Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Bjerknez »

Reodor Felgen skrev:Ganske subjektivt det med lyd,
Så klart helt enig med deg der :thumleft

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev:
Monstr skrev:Jeg synes utseendemessig at Kawaen klarer seg bra. Det eneste er at den oppleves som veldig tung.

Fordelen med Suzuki og Kawasaki er jo garantien. Der kommer Triumph til kort som bare har to år, mot 5 år hos de fleste andre.

Jeg ville helt klart gått for MT-07. Det er vannvittig kule sykler, en av Yamahas bestselgere. Billig forsikring, pent utseende, driftsikkerheten selv, 5 års garanti og koster 90 000,- :-)

Streeten er fin den, men koster jo endel mer. Ser også at flere sliter med elwktronikkfeil på bensinmåler osv på Triumphene.
MT07 er flotte sykler med fin V-twin lyd
Her er du på TYNN IS IGJEN.
Bedre å vite hva du skriver om enn å late som.

MT07 har ikke V-twin og hørere derfor ikke ut som en V-twin :-)å
Den har derimot en rekketoer, eller en parallell twin om du vil.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev:
Bjerknez skrev:
Monstr skrev:Jeg synes utseendemessig at Kawaen klarer seg bra. Det eneste er at den oppleves som veldig tung.

Fordelen med Suzuki og Kawasaki er jo garantien. Der kommer Triumph til kort som bare har to år, mot 5 år hos de fleste andre.

Jeg ville helt klart gått for MT-07. Det er vannvittig kule sykler, en av Yamahas bestselgere. Billig forsikring, pent utseende, driftsikkerheten selv, 5 års garanti og koster 90 000,- :-)

Streeten er fin den, men koster jo endel mer. Ser også at flere sliter med elwktronikkfeil på bensinmåler osv på Triumphene.
MT07 er flotte sykler med fin V-twin lyd
Her er du på TYNN IS IGJEN.
Bedre å vite hva du skriver om enn å late som.

MT07 har ikke V-twin og hørere derfor ikke ut som en V-twin :-)å
Den har derimot en rekketoer, eller en parallell twin om du vil.
Takk for rettelsen :thumleft
Jeg har vertfall kjørt en MT07 og jeg synes den høres ut som en V-Twin :thumleft

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av simpson »

Hvis du i tillegg har kjørt den, burde du hvertfall merket forskjell.
De har jo totalt forskjellige motorkarakterer.
Men ja, lyden er forskjellig på twinner og 3 og 4 sylindre.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev:Hvis du i tillegg har kjørt den, burde du hvertfall merket forskjell.
De har jo totalt forskjellige motorkarakterer.
Men ja, lyden er forskjellig på twinner og 3 og 4 sylindre.
Tja.. synes den vibrerte akkurat som en V-Twin og lyden var også sammenlignbar synes jeg da jeg har hatt en V-Twin selv. Dog av en annen kaliber (Yamaha XVS 1300)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38037
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av AJ »

simpson skrev:
Bjerknez skrev:
Monstr skrev:Jeg synes utseendemessig at Kawaen klarer seg bra. Det eneste er at den oppleves som veldig tung.

Fordelen med Suzuki og Kawasaki er jo garantien. Der kommer Triumph til kort som bare har to år, mot 5 år hos de fleste andre.

Jeg ville helt klart gått for MT-07. Det er vannvittig kule sykler, en av Yamahas bestselgere. Billig forsikring, pent utseende, driftsikkerheten selv, 5 års garanti og koster 90 000,- :-)

Streeten er fin den, men koster jo endel mer. Ser også at flere sliter med elwktronikkfeil på bensinmåler osv på Triumphene.
MT07 er flotte sykler med fin V-twin lyd
Her er du på TYNN IS IGJEN.
Bedre å vite hva du skriver om enn å late som.

MT07 har ikke V-twin og hørere derfor ikke ut som en V-twin :-)å
Den har derimot en rekketoer, eller en parallell twin om du vil.
Høres nok absolutt som en V-twin, denne.
Med 270 graders veiv så gjør den, ja...:
[img]http://s25.postimg.org/bk6yox967/270_graders.jpg[/img]

Ikkeno' unntak for denne i forhold til andre linjetoere/rekketoere med samme motorkonfigurasjon. Husker selv hvor god V-twin lyd det var i TDM'en jeg hadde :-) .
For øvrig er ikke rekketoeren i MT-07 en parallell twin slik begrepet forstås blant de aller fleste twinentusiaster :[-( :

[img]http://s25.postimg.org/ocv2oukrz/parallell_twin.jpg[/img]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av kjellv »

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av freddy123 »

Tipset mitt er velg med hjertet og velg den sykkelen du drømmer om så tror jeg du gjør det rette :)

Jeg lå i køen på veien hjem på E18 her for ikke lang tid tilbake også satt jeg i buret og kjeda meg , men så hører jeg noe som minner om ducati så tenkte jeg nå kommer det noe gromt for det dura godt inne i tunnelen men blei litt skuffa på en positiv måte når det bare var en mt07 :) en ting er sikkert eiern hadde eff anlegg og lyden var herlig :)

Men jeg syntes personlig sykkelen ser litt liten og spinkel ut jeg da .... Så der er ikke noe jeg drømmer om og skulle komme til å velge :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Bjarne89 »

Flere som har prøvd GSR750 ? Står mellom denne og triple r.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av freddy123 »

Jeg har kjørt en del gsr750 men denne var riktig nok nedplombert men artig sykkel var det :) jeg har prøvd bjerknez sin gamle street triple r og den går mer en bra nok for en som er fersk :)

Velg den du liker utseende best på , selv så klarer jeg ikke helt utseende på street triple ...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av HeHy »

Utseendemessig vinner z800 i mine øyne. Fyttehelsikke å deilig sykkel det der.

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Reodor Felgen »

Bjarne89 skrev:Flere som har prøvd GSR750 ? Står mellom denne og triple r.
Skal du ha sykkelen lenge er nok Suzuki å foretrekke.

For noen år så er det bare å velge med hjertet.

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Bjarne89 »

Hvor lenge jeg skal ha den er vanskelig og si. Men håper jo jeg finner en sykkel jeg blir fornøyd med som jeg kan ha noen år:) både triump og GSR virker som lovende sykler. Men hørt noen si at GSR er gaske død på lav turtall. Vil jo ha en sykkel som går gått fra bånn av. Da det og kjøre i 180++ ikke betyr så mye for meg. Men draget opp som er morro:)

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Reodor Felgen »

Du har jo gir på en sykkel så fokuset på bunndrag har jeg ikke forstått. Turtall og moment er faktorer i regnestykket for effekt, er kun for traktorer at moment har en verdi isolert sett.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av kjellv »

Reodor Felgen skrev:Du har jo gir på en sykkel så fokuset på bunndrag har jeg ikke forstått. Turtall og moment er faktorer i regnestykket for effekt, er kun for traktorer at moment har en verdi isolert sett.
Dette er det nok mange meninger om!
Jeg er enig i at for traktorer er momentet viktig. Både på to og fire hjul.
Traktorfolket her inne har sykler som leverer høyt dreiemoment fra lave turtall. De tar forbikjøringer og møter seige motbakker bare ved på vri litt på rulla, giring er ikke nødvendig.
Mange liker å la motoren passere 10k+ rpm av og til. Kjekt det til lek og moro. Men på langtur er dette bare slitsomt. Da er det godt å ha krefter i bunn og bare røre litt på gassrulla av og til når det trengs.

Svar