LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Olden
Innlegg: 136
Registrert: 20 nov 2014, 01:37
Motorsykkelen din: SR

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av Olden »

Gratulerer med flott sykkel! :thumleft
Likte godt den prøveturen jeg fikk på 1290SA hos forhandleren min. Denne ligger øverst på lista mi over ADV sykler hvis jeg også skulle hoppe over i den klassen. :redface

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av LordShaft »

ATWindsor skrev:Kan ikke helt se hva det er med en adventure-sykkel som skal gjøre den bedre i en hårnålssving enn en R.
Nei jeg sa akkurat det samme selv. Helt til jeg så og fikk erfare selv hvordan disse traktorene skyter fra det meste annet i hårnåler. Jeg hadde opp til flere runder med meg selv hvor jeg lurte på hva det var med min kjøring som gjorde at jeg var så helvetes dårlig på hårnåler. Jada noe er teknikk, noe jeg ikke kan skryte på meg å ha mye av. Vi har ikke mye slike svinger i norge. Men prøv selv. Jeg utfordrer dere :thumleft
Olden skrev:Gratulerer med flott sykkel! :thumleft
Likte godt den prøveturen jeg fikk på 1290SA hos forhandleren min. Denne ligger øverst på lista mi over ADV sykler hvis jeg også skulle hoppe over i den klassen. :redface
Takk takk. Tror du jeg gleder meg noe jævlig til å få nøklene eller :yeyeye
Vær eller ikke vær... denne uken skal det kjøres. Å det skal kjøres mye :lol

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av Tysnes »

Gratulerer med ny sykkel :D

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av LordShaft »

Takker Tysnes :thumleft :vs

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av Ashland »

Grattis med ny sykkel :thumleft

Jeg er ikke så bortskjemt med Fazer´n, men fikk prøve Snikkeren sin nye 1290 SA på vei hjem fra ACR. Fant meg veldig godt til rette på den, sitter som en greve og FOR ett kraftwerk av en motor den trakro´n eller rettere sagt hjullasteren har!

ZZR-Erling

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av ZZR-Erling »

ATWindsor skrev:Kan ikke helt se hva det er med en adventure-sykkel som skal gjøre den bedre i en hårnålssving enn en R.
Man ser bedre gjennom svingen, man har mer moment i styret, og en motor som er mer tilpasset hårnalssvinger...tipper adv er bedre i hårnålene pga det..vekta spiller vel liten rolle iom farta er lav.

Edit: og ikke minst i nedoverbakker da trykket på styret på en R, blir for høyt..på adv er armene mer ledig og slik de skal være. R i alpene er ikke no særlig egentlig.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av LordShaft »

Ashland skrev:Grattis med ny sykkel :thumleft

Jeg er ikke så bortskjemt med Fazer´n, men fikk prøve Snikkeren sin nye 1290 SA på vei hjem fra ACR. Fant meg veldig godt til rette på den, sitter som en greve og FOR ett kraftwerk av en motor den trakro´n eller rettere sagt hjullasteren har!
Takk for det, ja er like spent på å prøve dette dyret selv. Nok en gang har jeg valgt å kjøpe sykkel på magefølelsen og prøvesitting alene :roll :scratch
Galskap vil noen si, men jeg tror nok dette er et veldig godt valg. Kjekt å høre at enda flere ble overrasket motoren i denne landbruksmaskinen :-)å
ZZR-Erling skrev: Man ser bedre gjennom svingen, man har mer moment i styret, og en motor som er mer tilpasset hårnalssvinger...tipper adv er bedre i hårnålene pga det..vekta spiller vel liten rolle iom farta er lav.

Edit: og ikke minst i nedoverbakker da trykket på styret på en R, blir for høyt..på adv er armene mer ledig og slik de skal være. R i alpene er ikke no særlig egentlig.
Dette er ganske riktig og helt ordrett i forhold til min erfaring. Samt at R sykkel ikke er egnet for like mange mil i ett strekk på motorvei. :moi:

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av xyvind »

Har tidligere tenkt at jeg aldri skal ha en sånn traktor selv, men kjenner at entusiasmen og interessen smitter mer og mer over på meg også :redface Satan så fine de syklene egentlig er :yeyeye
Du er sabla heldig som kan kjøpe en sånn sykkel. Jeg kjøpte jo en mindre "bysykkel" for ikke lenge siden, men drømmer stadig om neste sykkel. Hva som blir neste vet jeg ikke nå, men håper det blir alpetur på meg snart også :knegg

Brukeravatar
Jacobsen
Innlegg: 218
Registrert: 31 jan 2012, 19:10
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX9R

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av Jacobsen »

Gratulerer så mye! Håper bike'n faller i smak :)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av LordShaft »

Du skal ikke veldig lange tiden tilbake før jeg hadde akkurat samme holdning som deg. Jeg skal faktisk innrømme at jeg til tider latterligjorde de som kjørte traktor. Skikkelig pensjonist sykkel :redface Men de ordene måtte jeg ete i meg så jævlig mange ganger denne sommeren. Slike holdninger hører ingen plass hjemme. Men sånn er det når en er våt bak øra. Kjører R sykkel å tror du er verdens beste :lol
Jada, jeg innrømmer det uten å blunke. Jeg har hatt et noe snevert innblikk i mc verden :-)å

Ja sykkelen ser langt bedre ut i virkeligheten. De fleste bilder som er tatt av denne sykkelen er med relativt små modeller har jeg inntrykk av. Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder når jeg sitter på biken. Så en får litt forholds sammenligning.

Bilde

xyvind, din neste sykkel er alltid din beste. Så kos deg med den biken du har nå, også ser du hvor mclivet trekker deg ved neste korsvei. For meg er det lengre turer, oppdagelse av nye land og kose seg på langtur som er "inn"

marius82
Innlegg: 2
Registrert: 09 jan 2012, 11:17
Motorsykkelen din: Ducati multistrada 1200s 2013
Sted: Fredrikstad

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av marius82 »

Gratulerer! Nesten like bra som multi;)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av LordShaft »

Hehe takk takk. Ja, men bare nesten :thumleft

Selv om jeg har ett lite håp om at den blir å gruse multistradaen :prf

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av ATWindsor »

ZZR-Erling skrev:
ATWindsor skrev:Kan ikke helt se hva det er med en adventure-sykkel som skal gjøre den bedre i en hårnålssving enn en R.
Man ser bedre gjennom svingen, man har mer moment i styret, og en motor som er mer tilpasset hårnalssvinger...tipper adv er bedre i hårnålene pga det..vekta spiller vel liten rolle iom farta er lav.

Edit: og ikke minst i nedoverbakker da trykket på styret på en R, blir for høyt..på adv er armene mer ledig og slik de skal være. R i alpene er ikke no særlig egentlig.
Å se bedre igjennom svingen har ikke så mye med sykkelens evner å gjøre, ei heller om man legger for mye trykk på styret, og hvorfor skal momentet i styret være så viktig? Så tungt er det jo ikke å bevege styret i de hastighene? Ikke ser jeg helt hva med motoren som er så mye bedre tilpasset heller? Jeg tviler ikke på at endel syens det er bedre å kjøre med en adv i slike svinger, eller yter bedre med en adv, men mener du at to topp førere, så vil fyren med adv kjøre fortere enn fyren med r?

marius82
Innlegg: 2
Registrert: 09 jan 2012, 11:17
Motorsykkelen din: Ducati multistrada 1200s 2013
Sted: Fredrikstad

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av marius82 »

LordShaft skrev:Hehe takk takk. Ja, men bare nesten :thumleft

Selv om jeg har ett lite håp om at den blir å gruse multistradaen :prf
Hehe! Prøvde 1290 i går.. SATAN..!!!!! Bra bike;)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av simpson »

ZZR-Erling skrev:
ATWindsor skrev:Kan ikke helt se hva det er med en adventure-sykkel som skal gjøre den bedre i en hårnålssving enn en R.
Man ser bedre gjennom svingen, man har mer moment i styret, og en motor som er mer tilpasset hårnalssvinger...tipper adv er bedre i hårnålene pga det..vekta spiller vel liten rolle iom farta er lav.

Edit: og ikke minst i nedoverbakker da trykket på styret på en R, blir for høyt..på adv er armene mer ledig og slik de skal være. R i alpene er ikke no særlig egentlig.
Jeg skal gå med på at det er Lettere å kjøre fort I hårnåler med eventyr sykkel. Men ikke at den er raskest.

Svar