Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX
- biker7
- Innlegg: 1304
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Sted: solør
Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX
Så booster-pluggen funker mener du altså ? Kanskje noe å vurdere på Tracern etterhvert også
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Sted: Stavanger
Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX
Ja, det vil jeg absolutt anbefale deg å gjøre. Størst utbytte vil jeg tro du har hvis du har slipon i tillegg. Mer luft og mer bensin blir god stemning.....biker7 skrev:Så booster-pluggen funker mener du altså ? Kanskje noe å vurdere på Tracern etterhvert også
Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX
Det denne pluggen gjør, hvis den er som 99% andre på markedet.Tobben84 skrev:Ja, det vil jeg absolutt anbefale deg å gjøre. Størst utbytte vil jeg tro du har hvis du har slipon i tillegg. Mer luft og mer bensin blir god stemning.....biker7 skrev:Så booster-pluggen funker mener du altså ? Kanskje noe å vurdere på Tracern etterhvert også
Så overstyrer den co2 sensoren ved å gi en falsk volt verdi. Det er jo når sykkelen er i "close loop" området ecu n tar hensyn til co2 sensoren. Dette er området som blir brukt når en måler sykkelens utslipp. Det som da skjer er at ecu tror at den aldri er i dette området. og gir bensin
som den tror er riktig i forhold til o2 sensoren og tpc/cam sensor.
Så fort ecu er uten for "close loop" området 1000 til 4000 rpm (sånn ca) Så gir ecu totalt blanke i co2 sensoren.
Dette vil si.
De som setter på slip on og åpent luftilter får ikke noe bedre blanding av luft og bensin når den er utenfor sitt "close loop" område.
Og en skal i hvert fall være veldig ups på dette, særlig med sykler som har euro 4.
Disse går så mager med orginal anlegg at ved å "åpne" sykelen kan du risikere skader.
Skal du forhindre dette må du enten ta i bruk rapidbike, powercommander eller reflash av ecu.
Dette er helt klart noe en bør være klar over.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Sted: Stavanger
Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX
Ja, jeg ser poenget ditt, men boosterplugen er den eneste plugin-devicen med egen temperatursensor. Denne lurer ecu til å tro at det til enhver tid er 20 grader kaldere, slik at den feter blandingen over hele registeret. Står beskrevet hvordan den virker her:EasyRider skrev:Det denne pluggen gjør, hvis den er som 99% andre på markedet.Tobben84 skrev:Ja, det vil jeg absolutt anbefale deg å gjøre. Størst utbytte vil jeg tro du har hvis du har slipon i tillegg. Mer luft og mer bensin blir god stemning.....biker7 skrev:Så booster-pluggen funker mener du altså ? Kanskje noe å vurdere på Tracern etterhvert også
Så overstyrer den co2 sensoren ved å gi en falsk volt verdi. Det er jo når sykkelen er i "close loop" området ecu n tar hensyn til co2 sensoren. Dette er området som blir brukt når en måler sykkelens utslipp. Det som da skjer er at ecu tror at den aldri er i dette området. og gir bensin
som den tror er riktig i forhold til o2 sensoren og tpc/cam sensor.
Så fort ecu er uten for "close loop" området 1000 til 4000 rpm (sånn ca) Så gir ecu totalt blanke i co2 sensoren.
Dette vil si.
De som setter på slip on og åpent luftilter får ikke noe bedre blanding av luft og bensin når den er utenfor sitt "close loop" område.
Og en skal i hvert fall være veldig ups på dette, særlig med sykler som har euro 4.
Disse går så mager med orginal anlegg at ved å "åpne" sykelen kan du risikere skader.
Skal du forhindre dette må du enten ta i bruk rapidbike, powercommander eller reflash av ecu.
Dette er helt klart noe en bør være klar over.
http://www.boosterplug.com/shop/cms-21.html
- badkernel
- Innlegg: 122
- Registrert: 21 mai 2014, 00:41
- Motorsykkelen din: Bmw R1200 GS (2017)
- Sted: Stavanger
Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX
Takker for linken Tobben84, det høres ut at den kan løse "blanding" problemet på Tracer
Offtopic:
Hvor har du kjøpt windscreen extention?
Offtopic:
Hvor har du kjøpt windscreen extention?
Bmw R1200 GS (2017)
Yamaha MT09 Tracer (2016 model)
Yamaha FZ08N (2013 model)
Yamaha Fazer 650 (1999 model)
Yamaha MT09 Tracer (2016 model)
Yamaha FZ08N (2013 model)
Yamaha Fazer 650 (1999 model)
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Sted: Stavanger
Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX
Ja, det tror jeg, men google litt hva eiere av mt-09 rapportererbadkernel skrev:Takker for linken Tobben84, det høres ut at den kan løse "blanding" problemet på Tracer
Offtopic:
Hvor har du kjøpt windscreen extention?
Jeg kjøpte denne, men ser de har sluttet å selge den prøv å skriv inn lignende beskrivelse på ebay å se. Veldig fornøyd med min, til halv pris av givi eller touratech. http://www.ebay.com/itm/-/141593224700? ... 1593224700
Ps, tror jeg så deg i Tjensvollkrysset tidligere i uka? Ikke mange Tracere i byen.....
- badkernel
- Innlegg: 122
- Registrert: 21 mai 2014, 00:41
- Motorsykkelen din: Bmw R1200 GS (2017)
- Sted: Stavanger
Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX
Yup det var meg , har ikke sett mange tracer i byen heller.Tobben84 skrev:
Ja, det tror jeg, men google litt hva eiere av mt-09 rapporterer
Jeg kjøpte denne, men ser de har sluttet å selge den prøv å skriv inn lignende beskrivelse på ebay å se. Veldig fornøyd med min, til halv pris av givi eller touratech. http://www.ebay.com/itm/-/141593224700? ... 1593224700
Ps, tror jeg så deg i Tjensvollkrysset tidligere i uka? Ikke mange Tracere i byen.....
Skal prøve på ebay, takker igjen
Bmw R1200 GS (2017)
Yamaha MT09 Tracer (2016 model)
Yamaha FZ08N (2013 model)
Yamaha Fazer 650 (1999 model)
Yamaha MT09 Tracer (2016 model)
Yamaha FZ08N (2013 model)
Yamaha Fazer 650 (1999 model)
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Sted: Stavanger
Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX
No problembadkernel skrev:Yup det var meg , har ikke sett mange tracer i byen heller.Tobben84 skrev:
Ja, det tror jeg, men google litt hva eiere av mt-09 rapporterer
Jeg kjøpte denne, men ser de har sluttet å selge den prøv å skriv inn lignende beskrivelse på ebay å se. Veldig fornøyd med min, til halv pris av givi eller touratech. http://www.ebay.com/itm/-/141593224700? ... 1593224700
Ps, tror jeg så deg i Tjensvollkrysset tidligere i uka? Ikke mange Tracere i byen.....
Skal prøve på ebay, takker igjen
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Sted: Stavanger
Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX
Hadde meg en grundig vaska av sykkelen i går for å få vekk all acf-50 samt møkka som har satt seg i den. De som har prøvd acf vet at dette sitter godt, og det skal det jo også gjøre. Det danner seg et tykt fett lag med gris og møkk overalt, men under der så er sykkelen fin og ikke minst beskyttet mot rust og salt. Begynte med to runder prickbort, så to runder med surfex hd 1:15 hvor jeg også jobbet inn med en myk detailerbørste. Etter det ble det rens av kjede med wd40 og fjerning av kjedeolje fra felg. Så to håndvask med god shampoo. Så ble det muc off Bikespray på alt av metall og muc off siliconspray på plast, slanger og lakk. Ble fint, og til min store glede er det svært lite spor etter vinterkjøringen på sykkelen. Jeg har pittelitt rust på bremseskivene pga jeg av naturlige grunner ikke satt inn de med acf, og noe antydning til irr på noen bolthoder, men svært lite. Jeg har kjørt hele vinteren bortsett fra 6-7 dager hvor det var stålis, og spylt sykkelen med kaldt vann 2-3 ganger i uka, ellers ingen vask med såpe eller avfetting, dette for å unngå å strippe acf-laget. Hadde en skikkelig vask midtvinters og la da på et nytt lag acf. Under følger litt random bilder fra i dag, samt et par detaljbilder av bremseskiva. Den er ikke helt ren på bildene pga kjøring i dag men. jeg ELSKER denne sykkelen!!
[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... 5gkdp.jpeg[/img]
[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... syu5j.jpeg[/img]
[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... kkzsz.jpeg[/img]
[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... nqoau.jpeg[/img]
[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... q6kks.jpeg[/img]
[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... j08q2.jpeg[/img]
[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... 5gkdp.jpeg[/img]
[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... syu5j.jpeg[/img]
[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... kkzsz.jpeg[/img]
[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... nqoau.jpeg[/img]
[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... q6kks.jpeg[/img]
[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... j08q2.jpeg[/img]
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Sted: Stavanger
Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX
Hadde meg en god tur med to kompiser mandag og tirsdag. Kjørte til Sunde i Sunnhordaland hvor han ene hentet sin første sykkel, en V-strom 650. Kjørte med han som passasjer oppover og Tigeren imponerte også på det feltet, baggasje og passasjer er i allefall null problem, bare å stille inn preload og rebound bak og fram i henhold til boka så funka det nydelig. Endte opp i Odda mandag kveld og kjørte tilbake via Suldal og Røldal i et nydelig vær og 25 grader
[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... 8ewav.jpeg[/img]
[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... abbhw.jpeg[/img]
[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... 8ewav.jpeg[/img]
[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... abbhw.jpeg[/img]
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Sted: Stavanger
Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX
Ble en tur til skogs i dag, og tok jomfrudommen på Tigeren. Skulle opp en liten sandkneik som ikke var spesielt krevende, men jeg hadde rett før det skrudd av tenninga slik at sykkelen havna i road-mode igjen MED antispinn uten at jeg fikk det med meg Bakdekket spant seff på sanda og motoren kutta når jeg sto oppreist, og da ble det for langt ned til bakken til at jeg greide å ta den igjen. Null stress da, bare en knekt ende på bremsehendelen og et par mindre battlescars :-# sykkelen er bare fantastisk offrad, og imponerer meg mer og mer, dette var brukerfeil!
Før:
[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... zqmuq.jpeg[/img]
Etter( med gulvest og L pga kompis jeg øvelseskjører med):
[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... epvhs.jpeg[/img]
Før:
[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... zqmuq.jpeg[/img]
Etter( med gulvest og L pga kompis jeg øvelseskjører med):
[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... epvhs.jpeg[/img]
Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX
sikker på det var gulvesten som fikk deg til å vælve
Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX
akkurat det der er noe jævla herk. det skulle ikke vært lov med alle disse hjelpemidlene som mc og bil blir pådytta. trafikkfarlig er det og. klarer du ikke kjøre uten hjelpemidler burde du fått utdelt tbanekort. og alle idiotene som kjører opp med automatgirkasse for enkelthets skyld burde automatisk miste retten til oppkjøring i ti år og fått utlevert et tbanekort. et ukeskort.Tobben84 skrev:Skulle opp en liten sandkneik som ikke var spesielt krevende, men jeg hadde rett før det skrudd av tenninga slik at sykkelen havna i road-mode igjen MED antispinn uten at jeg fikk det med meg
ingen kritikk til trådstarter, er bare jævlig lei sånne ting som forverrer kjøreopplevelsen og bidrar til flere idioter på veien.
og den som fant opp parkeringshjelp skulle hatt juling.
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Sted: Stavanger
Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX
Antispinn har reddet meg en gsng fra grøfta nylig,mda jeg glemte at jeg kjørte på grusdekk på våt asfalt. Kicka inn, og reddet dagen. Hadde nok sikkert gått greit uten og men kjekt å ha på gatekjøring. Men jeg har klart meg 10 år uten også, og på grus/offroad er det noe herk ja, hvertfall når den går på igjen hvis man dauer sykkelen, noe jeg glemmer halvparten av gangene.
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Sted: Skedsmokorset
Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX
Dumt spørsmål, men blir kjøreegenskapene annerledes når man har større fordekk enn bakdekk?