Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Toven

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Toven »

Flytte litt på stumpen da, få deg knepucker og skrape kne :prf

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av JK95 »

Toven skrev:Flytte litt på stumpen da, få deg knepucker og skrape kne :prf
+1! :prop: :prop: :prop:

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Det eneste jeg skraper er bilruta om vinteren :thumleft

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Snikkeren »

Bjerknez skrev:Bør ikke ha noen betydning det, men i mitt hode så beveger man seg over der hvor dekkflaten faktisk begynner å minske ved videre nedlegg.. eller?
Se på bakdekket mitt på disse bildene her. Jeg er godt forbi stadiet hvor kyllingstripene forsvinner. Nå skal det sies at jeg kjørte med litt lavere trykk enn jeg gjør på vei for å få litt større kontaktflate, og dermed bedre grep i sving. Men jeg kan fint skrape fothvilere ved normalt trykk også, bare ikke i de hastighetene jeg hadde her.

Bilde

Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Tøft :thumleft

Joda, jeg har nok mer grep enn jeg tror. Jeg ble bare litt skeptisk når bakhjulet glapp ved aksellerasjon. Men dekkene har jo mykere gummi på sidene... :redface

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av KawaJens »

Selv om TC slår inn så betyr det nødvendigvis ikke at hjulet hadde mistet grep med TC slått av.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:Selv om TC slår inn så betyr det nødvendigvis ikke at hjulet hadde mistet grep med TC slått av.
Et godt poeng, og litt sånn jeg tenker selv. Tror kanskje traction kontrollen var litt overfølsom. Får prøve i Dynamic Pro :-)å

Brukeravatar
Bikes4life
Innlegg: 43
Registrert: 24 jul 2013, 09:30
Motorsykkelen din: Honda MSX 125 og 1290 Super Duke R S.E

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bikes4life »

Nå vet ikke jeg hvordan de elektroniske hjelpemidlene på BMW er, men når du akselerer hardt på første gir vil jo sykkelen opp på bakhjulet. Denne har vel "wheelie control" som fungerer via hjulsensorene og eventuel gyro. Når du får hjulløft vil elektronikken lukke spjeldene i spjeldhusene (RBW) og/eller retardere tenningen. Den vil jo indikere dette gjennom TC indikatoren, og betyr ikke at hjulet spinner, men at de har ulik hastighet.
Historikk:
2009 Kawasaki Ninja 250R SE (Solgt)
2009 Triumph Street Triple R (RIP)
2013 Honda CB1000R (Solgt)
2015 Honda MSX 125 (Solgt)
2016 KTM 1290 Super Duke SE (Solgt)
2017 KTM 690 Duke R

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Jeg støtter sannsynligheten i denne teorien bedre enn at du får hjulslipp :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Bikes4life skrev:Nå vet ikke jeg hvordan de elektroniske hjelpemidlene på BMW er, men når du akselerer hardt på første gir vil jo sykkelen opp på bakhjulet. Denne har vel "wheelie control" som fungerer via hjulsensorene og eventuel gyro. Når du får hjulløft vil elektronikken lukke spjeldene i spjeldhusene (RBW) og/eller retardere tenningen. Den vil jo indikere dette gjennom TC indikatoren, og betyr ikke at hjulet spinner, men at de har ulik hastighet.
Når du skriver det slik så begynner jeg å bli veldig usikker faktisk... :eh

Hvis dette var wheelie controllen som grep inn så gjorde den det på en slik måte at det kjentes ut som om bakdekket glapp litt. Altså ved at turtallet økte så vidt og farten gikk noe ned noen hundredelssekunder. Men jeg mener jeg har sett en blå blinkende lampe i displayet når wheelie kontrollen griper inn. Mulig jeg innbiller meg dette. Jeg er egentlig litt på bærtur nå føler jeg... :scratch

Jeg vet bare at ABS lampen blinket...

Det kjentes ut som hjulslipp, men det kan være wheelie kontrollen som har "lurt" meg...

Skal prøve i dag mens jeg prøver i Dynamic mode. Dynamic pro tør jeg ikke...ennå.. da er jo alle sikkerhetssystemer avslått...

Hadde aldri trodd jeg skulle kjøre en sykkel som jeg ikke turte å gi flatt gjern med fra første gir :redface

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev:
Bikes4life skrev:Nå vet ikke jeg hvordan de elektroniske hjelpemidlene på BMW er, men når du akselerer hardt på første gir vil jo sykkelen opp på bakhjulet. Denne har vel "wheelie control" som fungerer via hjulsensorene og eventuel gyro. Når du får hjulløft vil elektronikken lukke spjeldene i spjeldhusene (RBW) og/eller retardere tenningen. Den vil jo indikere dette gjennom TC indikatoren, og betyr ikke at hjulet spinner, men at de har ulik hastighet.
Når du skriver det slik så begynner jeg å bli veldig usikker faktisk... :eh

Hvis dette var wheelie controllen som grep inn så gjorde den det på en slik måte at det kjentes ut som om bakdekket glapp litt. Altså ved at turtallet økte så vidt og farten gikk noe ned noen hundredelssekunder. Men jeg mener jeg har sett en blå blinkende lampe i displayet når wheelie kontrollen griper inn. Mulig jeg innbiller meg dette. Jeg er egentlig litt på bærtur nå føler jeg... :scratch

Jeg vet bare at ABS lampen blinket...

Det kjentes ut som hjulslipp, men det kan være wheelie kontrollen som har "lurt" meg...

Skal prøve i dag mens jeg prøver i Dynamic mode. Dynamic pro tør jeg ikke...ennå.. da er jo alle sikkerhetssystemer avslått...

Hadde aldri trodd jeg skulle kjøre en sykkel som jeg ikke turte å gi flatt gjern med fra første gir :redface

når TC slår til kan de føles som hjulslip fordi det kuttes kreft til bakhjulet og den dropper litt krefter i noen ms, har vanskelig å se for meg at du fikk hjulslip med TC på noe annet en laveste instillingen.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Ja, siden flere mener dette så må jeg nok bøye meg i støvet og si meg enig :roll

Da var det da altså med stor sannsynlighet ikke hjulspinn jeg opplevde med Wheeliekontrollen som slo inn. Skal teste i en annen modus i dag :-)å

Brukeravatar
Bikes4life
Innlegg: 43
Registrert: 24 jul 2013, 09:30
Motorsykkelen din: Honda MSX 125 og 1290 Super Duke R S.E

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bikes4life »

Jeg kan garantere deg at wheelie control slår inn på første, andre og muligens tredje gir bare du er hard nok på gassen. Dette vil den indikere i instrumentet. Du vil nok ikke merke hvor mye elektronikken egentlig jobber før du er mann nok til å slå de av :D
Historikk:
2009 Kawasaki Ninja 250R SE (Solgt)
2009 Triumph Street Triple R (RIP)
2013 Honda CB1000R (Solgt)
2015 Honda MSX 125 (Solgt)
2016 KTM 1290 Super Duke SE (Solgt)
2017 KTM 690 Duke R

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Bikes4life skrev:Jeg kan garantere deg at wheelie control slår inn på første, andre og muligens tredje gir bare du er hard nok på gassen. Dette vil den indikere i instrumentet. Du vil nok ikke merke hvor mye elektronikken egentlig jobber før du er mann nok til å slå de av :D
Merker jeg har blitt litt småpysete etter velten jeg hadde for noen uker siden. Ikke fordi at det skyldtes idiotkjøring av noe slag, men fordi man liksom får en liten påminnelse om at man ikke er udødelig. Var jo bare selvtillitten som fikk seg en knekk, men slikt har man jo uansett i bakhodet frem til det punktet hvor man ikke føler seg udødelig lenger :lol

Når man attpåtill må prøve seg med klin nye dekk som jeg aldri har prøvd før så blir liksom nøttene litt mindre når man kjører. men det går seg nok til på sikt :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Jepp! Det var nok wheelie control'en som slo inn tidligere. Satt den i dynamic i dag og da løftet hjulet seg, men traction slo ikke inn.
Problem løst :thumleft :-)å

Svar