Pruting på ny MC?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
mekkern
Innlegg: 7642
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Pruting på ny MC?

Legg inn av mekkern »

Er syklene blitt så dårlige at det er værdt 70000kr i garanti?
ble litt skeptisk nå..... :-k
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Pruting på ny MC?

Legg inn av Voodoodoo »

kjellv skrev:
Voodoodoo skrev:Når man kan få en kliss ny ZZR1400 inkl performance pack med org akra slipon osv for 250' pluss de 5-6' det koster meg å ta en tur til Hamburg for å hente den så mener jeg da det er på sin plass å prute på listeprisen her hjemme på 326333,-

Men for all del om man har penger nok så er det jo bare å drite i de 70' kronene man sparer.. det er jo en lang tur og de snakker utenlandsk og man må sikkert bruke en dag eller tre på å få ordna registrering å slik her hjemme... tid er penger osv....
Hvilke garantiordninger blir du tilbudt i Hamburg?
I Hamburg får jeg 5 års garanti noe som er jevngodt med hva som tilby's her hjemme.
Det hører med at ZZR1400 nok er en av de modellene der import lønner seg.. en MT09 som tidligere nevnt er vel så og si likt priset.

Har handlet ZZR i Tyskland før og servicen er det ingenting å si på. pleide å ta service på vei nedover på kontinentet i April/Mai så sparte jeg noen kroner der og....
Sist redigert av Voodoodoo den 16 jul 2015, 13:38, redigert 1 gang totalt.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Pruting på ny MC?

Legg inn av Epylypzon »

For min del hadde ikke det vært aktuelt/mulig ettersom det må lånes. Men hadde jeg hatt penger på bok hadde det vært noe annet
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Pruting på ny MC?

Legg inn av Voodoodoo »

Poenget mitt er vel at det ihvertfall på enkelte sykler er ganske store marginer å gå på. jeg nekter å tro at norske forhandlere må betale 50-70' mer for en sykkel enn hva tysk forhandler må.. det er jo lagt inn fortjeneste i tyskland også.

Men det er jo klart at om en skal ha en sykkel som alle andre vil ha og det er ventelister så gidder jo ikke forhandler å selge billigere enn det man må. pris&etterspørsel osv.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Pruting på ny MC?

Legg inn av ojda »

Voodoodoo skrev:Poenget mitt er vel at det ihvertfall på enkelte sykler er ganske store marginer å gå på. jeg nekter å tro at norske forhandlere må betale 50-70' mer for en sykkel enn hva tysk forhandler må.. det er jo lagt inn fortjeneste i tyskland også.

Men det er jo klart at om en skal ha en sykkel som alle andre vil ha og det er ventelister så gidder jo ikke forhandler å selge billigere enn det man må. pris&etterspørsel osv.
Nå gjorde vel merket med de grønne sykklene en veldig dårlig prisjustering (i kundens favør)
etter avgiftskuttet i våres :[-X Derav kan man vel si de har blitt et mye dårligere kjøp (i forhåld til andre merker)
en de var før avgiftskuttet :sorry Gjør som Voodoodoo med hensyn til Kawa :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Pruting på ny MC?

Legg inn av ATWindsor »

Voodoodoo skrev:Poenget mitt er vel at det ihvertfall på enkelte sykler er ganske store marginer å gå på. jeg nekter å tro at norske forhandlere må betale 50-70' mer for en sykkel enn hva tysk forhandler må.. det er jo lagt inn fortjeneste i tyskland også.

Men det er jo klart at om en skal ha en sykkel som alle andre vil ha og det er ventelister så gidder jo ikke forhandler å selge billigere enn det man må. pris&etterspørsel osv.
Sjekket på sykkelen det ligger ann til hos meg, tysk listepris er høyere enn norsk. (tysk pris fratrukket 19% moms, lagt til 25% moms, og lagt til engangsavgift), 8,82 brukt som kurs

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Pruting på ny MC?

Legg inn av Voodoodoo »

ATWindsor skrev:
Voodoodoo skrev:Poenget mitt er vel at det ihvertfall på enkelte sykler er ganske store marginer å gå på. jeg nekter å tro at norske forhandlere må betale 50-70' mer for en sykkel enn hva tysk forhandler må.. det er jo lagt inn fortjeneste i tyskland også.

Men det er jo klart at om en skal ha en sykkel som alle andre vil ha og det er ventelister så gidder jo ikke forhandler å selge billigere enn det man må. pris&etterspørsel osv.
Sjekket på sykkelen det ligger ann til hos meg, tysk listepris er høyere enn norsk. (tysk pris fratrukket 19% moms, lagt til 25% moms, og lagt til engangsavgift), 8,82 brukt som kurs
Ja slik er det med mange, men noen har tydeligvis priset seg litt ut.. Det som er viktig er å se på alle muligheter og bruke det når en skal prute...
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: Pruting på ny MC?

Legg inn av TOH »

Jeg fikk beskjed om at fortjenesten på en Yamaha Mt-07 er kr 3.000,- (nei, fikk ikke denne beskjeden når jeg skulle kjøpe:)
Blir ikke mye prutingsmonn da. Utstyr kan man sikkert klare å få til en god deal på ved kjøp av ny sykkel?
"Only boring People are brilliant during breakfest"

Svar