Jeg har stort sett hatt tilhold sør i California siden slutten av juli og noterer meg at det tilsynelatende er svært lite bruk avJuicebox skrev:Haha enig. De som etter min mening er de tøffeste gutta, harleygutta. Blir helt feil med refleksvest. Men nå skal jeg ikke rake ned på noen, men det er jo som oftest disse "weekend warriors" folka som feks lever sitt a4 liv som er disse tøffe guttene i helgene med refleksvestene sine... og som sier at det er feil å kjøre med joggesko og ditten og dattengsx750_80 skrev:Ekstra tåpelig ser det ut med folk på Harley, og med refleksvest, uten at jeg helt kanBaltazar skrev:Liten avstemning om bruken av refleksvest
forklare hvorfor.
sikkerhetsutstyr på MC her. På Interstate 5 feks, er fartsgrensen 65 mph, men trafikken flyter gjerne i 10-12 mph ekstra,
dvs 120 - 125 km/t. Motorsyklister suser gjerne forbi, og som regel ser det ut som de bare benytter jeans og "Hawaii-skjorte",
evt T-skjorte. Et lite mindretall ser ut til å benytte sikkerhetsutstyr utover hjelm. Det _kan_ jo hende at de har kevlar under
"bunaden", men det betviles at det gjelder særlig mange..
Jeg må si jeg ble overrasket over å se at den store majoriteten ser ut til kun å benytte hjelm, men forøvrig lett tøy.
Nå kan det sies at temperaturene stort sett ligger på 30 + C på dagtid, som kan være noe av forklaringen.
Hadde tenkt å kjøpe MC her borte selv, men gir muligens f***, da tempoet og kompleksiteten i trafikkbildet gjør meg skeptisk.
Har blitt halvgammel, og da sniker det seg inn tanker som at det er forbasket upraktisk evt å bli trafikkskadd eller drept - tanker
som knapt streifet meg for 25 år siden feks.