkt å ta Kielbåten på tirsdag :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Pyroneene mai/juni 2015

Legg inn av Svolp »

Kjekt dere like det, masse og glede seg til for dere som skal nedover snart :thumleft
Trenge ikke så mye bagasje når man kun er gutta på tur.

Hadde med meg undertøy (sokker, t-shirts og boksere) Slik at jeg bytta 3 hver dag. Hadde også med vaskepulver så jeg kunne ta en håndvask om nødvendig men ikke skulle jeg ut og vifte med noe så helst så ble aldri noe av det :lol

Én bukse, typ bergans med glidelås på buksebena som ble omgjort til shorts hvis ønskelig til kveldene etter ankomst. Samt en genser og et par "etter" ankomst tshirts :thumleft

To sett med ul, et på kroppen og et i backup samt en god fleece! Par normale sko og toalettsaker så var bagasjen på baksetet full. Helt perfekt! :prf

I tankvesken lappesaker, kjede spray, førstehjelp, stropper(de på ferja er mer en gode nok til neste gang ), strips, duck tape, snus, mobil, lommebok, masse vann og litt nødmat :-)

Første gang jeg er på tur uten sidekofferter og det var nok plass til én så savnet aldri noe plass, klarte kvota også på vei hjem :thumleft

Første dag er 27.mai så var vi hjemme igjen 11.juni. Har reist med toget 10 ganger nå men nå er det kun mulig og reise enten til München eller Lorrach .Tidligere kom du både til Østerrike, Italia og helt til Narbonne i Frankrike(hadde spart oss for noen mil :-)å )

Toget legges heeeelt ned både for bil og mc, mc garantert ikke senere en 2017 ble vi fortalt i fjor og i år så det kan godt allerede være slutt neste år :sorry Fantastisk og slippe og kjøre hele Tyskland nedover!

Nå er det kveld, skal komme tilbake med litt veivalg og tips i morgen :prf
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Pyroneene mai/juni 2015

Legg inn av LordShaft »

Fikk du behov for den gode fleecen :knegg
Jeg ser selv at jeg kan begrense pakkingen litt. Må gå gjennom tingene en gang til før jeg slår meg til ro med endelig mengde.

Note4

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Pyroneene mai/juni 2015

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Fikk du behov for den gode fleecen :knegg
Jeg ser selv at jeg kan begrense pakkingen litt. Må gå gjennom tingene en gang til før jeg slår meg til ro med endelig mengde.

Note4
Flanellpysjen din med CareBear figurene på tar jo ikke så masse plass?? :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Pyroneene mai/juni 2015

Legg inn av ojda »

Er litt "amøbe" på dette med "ull under" under varme forhåld :-k
Dere kjører altså med tynt ullundertøy i temperaturer 25* 30* og over det.
Da snakker vi vel om undertøy som er gjennom våte ved annkomst :scratch
Hvordan får man det til og fungere nogenlunde komfortabelt over uker :scratch

Har hittil benyttet t-skirt og bokser under slike forhåld selv.
Joda det blir jo ofte fuktig det å, men da er det i allefall greiere med bytte :-)å

Kom igjen nå, litt voksenopplæring :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Pyroneene mai/juni 2015

Legg inn av LordShaft »

Ull har en unik evne til å være svette transporterende og svette absorberende. Som gjør det veldig godt egnet under i alle forhold. Du føler deg ikke like våt og klam som med andre tekstiler. Samt at det er betydelig lettere å vaske, tørke og holder huden tørr.

Det er ikke tilfeldig at ull blir brukt som underbekledning for røykdykkere.

Note4

Svar