Første sykkelsesong 2017 / GSXR750 Streetfighter prosjekt
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Veien mot første motorsykkelen (lappen unnagjort 06.09.16)
Av valgene over så ville jeg personlig holdt meg til Yamaha/BMW og muligens Kawa.
Blandt Yamahene ville jeg uten tvil valgt XSR900. Hands down.
BMW S1000R er noen hakk råere, men samtidig så virker den "tryggere". Eier jo en S1000R selv og skal jeg bytte sykkel igjen så blir det slik det ser ut i dag en klin lik den jeg har. Fantastisk sykkel.
Jeg vil ikke si at S1000R (og alle andre sykler forøvrig) "er i overkant sprek". Med det så regner jeg med du mener at du ikke klarer å "temme" den. Ta det helt med ro. Det er ingen motorsykler du klarer og temme med det første med ferkst førerkort. Det er bare å være litt forsiktig med gassrulla. Er du en våghals som gjerne vil utforske litt med tanke på fart etc. så er ALT farlig.
En yamaha fz6n er i mine øyne en budsjettsykkel med symaskin motor. 98HK'er er kanskje ikke så ille isolert sett, men dreimomentet er nærmest fraværende og motoren føles derfor fort litt slapp ut. Men en 1000ccm firer så får du i pose og sekk. Du har bra med dreimoment langt nede og samtidig heftig drag lenger opp.
Blandt Yamahene ville jeg uten tvil valgt XSR900. Hands down.
BMW S1000R er noen hakk råere, men samtidig så virker den "tryggere". Eier jo en S1000R selv og skal jeg bytte sykkel igjen så blir det slik det ser ut i dag en klin lik den jeg har. Fantastisk sykkel.
Jeg vil ikke si at S1000R (og alle andre sykler forøvrig) "er i overkant sprek". Med det så regner jeg med du mener at du ikke klarer å "temme" den. Ta det helt med ro. Det er ingen motorsykler du klarer og temme med det første med ferkst førerkort. Det er bare å være litt forsiktig med gassrulla. Er du en våghals som gjerne vil utforske litt med tanke på fart etc. så er ALT farlig.
En yamaha fz6n er i mine øyne en budsjettsykkel med symaskin motor. 98HK'er er kanskje ikke så ille isolert sett, men dreimomentet er nærmest fraværende og motoren føles derfor fort litt slapp ut. Men en 1000ccm firer så får du i pose og sekk. Du har bra med dreimoment langt nede og samtidig heftig drag lenger opp.
- jongsanim
- Innlegg: 1008
- Registrert: 20 mai 2013, 18:51
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Re: Veien mot første motorsykkelen (lappen unnagjort 06.09.16)
Har testet mt10 i sommer (speed mc har en demo). Det blir min neste sykkel :)
Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
- FredrikE24
- Innlegg: 4913
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Veien mot første motorsykkelen (lappen unnagjort 06.09.16)
Hadde selv FZ6N som skolesykkel samt XJ6. FZ6en hadde overraskende bra drag fra bunn, mye ork synes jeg! Med kjørelærer bakpå opp de bratteste bakkene var det sjeldent behov for å gire mye. Problemer var det dog med XJ6, der måtte man gire ned minst to gir og kjøre den som en moped når man besteg bakkene. I tillegg sleit jeg med å få opp farta på kurs i presis kjøleteknikk allerede da man skulle nå 60 før bremsing. Måtte satse meget hardt(bruke motoren fullt ut) for å få det til, måtte hente fart langt utenfor banen...
Problemet med FZ6N synes jeg at den virker litt skrall å kjøre mot BMW. Bremser og demping var kanskje det verste, i tillegg er det masse småting man irriterer seg over. Det går litt på opplevd kvalitet, alt fra sidestøtte, tekniske løsninger og hvordan den var å ta i.
BMW er noe helt annet sett opp mot disse budsjettsyklene.
Problemet med FZ6N synes jeg at den virker litt skrall å kjøre mot BMW. Bremser og demping var kanskje det verste, i tillegg er det masse småting man irriterer seg over. Det går litt på opplevd kvalitet, alt fra sidestøtte, tekniske løsninger og hvordan den var å ta i.
BMW er noe helt annet sett opp mot disse budsjettsyklene.
Re: Veien mot første motorsykkelen (lappen unnagjort 06.09.16)
Hårda bud for å få lappen idag når man i tillegg til all trafikkteori,kjøring og denslags i tillegg må lære seg presis kjøleteknikk.
Men det kommer vel godt med i disse tider med global oppvarming.
Sorry,kunne ikke dy meg
Men det kommer vel godt med i disse tider med global oppvarming.
Sorry,kunne ikke dy meg
Re: Veien mot første motorsykkelen (lappen unnagjort 06.09.16)
Takk for tips og innspill gutta!
I dag har eg vært på Monsterbike i Drammen og prøvekjørt to sykkeler!
Bjerknez hadde rett.. Det er ikke noe å være redd for haha :) . Første kjøretur etter lappen ble tatt...
Først GSX1000S! For ein lettkjørt og ålreit sykkel
Fantastisk moro, som bare inspirerte til meir kjøring. Passet kroppen min bra og! Gir, bremser, effektkurve osv.. Alt smooooooth!
Så Touno 1100.... Det var ett monster! Likte den ikke i det hele tatt, men gøy å prøve
Speed i Sandefjord for å prøve div Yamaha og BMW til torsdag :)
I dag har eg vært på Monsterbike i Drammen og prøvekjørt to sykkeler!
Bjerknez hadde rett.. Det er ikke noe å være redd for haha :) . Første kjøretur etter lappen ble tatt...
Først GSX1000S! For ein lettkjørt og ålreit sykkel
Fantastisk moro, som bare inspirerte til meir kjøring. Passet kroppen min bra og! Gir, bremser, effektkurve osv.. Alt smooooooth!
Så Touno 1100.... Det var ett monster! Likte den ikke i det hele tatt, men gøy å prøve
Speed i Sandefjord for å prøve div Yamaha og BMW til torsdag :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Veien mot første motorsykkelen (lappen unnagjort 06.09.16)
Så klart jeg har rett
Neida... Jeg tipper S1000R vil gi deg en opptur sammenlignet med Gsx s1000. Motormessig er dem relativt like, men der stopper det. BMW'en utklasser susukien på alle andre områder i mine øyne
Å ja... Jeg har så klart kjørt suzukien selv. Den imponerte meg ikke i det hele tatt. En kjip overpriset sykkel rett og slett.
Neida... Jeg tipper S1000R vil gi deg en opptur sammenlignet med Gsx s1000. Motormessig er dem relativt like, men der stopper det. BMW'en utklasser susukien på alle andre områder i mine øyne
Å ja... Jeg har så klart kjørt suzukien selv. Den imponerte meg ikke i det hele tatt. En kjip overpriset sykkel rett og slett.
Re: Veien mot første motorsykkelen (lappen unnagjort 06.09.16)
Det blir gøy! Eg elska Suzukien, så da gleder eg meg bare enda mer til BMWn!!Bjerknez skrev:Så klart jeg har rett
Neida... Jeg tipper S1000R vil gi deg en opptur sammenlignet med Gsx s1000. Motormessig er dem relativt like, men der stopper det. BMW'en utklasser susukien på alle andre områder i mine øyne
Å ja... Jeg har så klart kjørt suzukien selv. Den imponerte meg ikke i det hele tatt. En kjip overpriset sykkel rett og slett.
Forhåpentligvis har de en MT10 inne også :)
Skal også få prøvde en 14' Z1000 til ein kompis, og ein 1098 streetfighter denne uka forhåpentligvis.
Har du prøvd Tuono? Hva synes du om den?
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Veien mot første motorsykkelen (lappen unnagjort 06.09.16)
Tuono har jeg ikke prøvd nei, men det er vel kanskje den argeste konkurrenten til S1000R. Desverre så har jeg en dårlig magefølelse med tanke på den italienske kvaliteten...
Jeg har sittet på en MT10 og for meg er bare dette en Tracer uten kåpe. Jeg liker heller ikke utseende på den. Z1000 har jeg heller aldri prøvd. Kun prøvesittet.
Jeg har sittet på en MT10 og for meg er bare dette en Tracer uten kåpe. Jeg liker heller ikke utseende på den. Z1000 har jeg heller aldri prøvd. Kun prøvesittet.
Re: Veien mot første motorsykkelen (lappen unnagjort 06.09.16)
Fantastisk sykkel.. For mye inntrykk til å klare å skrive det ned
Kjørte rundt i 1,5time. Fikk egentlig låne den i fire timer men rakk ikke mer.
En kompis kjørte GS1200 og kjeda seg som faen haha..
Vil si at denne sykkelen er en mellomting mellom GSX1000S og Tuono på alle viss. Effekt, sittestilling, hvordan ting føltes, osv osv.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Veien mot første motorsykkelen (lappen unnagjort 06.09.16)
Elektronikken på S1000R er bare helt overlegen GSX S1000. En langt mer "påkostet" sykkel i mine øyne. Tuonoen er også tøff skal sies, men BMW'en er jeg så fornøyd med at den blir ikke byttet ut med det første :)
S1000R har også Quickshifter, dynamiske/adaptive dempere som justerer seg automatisk etter underlaget, cruise control etc. Alt dette mangler Suzukien. Det er sikkert mer også som jeg ikke kommer på :)
S1000R har også Quickshifter, dynamiske/adaptive dempere som justerer seg automatisk etter underlaget, cruise control etc. Alt dette mangler Suzukien. Det er sikkert mer også som jeg ikke kommer på :)
- jongsanim
- Innlegg: 1008
- Registrert: 20 mai 2013, 18:51
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Re: Veien mot første motorsykkelen (lappen unnagjort 06.09.16)
Feilpost :)
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Veien mot første motorsykkelen (lappen unnagjort 06.09.16)
Har det skjedd noe nytt her da...?
Re: Veien mot første motorsykkelen (lappen unnagjort 06.09.16)
Ingenting enn så lenge :) stikker til USA om ei uke og blir i to uker.Bjerknez skrev:Har det skjedd noe nytt her da...?
Skal se om eg rekker å få prøvd MT10 på fredag eller lørdag. Samt R Nine T (den faller jo litt utenfor i dette selskapet, men er enda min favoritt sykkel rent utseendemessig. Så blir gøy å ha testet den.
En perfekt sykkel hadde hatt prestasjonen til S1000R og noe ala utseende til R Nine T.
Kanskje denne S1000R som tilhører Orlando Bloom, bare med eikefelger og ett høyt styre
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Veien mot første motorsykkelen (lappen unnagjort 06.09.16)
Eller en Yamaha XSR900. Den er ikke helt på høyde med S1000R når det kommer til motor, men du store så mye sykkel for pengene. Ser litt klassisk ut gjør den også. En skikkelig artig sykkel...faktisk. Så sparer du jo 60.000,-
Men jada.. BMW'en er og blir en bedre sykkel, men XSR'en er jaggu meg ikke dum altså :)
Men jada.. BMW'en er og blir en bedre sykkel, men XSR'en er jaggu meg ikke dum altså :)
Re: Veien mot første motorsykkelen (lappen unnagjort 06.09.16)
Nei skal nok få prøve en sånn en også :)
Sykt kule, med mye potensiale.
Forhørt meg om forsikring på S1000R også bare for gøy.
Alder 26, hatt lappen nå i to uker, men har 75% 1 år på bil.
DnB ville ikke forsikre den på meg
If ville ha 12000kr om eg flytta alt over.
Gjensidige 3700kr (fikk speila samme prosent som bil om eg flytta alt over).
Sykt kule, med mye potensiale.
Forhørt meg om forsikring på S1000R også bare for gøy.
Alder 26, hatt lappen nå i to uker, men har 75% 1 år på bil.
DnB ville ikke forsikre den på meg
If ville ha 12000kr om eg flytta alt over.
Gjensidige 3700kr (fikk speila samme prosent som bil om eg flytta alt over).