Stian87 skrev: ↑14 nov 2018, 14:44
Hahaha Nokia tune :lol
Poenget er slik jeg har forstått det at det er trafikkfarlig for fotgjengere med noiscanceling og glassaktig blikk. Jeg tror lyden som skal lages er en lav plystrelyd fra dekkene (bare i lav hastighet)
Det du henviser til er at lyden må være noe som fanger eventuelle ("fraværende") fotgjengere sin oppmerksomhet. Undersøkelser har vist at de lyder som fanger best en person sin oppmerksomhet er lyden av seksuell aktivitet....
Dette betyr at lyden på de elektriske kjøretøyene bør ....
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Stian87 skrev: ↑14 nov 2018, 14:44
Hahaha Nokia tune
Poenget er slik jeg har forstått det at det er trafikkfarlig for fotgjengere med noiscanceling og glassaktig blikk. Jeg tror lyden som skal lages er en lav plystrelyd fra dekkene (bare i lav hastighet)
Det du henviser til er at lyden må være noe som fanger eventuelle ("fraværende") fotgjengere sin oppmerksomhet. Undersøkelser har vist at de lyder som fanger best en person sin oppmerksomhet er lyden av seksuell aktivitet....
Dette betyr at lyden på de elektriske kjøretøyene bør ....
8-)
Jeg leser stadig at elbilhatere omtaler Tesla som enorme batteridildoer så lydforslaget ditt må jo være midt i blinken.
Rune75 skrev: ↑15 nov 2018, 16:51
Det du henviser til er at lyden må være noe som fanger eventuelle ("fraværende") fotgjengere sin oppmerksomhet. Undersøkelser har vist at de lyder som fanger best en person sin oppmerksomhet er lyden av seksuell aktivitet....
Dette betyr at lyden på de elektriske kjøretøyene bør ....
8-)
Jeg leser stadig at elbilhatere omtaler Tesla som enorme batteridildoer så lydforslaget ditt må jo være midt i blinken.
[/quote]
Kan ikke helt skjønne dette hatet mot elbiler. Greit at man ikke har lyst på en selv og at man synes lyden og følelsen minner mest om en symaskin, men skjønner ikke at det går ann å hate elbiler...
Kan ikke helt skjønne dette hatet mot elbiler. Greit at man ikke har lyst på en selv og at man synes lyden og følelsen minner mest om en symaskin, men skjønner ikke at det går ann å hate elbiler...
Tror det går mest på alle avgiftsfritakene som følger med elbil. Er en del som tror de er med på å sponse andres elbil og elbilbruk via skatten sin.
Ja uffameg... tenk om en del av skattepengene mine går til noe jeg ikke ønsker å bidra økonomisk til... Det er sikkert et hav av punkter å ta av. Men samtidig så er det nok en del andre som betaler for ting som gagner meg. Å slik går no dagan...
Den eneste grunnen til at jeg missliker enkelte EL-biler er fordi jeg hater spartanskt design. Et godt eksempel er BMW i3. Noe av det rareste å styggeste jeg har sett. Minner meg mer om ett eller annet fra hjelpemiddelsentralen enn en bil.
Men smaken er jo som baken. Selv har vi en VW Golf som faktisk ligner på en bil. Jeg liker den bedre. Tesla har jeg også sansen for. I tillegg til noen andre merker.
Det er jo helt idiotisk å være sur fordi noen biler får avgiftsfritak. Da får disse sutretrynene kjøpe elbil selv da om det er så jæ¤%#% vondt da....
Bjerknez skrev: ↑16 nov 2018, 11:22
Et godt eksempel er BMW i3. Noe av det rareste å styggeste jeg har sett. Minner meg mer om ett eller annet fra hjelpemiddelsentralen enn en bil.
Men smaken er jo som baken. Selv har vi en VW Golf som faktisk ligner på en bil. Jeg liker den bedre. Tesla har jeg også sansen for. I tillegg til noen andre merker.
Altså jeg synes i3 er finere enn e-golf selv. Synes absolutt ikke den er spartansk innvendig. Den er smart og stilig! (Likte den ikke før )
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Mulig den er pen i manges øyne, for meg blir det bare fake og lage "V-twin" av batteriene .
Ikke for at alle el-mc,er trenger å se ut som en støvsuger, men denne ser bare dum ut.
Pen, men ikke veldig imponerende, toppfart på 114 km/t rekkevidde på 160 km og nesten fire timer ladetid.
Rekkevidden blir ofte kortere på elbiler i toppfart, så om du ikke rekker 16 mil en gang før du må lade er det ikke veldig aktuelt for andre enn de som bor i byen vil jeg tro
Det er jo ikke rare motoren i denne Veitis EL-MC'en heller, da...
Så den egner seg nok best som posørsykkel i byene.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering