Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Toven

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Toven »

Kjører med iridium hele tiden unntatt langtur, da er det noe herk mtp mørket som sniker seg på kvelden. Samt tunneler på vestlandet :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Her var et mange synsinger og missforståelser ;)

Toven er den som er nærmest sannheten her. Irisium liker jeg hakket bedre enn sotet visir, men begge er gode. Det er nok fordi iridium visiret har et "varmere" lys. Litt mer gulaktig enn det stede visiret. Det går helt fint å kjøre i tuneller med iridiumvisiret da de fleste er opplyst på en eller annen måte. Men noen uopplyste vestlandstuneller krever at man må åpne opp litt. Ikke noe krise for meg egentlig bare man tar det pent. Men skal man hlde følge med gutta gjennom uopplyste tuneller på våte veier hvor også veiarbeid etc. Forekommer så blir det slitsomt ja. Du har jo også det visiret som er blankt og man bytter det jo på under 10sek.

MEN!.... Iridiumvisiret har en liten svakhet som ikke det sotede visiret har. Etter en stund så vil visiret få litt steinsprut etc. Og det ser man lettest ved at det ytterste iridium laget flasser av litt. Man ser det ikke utenifra, men man ser små prikker på innsiden i form av at sollyset slipper letter i gjennom der de små steinsprutene er. Ikke noe krise for min del og man ser det ikke veldig godt, men allikevel.

Det sotede visiret er ikke slik. MEN!... På varme sommerdager hvor solen steiker så er et slikt visir gull verdt. På mørke høstdager i regn og uopplyste tuneller med veiarbeid og grus i veibanen er det ikke noe særlig. Men hvor ofte kjører man i mørke tuneller uten belysning på delvis grus?

Fornuftig og økonomisk er det ikke, men det er en viss kulhetsfaktor, samt at det er nydelig å ha på seg på varme sommerdager. Det er opp til deg :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Å en ting til:

Den innebyggede solvisiret i hjelmen er mye dårligere å se gjennom enn et dedikert visir. Mest en gimmick spør du meg. Det blir som å få fra solbriller fra Svinesund til Rayban med tanke på kvaliteten. Det innebyggede solvisiret får fort riper og blir fort stygt.mjeg har nesten ikke brukt mitt i det hele tatt og det er fler riper i det enn i de andre visirene mine. Plastikken virker også billig og skrøpelig. Men jada, det funker sikkert greit det også.

Men med tanke på kulhetsfaktor så ser set jo i mine øyne helt krise ut og komme på en streetfighter og se ut som en HD homse :lol

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av freddy123 »

Bjerknez skrev:Å en ting til:


Men med tanke på kulhetsfaktor så ser set jo i mine øyne helt krise ut og komme på en streetfighter og se ut som en HD homse :lol

:lol :lol :twothumbs: men nå skal ikke jeg komme på en streetfighter kledd som en HD homse så det går fint :crazy:
jeg vet om en nede ved svenskegrensa deromkring som kjrøer en sort bmw er det vell :scratch men ihvertfall han går kledd akkuratt sånn du beskriver her :yahoo :notworthy: :twothumbs: :vs :erte

men, ja da kjører jeg på da og bestiller meg et iridium visisr så det er klart til varme vårdager :D ser litt noob ut med HD og iridium , men hva faen ser det ut som jeg bryr meg :O

hørt at damene likere best da det er så fint å bruke som speil så visst noen lurer det er det som drar :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:
Bjerknez skrev:Å en ting til:
hørt at damene likere best da det er så fint å bruke som speil så visst noen lurer det er det som drar :knegg
Jeg tror damene liker best speilet i mine vakre øyne :buddies:

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av kalleklovn »

Ang. kjøring Bjerknez. Jeg skal en tur til alpene til uken, men uken etter MÅ det jo være bedre kjøreforhold enn det er nå. Da er det lett tur på oss eller?
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38043
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:
freddy123 skrev:
Bjerknez skrev:Å en ting til:
hørt at damene likere best da det er så fint å bruke som speil så visst noen lurer det er det som drar :knegg
Jeg tror damene liker best speilet i mine vakre øyne :buddies:
:knegg
En uttalelse som bør ha en selvskreven plass i denne tråden... :lol
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:
Bjerknez skrev:Å en ting til:


Men med tanke på kulhetsfaktor så ser set jo i mine øyne helt krise ut og komme på en streetfighter og se ut som en HD homse :lol

:lol :lol :twothumbs: men nå skal ikke jeg komme på en streetfighter kledd som en HD homse så det går fint :crazy:
jeg vet om en nede ved svenskegrensa deromkring som kjrøer en sort bmw er det vell :scratch men ihvertfall han går kledd akkuratt sånn du beskriver her :yahoo :notworthy: :twothumbs: :vs :erte

men, ja da kjører jeg på da og bestiller meg et iridium visisr så det er klart til varme vårdager :D ser litt noob ut med HD og iridium , men hva faen ser det ut som jeg bryr meg :O

hørt at damene likere best da det er så fint å bruke som speil så visst noen lurer det er det som drar :knegg
Haha, er ingen ned ved svenskegrensa jeg vet om som passer den beskrivelsen. Du tenkte kanskje på Ashland? Han bor jo i Halden helt ved gransa. Man han kjører jo ikke BMW. Om han er homse vet jeg ikke, men han har vertfall ikke dame så vidt jeg vet og han har vert på ganske så mange mc treff :lol

Sorry Ashland... :redface

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Jompa »

Bjerknez skrev:
Men med tanke på kulhetsfaktor så ser set jo i mine øyne helt krise ut og komme på en streetfighter og se ut som en HD homse :lol
HD homse, er det et greit uttrykk å bruke ?
Hva med BMW-soper, Guzzi-hore eller Kawaneger ?

Ikke at det forulemper meg på noen måte, synes bare det er pussig at en tidligere moderator som til tider var svært ivrig på å slå ned på
negative karakteristikker og antydning til mobbing bruker et såpas stigmatiserende ord.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev:
Bjerknez skrev:
Men med tanke på kulhetsfaktor så ser set jo i mine øyne helt krise ut og komme på en streetfighter og se ut som en HD homse :lol
HD homse, er det et greit uttrykk å bruke ?
Hva med BMW-soper, Guzzi-hore eller Kawaneger ?

Ikke at det forulemper meg på noen måte, synes bare det er pussig at en tidligere moderator som til tider var svært ivrig på å slå ned på
negative karakteristikker og antydning til mobbing bruker et såpas stigmatiserende ord.
I en sammenheng hvor man forstår at mottaker har en viss ironi så synes jeg det funker fint. (noe det også gjorde) I de rette sammenhengene så kan du gjerne kalle meg en BMW soper også. Det bryr jeg meg svært lite om.

Det får vel uansett være opp til AJ og bestemme lovligheten av utsagnet mitt her inne. Jeg har ingen problemer med å moderere meg hvis det ønskes. Ironi er en fin bil og jeg tror freddy123 selv i ung alder er kapabel til å forstå betydningen av det ordet.

Han sendte jo derimot karakteristikken i retur til meg. Bare artig det og ikke akkurat noe jeg blir fornærmet over. Såpass må det fanken meg gå ann å tåle...

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38043
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av AJ »

Tror det glapp litt her... :-k
Hvorfor ble ikke KTM kåtinger nevnt :skriver :ohyeah: :dontknow
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av SverreOlsen »

Det er jo også på Bjerknez sin logg :-) Føler en seg truffet kan en vell la vær å lese :-) glad i HD og alle andre merker for min del, smak og behag, selv om eg synes att noen merker får en generelt mer for pengene enn andre :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:Tror det glapp litt her... :-k
Hvorfor ble ikke KTM kåtinger nevnt :skriver :ohyeah: :dontknow
Sorry AJ. Jeg skal huske på det neste gang :knegg

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38043
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:
AJ skrev:Tror det glapp litt her... :-k
Hvorfor ble ikke KTM kåtinger nevnt :skriver :ohyeah: :dontknow
Sorry AJ. Jeg skal huske på det neste gang :knegg
Ok... liker jo ikke å bli satt helt ute på sidelinjen... :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg få heller hoste opp noen sure oppgulp neste gang vi møtes AJ. Er jo ikek så lenge til jeg skal ha nye dekk på homse BMW'en nå og da kan vi jo møtes på halveien :thumleft :lol

Svar