Freddy123 mc blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

da har jeg vært ute på tokt igjen :prf og mens noen latsabber kjører over til sverige for å gasse for der er bøtesatsene lavere ved fartsovertredelse :-k så tar jeg og gir flattjern og ruller inn i vakre telemark :prop: :knegg

dagen starta med at jeg ikke hadde noen planer og jeg kikka ut av stuevinduet og da var valget tatt, denne fine dagen skulle jeg ikke bruke på skiiit her skulle det kjøres sykkel :prop: så jeg bestemte meg for å kjøre over gaustatoppen en tur :D

Bilde

jeg smurte med meg matpakke og fyllte flaska med vann og tok med meg fullada speilreflekskamera og actionkamera :knegg

dagen strartet kjedelig med transportetappe e18-e134 før jeg etterhvert havnet inn på rv37 yiiiiihaaaa endelig begynner moroa :lol jeg koste meg på rv37 før jeg danset lett over på fv364 her blei asfalten noe dårligere og litt mere telahiv yiiihaaa :scratch or not :[-o< tok en bønn for rumpa mi inne i hjelmen mens jeg spratt videre bortover som jeg red på en liten hest yiiihaaa :prop:

disse bildene er tatt langs fv364
Bilde
Bilde
Bilde


men etterhvert så nærmet jeg meg fin natur og...... en bensinstasjon skal dere vite :D fikk fylt tanken og tømt den andre tanken før jeg kastet meg på min lille ponny og kjørte videre.

jeg stoppet like etter og knipset litt med kamera

Bilde

etter dette så kjørte jeg videre med gaustatoppen som mål, men så dukke det opp 2 båter som jeg har lest litt om og sett på tv serie på nrk i vinter og da måtte jeg bare innom for å se litt nærmere på dem og det angrer jeg ikke et sekund på at jeg gjorde.

den ene båten ammonia er fra 1929 og er en av få dampbåter som er igjen i norge og den var i drift frem mot 1970, men var reserve fergje for storegut til 1991, det var også litt kult at utseende på båten var litt forfalt mens lysene inne fortsatt var på :D litt spooky også :lol

den andre båten storegut den var ikke like gammel 1956 og er nordens største innlandsfartøy , den var i drift for transport av jernbanegods frem til 1991 .

og jernbanen der var også kul den ble brukt til frakt av gjødsel, råvarer, og noe persontransport og var i drift i perioden 1909-1991.

så her spiste jeg matpakka mi knipset litt bilder og undret meg over hvordan det var å kjøre den dampbåten ammonia helt tilbake i 1929 :D

her kommer noen bilder

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

etter dette så var jeg god og mett og jeg kunne fortsette ferden opp mot gaustatoppen, jeg stoppet ikke og tok bilder på toppen siden jeg filmet over der, men jeg tok noen bilder lengre nedi dalen

Bilde
Bilde

det var det for denne gangen så får jeg se om jeg gidder å redigere videoen fra veien opp til gaustatoppen, har så treig pc at film redigering ikke er så morro :-k

Toven

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Toven »

Herlige bilder :prf

Angrer litt på at jeg suste forbi kaia der, men da har jeg en grunn til å ta turen opp mot Rjukan igjen :-)

Så fv364 er ikke å anbefale for de med tele allergi? :lol

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Flanker »

Digg! Herlige bilder... Alle som bor mellom Oslo og Larvik bør virkelig ta seg en solid dagstur på akkurat de veiene du har kjørt. Noe av det beste vi har der du kan komme deg hjem igjen samme dag :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av LordShaft »

Aaahhh fantastisk :thumleft

Note4

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Tommas »

Det der er en kjempefin tur! Flotte bilder også, har kjørt forbi båtene flere ganger :redface

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

toven: fv364 er traktorvei ja, men den er ikke så ille at det ikke er kos å kjøre :-k :D

flanker: er helt enig med deg der :prf de som ikke har kjørt der enda burde bare kaste seg på mc`n og få med seg et lite stykke telemark :D

lillelord :lol : takker :D

tommas: kjørt forbi hver gang ? ikke bra, jeg syntes det er litt kult ihvertfall med gammel historie særlig når det er litt rustent og slitt skaper skikkelig kul stemning :D

jeg sitter også kjenner etter på turene mine nå hva jeg kan tenke meg mer/mindre av og jeg lurer nesten på om det kunne vært digg med litt vindbeskyttelse, men da må man liksom over på mcèr som ser litt kjipe ut da.... også er jeg blitt ekstremt glad i saddlebagsa mine som er låsbare, gjør at jeg enkelt kan fise innom butikken etter endt tur og kjøpe med meg middag og matvarer hjem, og i tilleg er de låsbare så jeg trygt kan forlate sykkelen med kamera og div utstyr, men her også må jeg over på sykkler som er litt dølle ut for å få slikt, såkalte traktorer....

en annen ting jeg savner er mer effekt men det vet jeg at kommer uansett hva jeg velger :prf , men hver gang jeg møter en ducati på tur på bensern eller langs veien så blir jeg bare så forelska hver gang og det kommer en liten tåre i øyekroken når den suser avgårde :lol lyden er jo bare så herlig :knegg , men så er ikke en slik sykkel like praktisk igjen da og man måtte ihvertfall drasset med seg en tankveske om ikke annet på hver litt lengre dagstur.....

men anyways lenge igjen til det står en ny sykkel på tunet her så god betenkningstid enda :prf

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Hjemme fra tur blei 5 timer på sykkel'n idag :)

Var på tur Igår også og Igår blei det 10 mil og det i fantastisk solnedgang langs grimsrudveien :)

Skikkelig deilig den grimsrudveien jeg liker veiene som jeg like kvinnfolka masse fine svinger/kurver å leke seg på :)
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
BildeBilde
Bilde

Idag var jeg innom lazyboyz og kikka litt på sykler der det var åpen dag der idag og der var det mange innom jeg kikka fort igjennom og prøvesatt 3 sykler og likte street-bob'en godt specsa på den var 135nm ved 3300rpm og 84hk en skikkelig momentplugg :) hadde vært artig å prøvd ....

Noen bilder fra lazy :)
Bilde
Bilde

Jeg kjørte videre og litt etter hvilken vei nesa pekte jeg endte opp med å kjøre langs øyern for så og kjøre videre mot Moss etterpå og langs fjorden ned til son-hvitsten-Drøbak ved Moss blei det lunsj på møkka Donald mosseporten :)
Og neste pause var i Drøbak på en benk med utsikt over til Oscarsborg :)

Bilde
Bilde
Bilde




Sent from my iPhone using Tapatalk

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Moffa »

Fine bilder Freddy123 :-)
Da var det kanskje deg jeg så på LazyBoyz likevel da? Var der sånn omtrent mellom 12 og 13...


Sent from my iPhone using Tapatalk
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Det kan nok stemme var omtrent da jeg var der også , jeg var der ikke veldig lenge da bare kikka igjennom en kjapp runde før jeg kjørte videre :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

trenger noen tips til kjøretur i nærheten av der jeg bor altså asker.... føler jeg har kjørt mye av det som er i umiddelbarnærhet og jeg lurer på om noen vet om noen fine dagsturer som jeg kanskje ikke har fått med meg enda :[-o<

jeg oppdager jo stadig noen nye stumper med vei, men ikke alltid de er like gode mc-veier da...

visst været blir bra i helgen så skal jeg ut å kose meg på sykkelen og lørdagen ser jeg for meg en dagstur til en eller annen plass :-k

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Tommas »


Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

døhhh jeg skal på mc-tur ikke sitte på leos-milfhunter-lekeland og se etter ja milfs med smårollinger :-k :lol tror jeg da :-k :knegg

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

hmmmmm........ nå er jeg virkelig i tenkeboksen her og hva jeg tenker på det er sykkel.... :lol

det har seg jo sånn at jeg er i ferd med å avslutte et kapittel i boka altså gi slipp på mellomtunglappen og tre inn i de voksnes rekker og få stempla inn tung-mc lappen på førerkortet. dette skjer gledens dag 28-mai neste år jiiihaaa :prop:

jeg grubler og grubler og blir faen ikke klokere og har ikke funnet meg en sykkel som jeg har falt helt pladask for slik det var når jeg kjøpte sportstern :D , men på søndagen så var jeg ute på tokt og jeg var da og kikket på en sykkel..... nærmere bestemt en aprilia rsv mille 1999mod for de som ikke er kjent med denne så er det fullblods r-sykkel med 60graders v-twin på 125hk og noe over 100nm.... så sykkelen går mer en bra nok for min del :-k :D

jeg prøvesatt osv... men lurte fælt på hvordan det er og sitte som man gjorde når man var bitteliten og måtte drite i potte :P :p
og mht til hva jeg kom kjørende med så føltes denne sittestillingen helt funky ut for meg....

men jeg klarer ikke å bli enig med meg selv her altså jeg elsker lyden osv i sykkelen utseende er ok litt oldschool dog men ok...sittestillingen virker helt jævlig til alt annet en rudskogen, vålerbanen,acr osv...

sykkelen virket også til å være godt stelt med , men det skulle være en ventilsjekk allerede om 5k km og den kostet rundt 5000kr...

hele formålet med denne sykkelen vil være at jeg skal ha noe å ta i bruk den 28-mai når jeg får tunglappen også får jeg prøvd den litt etter det og er den ikke noe så fyrer jeg løs og reiser og prøvekjører en haug med andre sykkler til jeg finner det jeg liker men da har jeg jo ihvertfall noe å rulle rundt med imens...

hva tror folket ?

her er annonsen btw:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=65206690" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, når ikke du har en anelse selv, så kommer su til å få like mange anbefalinger som det er medlemmer i forumet :lol

Jeg kunne ramset opp en masse sykler, men litt mer kjøtt på beina vil jeg nok ha. Feks, hvilken prisklasse du ser for deg, sykkeltype, minstekrav til sykkelen, twin/tresylindra/firer, eller rett og slett en endunker...?

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av RuneMC »

Ville gått for noe med ABS og kanskje også traction når det er over 100 gamp på bakhjulet. Men smak & behag... skal den bare kjøres på tørr fin asfalt går det sikkert bra det også...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar