GSXR K7 750, sliten tenningslås. Noen tips?
GSXR K7 750, sliten tenningslås. Noen tips?
Hallo godtfolk!
Har en gsxr 750 k7, som tenningslåsen begynner å bli litt sliten på, er det noen som har noe tips for å få den bedre, eller en måte å overhale den på? Har brukt litt låseolje i den, hjalp litt, men forsatt litt vond. Begge nøkler er også forsøkt..
Hvordan er mulighetene for å sette inn en ny? Kostbart ? erfaringer?
Tips motas med takk!
Har en gsxr 750 k7, som tenningslåsen begynner å bli litt sliten på, er det noen som har noe tips for å få den bedre, eller en måte å overhale den på? Har brukt litt låseolje i den, hjalp litt, men forsatt litt vond. Begge nøkler er også forsøkt..
Hvordan er mulighetene for å sette inn en ny? Kostbart ? erfaringer?
Tips motas med takk!
Sist redigert av AJ den 01 mai 2016, 21:38, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Endret litt på overskriften for å beskrive litt bedre hva problemet er.
Begrunnelse: Endret litt på overskriften for å beskrive litt bedre hva problemet er.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Hva med å prøve grafittpulver i låsen?
Heisan einar89 og velkommen hit til MCsiden.no
Vanlig låsolje er ikke alltid det beste. Hva med å prøve grafittpulver? Kan hende nettopp dette gjør underverker .
Vanlig låsolje er ikke alltid det beste. Hva med å prøve grafittpulver? Kan hende nettopp dette gjør underverker .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Kjellrf
- Innlegg: 1611
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: GSXR K7 750, sliten tenningslås. Noen tips?
Ett tips for å unngå sliten tenningslås er å ha minst mulig på nøkkelknippet. Tungt nøkkelknippe er grunn for merslitasje.
Ellers prøv tipset AJ nevner. Lykke til!
Ellers prøv tipset AJ nevner. Lykke til!
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: GSXR K7 750, sliten tenningslås. Noen tips?
det er desverre et vanlig problem på flere suzuki modeller ( de bruker samme tenningslås ) desverre må det byttes for at det blir bra. dette kommer til å bli værre og værre og selve nøkkelen er litt av problemet , anbefaler å ta en kopi av nøkkelen sånn at du kan i det minste ha et "greit" utgangspunkt. ref, dette blir mye værre med tiden , hvis du har en reservenøkkel så ta kopi av den ( den er nok mindre slitt )
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Re: GSXR K7 750, sliten tenningslås. Noen tips?
Bytt den og slipp problemer som vil bare bli værre
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: GSXR K7 750, sliten tenningslås. Noen tips?
http://www.ebay.com/itm/Ignition-Switch ... mz&vxp=mtr
kan gjøres verdi billigt, alt etter prisklasse sykkelen din ligger i.
kan gjøres verdi billigt, alt etter prisklasse sykkelen din ligger i.
Re: GSXR K7 750, sliten tenningslås. Noen tips?
Det går trolig mye bedre om du presser nøkkelen lett mot deg fra on til off og tilbake, hver gang.
-
- Innlegg: 310
- Registrert: 22 mai 2012, 12:10
- Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
- Bosted: Porsgrunn
Re: GSXR K7 750, sliten tenningslås. Noen tips?
...eller trekk litt mot deg. Har en Fazer -02, og der fungerer det fint, i alle fall. (Om du har tilgang til en låsesmed med avansert verktøy kan du kanskje få ham til å lage nye nøkler i LITT overdim (0,01-0,05 mm.)
Re: GSXR K7 750, sliten tenningslås. Noen tips?
Støtter forslaget med grafittpulver som det første du prøver. Blås ut all gammel låsolje (som egentlig sjelden er særlig bra for låsen, merkelig nok) først, hvis du har trykkluft.
Min K9 ble 100%, etter først å ha vært kranglete. Har holdt fint i flere måneder nå.
Min K9 ble 100%, etter først å ha vært kranglete. Har holdt fint i flere måneder nå.
Re: GSXR K7 750, sliten tenningslås. Noen tips?
Supert, her er det jo kommer flere gode forslag, takk for det :)
Skal forsøke å rengjøre og ha i grafitt i morgen, så for vi se hvordan det går :)
Noen som evt har en tanke om hva det vil koste å sette inn en ny lås ? tenker da helst orginale deler.. ? :)
Skal forsøke å rengjøre og ha i grafitt i morgen, så for vi se hvordan det går :)
Noen som evt har en tanke om hva det vil koste å sette inn en ny lås ? tenker da helst orginale deler.. ? :)
-
- Innlegg: 310
- Registrert: 22 mai 2012, 12:10
- Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
- Bosted: Porsgrunn
Re: GSXR K7 750, sliten tenningslås. Noen tips?
Mht. ny lås, vet jeg ikke helt hva det koster. Men om du kjøper ny (for ikke å snakke om helt sett - tenningslås og lås for sete og tanklokk) tror jeg nok det er snakk om flere tusen. Kanskje det er en sykkel som hugges et eller annet sted?
Re: GSXR K7 750, sliten tenningslås. Noen tips?
Trur nok det lønner seg å handle fra utlandet skal du ha helt nytt låsset
Re: GSXR K7 750, sliten tenningslås. Noen tips?
Med litt ny smørning m/grafitt så ble låsen en helt annen :) gjorde underverker :)
Ang låsebytte, kom regningen på ca 8000 kroner ink arbeid og koding av nøkkel, så får håpe det holder med ny smørning en stund (Y) (Y)
Ang låsebytte, kom regningen på ca 8000 kroner ink arbeid og koding av nøkkel, så får håpe det holder med ny smørning en stund (Y) (Y)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: GSXR K7 750, sliten tenningslås. Noen tips?
Bra !einar89 skrev:Med litt ny smørning m/grafitt så ble låsen en helt annen :) gjorde underverker :)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering