Er ikke så begeistret for stripsfesting og har unngått dette selv, både der oljebeholderen er og på svingarmen. Men på nysykkelen din så syns jeg det ser diskret og (nesten... ) profft ut .JLafton skrev:Ikke noen skruer å feste den med, så måtte bruke den universale festeløsningen.
Har brukt den enkle, skal få tatt ett nærbilde når jeg skal ut igjen.
JLafton's Blogg "sesongen er igang"
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38121
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: JLafton's Blogg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Sted: Talgje
Re: JLafton's Blogg
Ikke noe en legger merke til de stripsa :-) Vær opperksom på att strips kan i enkelt tilfeller ligge å gni på lakken og over lengre periode lage sår i lakken. Alt etter hvor utsatt plasering de har, kan legge seg fine sandkorn som er med å gjør det værre.
-
- Innlegg: 300
- Registrert: 14 mai 2015, 20:15
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
- Sted: Ringerike
Re: JLafton's Blogg - "Venter på vår"
Her er bilde av hvordan dysa mot drevet er.
Sist redigert av JLafton den 04 feb 2016, 00:18, redigert 1 gang totalt.
-
- Innlegg: 300
- Registrert: 14 mai 2015, 20:15
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
- Sted: Ringerike
Re: JLafton's Blogg
Klarte selvfølgelig å skade meg i dag også
Da jeg skulle montere ROX riserne skulle jeg ta ut foringsringer i dem, og dem satt fast. Så jeg brukte en liten skrutrekker å skulle dytte inn mellom, selvfølgelig så holdt jeg den i hånda å pressa hard, så glapp det å skrutrekkeren sto inn i hånda
Fikk stoppet blødningen raskt, men har kommet såpass mye blod innvendig så hånda er som en ballong og helt stiv
Da jeg skulle montere ROX riserne skulle jeg ta ut foringsringer i dem, og dem satt fast. Så jeg brukte en liten skrutrekker å skulle dytte inn mellom, selvfølgelig så holdt jeg den i hånda å pressa hard, så glapp det å skrutrekkeren sto inn i hånda
Fikk stoppet blødningen raskt, men har kommet såpass mye blod innvendig så hånda er som en ballong og helt stiv
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38121
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: JLafton's Blogg
Ser greit ut det der.
Selv har jeg lagt dysa bak den nedre kjedebeskytteren og tvinnet dysa med 2 mm metalltråd og plassert den rett over kjede ca. 1 cm. foran bakdrevet. Dvs. helt skjult montering.
Ikke det at skjult montering er noe poeng i seg selv, men både svingarmen med monteringsvillig bakside og denne nedre plastbeskyttelsen foran bakdrevet gjorde dette mulig. Så... derfor .
Selv har jeg lagt dysa bak den nedre kjedebeskytteren og tvinnet dysa med 2 mm metalltråd og plassert den rett over kjede ca. 1 cm. foran bakdrevet. Dvs. helt skjult montering.
Ikke det at skjult montering er noe poeng i seg selv, men både svingarmen med monteringsvillig bakside og denne nedre plastbeskyttelsen foran bakdrevet gjorde dette mulig. Så... derfor .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 300
- Registrert: 14 mai 2015, 20:15
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
- Sted: Ringerike
Re: JLafton's Blogg
Jeg får nok teste meg frem litt når sesongen begynner, så finner jeg nok sikkert en løsning som passer braAJ skrev:Ser greit ut det der.
Selv har jeg lagt dysa bak den nedre kjedebeskytteren og tvinnet dysa med 2 mm metalltråd og plassert den rett over kjede ca. 1 cm. foran bakdrevet. Dvs. helt skjult montering.
Ikke det at skjult montering er noe poeng i seg selv, men både svingarmen med monteringsvillig bakside og denne nedre plastbeskyttelsen foran bakdrevet gjorde dette mulig. Så... derfor .
-
- Innlegg: 300
- Registrert: 14 mai 2015, 20:15
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
- Sted: Ringerike
Re: JLafton's Blogg
Da skal jeg prøve meg litt med plastidip, vert å handlet sort nå.
Lyst til å dippe de alu varmeskjoldene på ekstralysene og plata for toppboksen
Lyst til å dippe de alu varmeskjoldene på ekstralysene og plata for toppboksen
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Sted: Talgje
Re: JLafton's Blogg
Gleder meg til å se resultatet :)JLafton skrev:Da skal jeg prøve meg litt med plastidip, vert å handlet sort nå.
Lyst til å dippe de alu varmeskjoldene på ekstralysene og plata for toppboksen
Lykke til da!:-)
-
- Innlegg: 300
- Registrert: 14 mai 2015, 20:15
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
- Sted: Ringerike
Re: JLafton's Blogg
Det gjør jeg også
Første strøket er lagt, ser ut som jeg har gått over for sakte. Men vi får se etterhvert, det fine er jo at det er lett å ta av igjen hvis jeg ikke er fornøyd
Første strøket er lagt, ser ut som jeg har gått over for sakte. Men vi får se etterhvert, det fine er jo at det er lett å ta av igjen hvis jeg ikke er fornøyd
-
- Innlegg: 300
- Registrert: 14 mai 2015, 20:15
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
- Sted: Ringerike
Re: JLafton's Blogg
Da har jeg vert å lagt andre strøket, det så ikke ille ut lenger nå som første strøket hadde tørket.
-
- Innlegg: 300
- Registrert: 14 mai 2015, 20:15
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
- Sted: Ringerike
Re: JLafton's Blogg
Handlet meg nye lyspærer til Tiger'n i dag. Det ga stor forskjell på lysutbytte og ble mye hvitere lys. Det ble Philips extream vision. Pærer som leveres standard på kjøretøy pleier å være av den litt billigere sorten.
-
- Innlegg: 341
- Registrert: 25 jun 2015, 22:20
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
- Sted: Fredrikstad
Re: JLafton's Blogg
Hvor kjøpte du pærene? Kunne tenkt meg fine xenon lys istedenfor de vanlige dårlige lysene.JLafton skrev:Handlet meg nye lyspærer til Tiger'n i dag. Det ga stor forskjell på lysutbytte og ble mye hvitere lys. Det ble Philips extream vision. Pærer som leveres standard på kjøretøy pleier å være av den litt billigere sorten.
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km
Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362
2015 - Yamaha MT07 3475km
Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362
-
- Innlegg: 300
- Registrert: 14 mai 2015, 20:15
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
- Sted: Ringerike
Re: JLafton's Blogg
Dem handlet jeg hos Mekonomen
-
- Innlegg: 341
- Registrert: 25 jun 2015, 22:20
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
- Sted: Fredrikstad
Re: JLafton's Blogg
Takk :)
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km
Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362
2015 - Yamaha MT07 3475km
Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362
-
- Innlegg: 300
- Registrert: 14 mai 2015, 20:15
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
- Sted: Ringerike
Re: JLafton's Blogg
kalleklovn skrev:Takk :)