Sykkelen veltet i dag.....
- Indian
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Kontakt:
Sykkelen veltet i dag.....
I dag satt jeg sykkelen på sidestøtte og fylte opp bensin. Jeg gikk inn for å betale and da jeg kom ut lå sykkelemn på asfalten.....
Fikke en stygg ripe på kåpa og en knekt blinklys stag.... det kunne ha gått verre.
Ingen stor krise da jeg skal lakkere om kåpa i sommer.
Fikke en stygg ripe på kåpa og en knekt blinklys stag.... det kunne ha gått verre.
Ingen stor krise da jeg skal lakkere om kåpa i sommer.
- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
Håy..
Kjedelige greier det dær.
En kolega tok lappen for Mc for to uker siden. Han fant drømmesykkelen på nettet, var og hentet den og kom hjem stålt som en hane. Sidestøtten på denne Yamahaen xj 600 er slik at når man vipper opp sykkelen, slår den opp av seg selv. OK- han kom hjem, går av sykkelen, skrever av, trør ned sidestøtten. Legger sykkelen over, tar foten fra støtten. Og da ....pang støtten har ikke feste i bakken, slår opp, og sykkelen i bakken.
Resultat: Sprekt kåpe, knust blinkelysglass, bulk i tank og bøyd styre..
Kjedelige greier det dær.
En kolega tok lappen for Mc for to uker siden. Han fant drømmesykkelen på nettet, var og hentet den og kom hjem stålt som en hane. Sidestøtten på denne Yamahaen xj 600 er slik at når man vipper opp sykkelen, slår den opp av seg selv. OK- han kom hjem, går av sykkelen, skrever av, trør ned sidestøtten. Legger sykkelen over, tar foten fra støtten. Og da ....pang støtten har ikke feste i bakken, slår opp, og sykkelen i bakken.
- k2fire
- Kontakt:
Nei så jævlig !! Føler med han.. så absolutt :xrogg skrev:Håy..
XX*SuperBlackbird*XX
http://www.grjotangr.net/
http://www.grjotangr.net/
- Thor Arne
Så har vel kanskje støtter som ikke spretter opp vært årsaken til enda flere velt, med påfølgende knuste deler. Kan vi henge det også på produsenten av sidestøtter?? :)pelsen skrev:støtter som spretter opp av seg selv er vel den vanligste årsaken til velt.
En genial oppfinnelse sett fra produsentens side, de selger jo noen speil, blinklys, styrer og hendler hver gang
Jeg hadde samme skrekkopplevelse med FJ1100 min da jeg parkerte den for første gang utenfor huset. Stolt som bare det tar jeg i styret mens kona mi står og beundrer og vips....støtta smetter opp og 230 kg legger seg over. ALDRI har jeg funnet så mye skjulte krefter.
Synes shadow patenten virker bedre enn yamahas påfunn .
Samme patenten som på min Virago 125ccm det. Motoren kutter hvis jeg tar den i gir med støtta nede. Skjønte ikke en dritt første gangen jeg gjorde det, men veldig betryggende.Joppe skrev:Jeg hadde samme skrekkopplevelse med FJ1100 min da jeg parkerte den for første gang utenfor huset. Stolt som bare det tar jeg i styret mens kona mi står og beundrer og vips....støtta smetter opp og 230 kg legger seg over. ALDRI har jeg funnet så mye skjulte krefter.
-
- Motorsykkelen din: Ingen for tiden
På min nye scooter så kutter tenninga når jeg vipper ned sidestøtta..Kan tro jeg lurte første gangen... Ikke får jeg startet den med sidestøtta nede heller...Egentlig veldig ålreit oppfinnelse,for det kan bli en ubehagelig opplevelse å butte i mot støtta i en venstresving..*ojsann.. tok visst en krapp høyre i steden jeg...* Hehe :
Jeg hadde vel lagt både meg og sykkelen på siden da.. Hadde aldri klart å rette opp igjen... :
Jeg hadde vel lagt både meg og sykkelen på siden da.. Hadde aldri klart å rette opp igjen... :
There are only TWO kinds of music: Heavy and Metal!
Har ingen tohjuling for tiden..
Har ingen tohjuling for tiden..