Pysestriper...?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
PoseFant
Innlegg: 49
Registrert: 17 jun 2015, 13:39
Motorsykkelen din: Harley Davidson
Sted: Vestfold

Re: Pysestriper...?

Legg inn av PoseFant »

Står det storm på Harley Davidsson dekk også ?
Jeg skal sjekke hvordan mine er når jeg kommer hjem fra jobb.

Mvh

PoseFant

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Pysestriper...?

Legg inn av Jompa »

LordShaft skrev:
Jompa skrev:Lordshaft @ Du svarte som vanlig ikke på spørsmålet "hvordan startet egentl....." men valgte igjen å ta mannen istedetfor ballen.
Hva slags andre fora er det som er mere egnet til å finne svar i ?

Har ett lite inntrykk av at her er det ikke særlig populært å stille spørsmål ved andre medlemmers meninger, oppførsel og holdninger.
Jeg svarte som vanlig, ikke på spørsmålet :mk :scratch

Så du mener jeg som oftest går til angrep, eller forsvar i stede for å svare på spm?

Det er nok ikke like populært alltid å bli stilt alt for direkte spm angående meninger, holdninger eller oppførsel, men det kommer jo også veldig ofte an på hvordan en stiller disse spm'ene. Hvor stor evne du har til å se mellom linjene. Eller om en skal være en treitabukk å ta alt helt steike bokstavlig.
Ja, du svarer mange ganger med motspørsmål eller sørge for å vri den andres mening/ spørsmål trill rundt.
Helt, og da mener jeg HELT I ORDEN for meg, det er sånt det blir temperatur i diskusjonen av.
Regner meg selv som en som klarer alminnelig godt å lese mellom linjene, og har et passe humoristisk forhold til det meste.
De skyttergravene jeg har gravd er som oftest i sne........ så restene smelter vekk.
Hopper av her, ikke for at jeg vil fyre og stikke, men tråden begynner å bli vel "off-topic"
Kunne vel startet en egen krangletråd, nei, det får være til vintern.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Pysestriper...?

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:
jhn skrev: Takk.
Dette kan jeg svare på, helt ærlig og uten noe forsøk på provosere.
Stort sett " kverulerer" jeg for å forstå. Jeg har ingen ønsker om henge ut noen. Men det forundrer meg hvor mye rart voksne mennesker driver med, og da spør jeg .... gjerne i en litt provoserende tone fordi et lite og lavmælt spørsmål ofte bare gir et intetsigende svar.
Jompa er inne på et annet sentralt poeng ... hvis man ikke mener det samme som de ivrigste meningsbærerne her inne blir man fort stemplet som kverulant ... helt uavhengig av hva man mener, det som betyr mest er hvem andre som mener det samme.
Det provoserer meg til å stille litt sarkastiske spm.
Det ser ut til å provosert flere enn meg ... såpass mye at flere kloke og humoristiske medlemmer har blitt kastet ut her i fra.
Helt grunnløst etter min mening.
At en del ser på meg som en kverulant plager meg ikke ... jeg ser på en del her inne som pubertale nikkedukker.
Håper det var oppklarende.
Du kverulerer, ikke "kverulerer"!! Stort sett, så setter jeg veldig pris på at du setter ting litt på spissen, samt lager litt blest rundt en del av våres (ja meg selv i høyeste grad) flåsete kommentarer.

Jeg mener på ingen måte at du skal være enig med resten. Jeg tar selv ofte den svakeste eller minst representerte side selv om jeg ofte er enig med det som blir sagt for å skape litt ekstra diskusjoner.
Men det er formuleringen din jeg føler stikker litt unødvendig av og til. Det går helt fint an å være uenig uten at du skal henge folk ut som opplagte idioter i forhold til ditt eget standpunkt.
Vi er i den heldige situasjon at vi alle er idioter i mer eller mindre grad.
Ikke opplagte idioter, bare tilsynelatende. Og bare på enkelte områder. Men om man fokuserer mere på det man sier, ikke hvordan man sier det, og min manglende folkeskikk, kommer man fortere til poenget ... jeg mener du også har nevnt noe lignende flere ganger
LordShaft skrev:Å for å svare på spørsmålet, gå etter ballen og ikke mannen... Grunnen til at jeg "måler" pysestripene er for det gir en solid indikasjon på om jeg er komfortabel med dekket, egenskapene dekket har til min sykkel. Å jeg klarer helt fint å kjøre dekket helt ut på siden uten å ofre liv eller lemmer, eller være til fare for andre trafikanter om dekket er et av de jeg føler jeg kan stole på. Noe som veldig ofte er helt umulig skal en tolke noen av innleggene som blandt annet du jhn kommer med.
Jeg mener ikke at å fjerne stripene er en sikkerhetsrisiko, men en ganske sær ting for 30-40-50 åringer å være opptatt av å dokumentere med foto. Din vitenskapelige tilnærming til pysestriper er også litt fremmed for meg.
LordShaft skrev: Det blir til stadighet slått paralleller til mine holdninger i forhold til dette, samt at jeg jobber som brannmann å ikke viser snev av respekt for hvor farlig det er med det ene eller andre.
Hvis du er genuint opptatt av å virkelig vite dette, så finnes det store mengder info om dekk på nettet, dekkenes egenskaper osv.
Jeg kan svakt minnes at jeg har dratt den paralellen en gang ... det var kanske ikke helt rettferdig ... beklager det.
Jeg er genuint opptatt av å ha gode dekk, og det finner man jo info om på nett, men det nevnes ikke at pysestriper er ett mål på dekkenes egenskaper på de nettstedene jeg søker info.
Jeg har forøvrig ikke registrert at du er så opptatt av stripene, og hadde overhodet ikke deg i tankene når jeg skrev innlegget.
Jeg har inntrykk av at du har litt andre og mere rasjonelle interesser.
Sist redigert av jhn den 12 aug 2015, 14:28, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Pysestriper...?

Legg inn av DrGreve »

Jeg sjekker aldri stripene på dekket, jeg bytter når det er slitt. Noen ganger er det slitt jevnt over hele dekkbanen, andre ganger mest på midten. Jeg sjekker luftrykk før hver eneste langtur og og i passende frekvens i løpet av langturen.
Jeg skal bytte bakdekk før helgen og denne gangen er det slitt mest på midten.
I forbindelse med turen til NT i sommer ble kjørelengden sånn cirka 360 mil og jævlig mange hårnålsvinger. Merkelig nok hadde vi 2 sykler som kjørte hele turen sammen ingen farlige situasjoner what so ever. Ingen hasardiøse forbikjøringer foretatt av oss. Ei heller ble vi fobikjørt på hasardiøs måte. Ingen dekkslipp og ingen kneskrap. Traffikalt er det intet at bemerke fra turen.
Er vi da dårlige mc-førere siden jeg ikke klarte å slite dekket helt rundt?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Svar