Nyheter/oppdateringer på eksisterende MC modeller
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Nyheter/oppdateringer på eksisterende MC modeller
Ser ut til at 2017 modellen av KYM 1290 Super Adventure får noen endringer...:
http://www.visordown.com/motorcycle-new ... 30986.html
Nytt er antakelig orange crash bar etter massivt krav fra KTM fansen... ?
http://www.visordown.com/motorcycle-new ... 30986.html
Nytt er antakelig orange crash bar etter massivt krav fra KTM fansen... ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: Nyheter/oppdateringer på eksisterende MC modeller
Africa Twin Adventure
Kan det være kjekkere å vente til denne kommer ut før man begynner å vurdere steget opp til denne Honda-en - Kan vel hende en del barnesykdommer er retta på til da eller har de blitt rettet opp husker jeg leste noe om service på felgene ved et viss tidsintervall som ikke hørtes kjekt ut ett eller annet sted
den oppgraderte
http://www.advpulse.com/adv-bikes/honda ... s-concept/
http://www.mcavisa.no/#!Honda-Africa-Tw ... e41bd728b0
Kan det være kjekkere å vente til denne kommer ut før man begynner å vurdere steget opp til denne Honda-en - Kan vel hende en del barnesykdommer er retta på til da eller har de blitt rettet opp husker jeg leste noe om service på felgene ved et viss tidsintervall som ikke hørtes kjekt ut ett eller annet sted
den oppgraderte
http://www.advpulse.com/adv-bikes/honda ... s-concept/
http://www.mcavisa.no/#!Honda-Africa-Tw ... e41bd728b0
Vespa Piago 75cc Panter 50 cc Honda FT 500 cc XT660 Z Tennere KTM 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Re: Nyheter/oppdateringer på eksisterende MC modeller
"Min bike", BMW K1300S, produseres ikke lenger.
Spent på om de har tenkt på en oppfølger.
Denne biken er som skapt før mæ!
Spent på om de har tenkt på en oppfølger.
Denne biken er som skapt før mæ!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Nyheter/oppdateringer på eksisterende MC modeller
2017 nyhetslekkasjer om KTM's adventuremodeller:
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/n ... -adventure
Ved første øyekast ser det ut til at fører- og passasjersal er endret noe. I tillegg får de nye modellene de bevegelige sideveskefestene som standard. Bra! Disse fungerer nemlig meget bra i hastigheter opp mot 175 km/t i hvert fall, noe jeg testet på turen til Italia nå nylig. Sykkelen var fjellstø hele veien uten antydning til wobbling og hekklogring.
Åpenbart at fronten på syklene også står foran en endring.
Skal bli interessant å se hva det endelig resultatet blir når EICMA messen åpner senere i høst.
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/n ... -adventure
Ved første øyekast ser det ut til at fører- og passasjersal er endret noe. I tillegg får de nye modellene de bevegelige sideveskefestene som standard. Bra! Disse fungerer nemlig meget bra i hastigheter opp mot 175 km/t i hvert fall, noe jeg testet på turen til Italia nå nylig. Sykkelen var fjellstø hele veien uten antydning til wobbling og hekklogring.
Åpenbart at fronten på syklene også står foran en endring.
Skal bli interessant å se hva det endelig resultatet blir når EICMA messen åpner senere i høst.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: Nyheter/oppdateringer på eksisterende MC modeller
AJ - Jeg tror det bilde der er en 1050 eller den nye betegnelsen 1090 eller tar jeg feil ut i fra artiklen i din link . ?
Selv så føler jeg at til kunn kjøring her på berget så holder det med 1050 cc enn så lenge men følger med på både KTM + Honda Africa 1000 cc
Selv så føler jeg at til kunn kjøring her på berget så holder det med 1050 cc enn så lenge men følger med på både KTM + Honda Africa 1000 cc
Vespa Piago 75cc Panter 50 cc Honda FT 500 cc XT660 Z Tennere KTM 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Nyheter/oppdateringer på eksisterende MC modeller
Du har ganske sikkert rett i at det er bilde av 1050/90.kvase. skrev:AJ - Jeg tror det bilde der er en 1050 eller den nye betegnelsen 1090 eller tar jeg feil ut i fra artiklen i din link . ?
Selv så føler jeg at til kunn kjøring her på berget så holder det med 1050 cc enn så lenge men følger med på både KTM + Honda Africa 1000 cc
Men jeg er rimelig sikker på at de tingene jeg har nevnt blir endringer vi kommer til å se på alle modellene. I tillegg tror jeg at 105/90 får to-delt sal originalt, som de andre modellene.
Og jeg skal på ingen måte si imot deg når det gjelder behovet for motorytelse. Selv til høyfartskjøring i Europa holder det fint med en 1050, om man ikke har ambisjoner om å frese avgårde i godt over 200 ++.
Opplevde ingen som gjorde det på turen nedover nå i september.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: Nyheter/oppdateringer på eksisterende MC modeller
Jeg skal teste en 1190 neste sommer for å se å merke forskjellene på disse 2 - gleder meg
Vespa Piago 75cc Panter 50 cc Honda FT 500 cc XT660 Z Tennere KTM 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Re: Nyheter/oppdateringer på eksisterende MC modeller
Spent på om Honda fornyer CB1000R snart!
Elsker Honda, men den sykkelen havner langt bak de andre i samme klasse. Gått for mange år uten en oppdatering..
Elsker Honda, men den sykkelen havner langt bak de andre i samme klasse. Gått for mange år uten en oppdatering..
- Baffin
- Innlegg: 527
- Registrert: 01 jan 2016, 18:00
- Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.
Re: Nyheter/oppdateringer på eksisterende MC modeller
Ny/oppdatert Suzuki V-Strom 650 for 2017
Baffin
Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.
- Baffin
- Innlegg: 527
- Registrert: 01 jan 2016, 18:00
- Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.
Suzuki V-Strom 1000 oppdatert for 2017
Suzuki V-Strom 1000 oppdatert for 2017
Baffin
Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.
- Baffin
- Innlegg: 527
- Registrert: 01 jan 2016, 18:00
- Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.
Ny 2017 Suzuki GSX-R1000R avslørt
Sist redigert av Baffin den 04 okt 2016, 18:19, redigert 1 gang totalt.
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7033
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Nyheter/oppdateringer på eksisterende MC modeller
Yamaha MT-09 har vært på markedet i tre år, og får en rekke oppdateringer for 2017.
Mest synlig blir fronten, som har fått et langt mer aggressivt uttrykk. Mer lik MT-10 med to små runde LED lykter og som Bjerknez sier et transformerlignende utseende.
I andre enden har den fått en kortere bakramme som er avsluttet med baklykten på enden av baksetet. Skiltholderen er koblet på svingarmen.
Legg også merke til siderefleksene på skiltramma. Lik det eller ei, fra 2017 er det påbudt på alle nye sykler..
Mest synlig blir fronten, som har fått et langt mer aggressivt uttrykk. Mer lik MT-10 med to små runde LED lykter og som Bjerknez sier et transformerlignende utseende.
I andre enden har den fått en kortere bakramme som er avsluttet med baklykten på enden av baksetet. Skiltholderen er koblet på svingarmen.
Legg også merke til siderefleksene på skiltramma. Lik det eller ei, fra 2017 er det påbudt på alle nye sykler..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Nyheter/oppdateringer på eksisterende MC modeller
Sånn umiddelbart kan jeg si at liker den nye hekken på MT-09. Men er mer usikker på om jeg liker MT-10 fronten... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Nyheter/oppdateringer på eksisterende MC modeller
Digger den nye MT 09! Stilig med skiltoppheng originalt, sånt oppheng jeg kunne tenkt meg på en MT 09.
Gamle fronten var ei kjip lykt, passet mye bedre med transformer lykt
Må bare begynne å spare nå da...
Gamle fronten var ei kjip lykt, passet mye bedre med transformer lykt
Må bare begynne å spare nå da...
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7033
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Nyheter/oppdateringer på eksisterende MC modeller
Ja da er det bare å spare..Toven skrev:Digger den nye MT 09! Stilig med skiltoppheng originalt, sånt oppheng jeg kunne tenkt meg på en MT 09.
Gamle fronten var ei kjip lykt, passet mye bedre med transformer lykt
Må bare begynne å spare nå da...
..kanskje jeg skal friste med noe mer?
Den har også fått oppgraderte fordempere, Assist & Slipperclutch (A&S) som minsker risiko for bakhjulsslipp ved harde nedgiringer og quickshifter
Hele pressemeldingen ligger i pdf under bildene jeg la ut, riktignok på nynorsk..