Sesongen har startet...

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Godtvoksen

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:Dette gjør meg glaaaad... :bananas ...på dine vegne!! :thumleft

Her i Trøndelagen er det fortsatt litt for kaldt...krysser fingrene for 11.mars!!

Tusen takk..:-) Og fine bilder fra dagen vil komme. Jeg har nettopp fått tilfredsstilt en annen lidenskap, og fått kjøpt meg Canon EOS 1D Mark II

Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Globe »

GRATTIS...et virkelig HighEnd kamera.....selv har jeg EOS 450D....UTEN sammenligning forøvrig!

Det største potensiale i mitt fotoutstyr er........mannen bak kamera :knegg

Gleder oss til å se bilder tatt av deg....mange bilder....håper jeg!!

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Dexter »

Gratulere med nytt kamera! Her kjøpte vi nytt i fjor høst. Canon Eos 500D. Godt nok for oss. Som Globe sier så er det mannen bak kamera som er begrensningen.. :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Godtvoksen

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Godtvoksen »

Takk skal dere ha. Det vi alltid være personen bak kameraet som vil være begrensningen..:-) Nå er kameraet jeg har kjøpt ikke nytt, men et pent brukt profesjonelt kamera som er ca 5 år gammelt. Både 450 og 500 som dere har er av nyere dato. Det kostet den gang ca 34.000,- og på lik linje med alle andre teknologiske produkter så rasere prisene på digitale kameraer. I år fikk jeg det for kr. 6000,- Det har mange innstillingsmuligheter - så jeg er i full gang med å lære meg noen av dem.. :scratch

MadMan
Innlegg: 101
Registrert: 23 mar 2009, 22:15
Motorsykkelen din: Yamaha TDM900 2007

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av MadMan »

-------
Sist redigert av MadMan den 28 feb 2010, 22:50, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Globe »

På det nivået GV er, så er nok han relativt klar på at det ikke er L-linser, men L-objektiv (ikke for å flisespikke for mye, men det er en vesentlig forskjell) som utnytter potensialet i kameraet ;e ...forøvrig objektiv som koster skjorta...og mere til :O .....blir mye overtid på deg fremover nå GV!! :D

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Onsløv »

Skulle ønske jeg også kunne se fram til sesong start 11. mars. *mas
Men tror eg drøye det mot 1. april.
[img]http://img693.imageshack.us/img693/1408/22123762.jpg[/img]
[img]http://img188.imageshack.us/img188/5710/55484369.jpg[/img]

MadMan
Innlegg: 101
Registrert: 23 mar 2009, 22:15
Motorsykkelen din: Yamaha TDM900 2007

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av MadMan »

Globe skrev:På det nivået GV er, så er nok han relativt klar på at det ikke er L-linser, men L-objektiv (ikke for å flisespikke for mye, men det er en vesentlig forskjell) som utnytter potensialet i kameraet ;e ...forøvrig objektiv som koster skjorta...og mere til :O .....blir mye overtid på deg fremover nå GV!! :D

-------------

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Globe »

:redface unnskyld.....jeg er preget av at dette er terpet inn i mitt hue av en fotofrelst kompis!! ;e

Godtvoksen

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:På det nivået GV er, så er nok han relativt klar på at det ikke er L-linser, men L-objektiv (ikke for å flisespikke for mye, men det er en vesentlig forskjell) som utnytter potensialet i kameraet ;e ...forøvrig objektiv som koster skjorta...og mere til :O .....blir mye overtid på deg fremover nå GV!! :D
Kjenner til det - har et par L-objektiv, Canon 17-40mm L og et Canon EF 70-200mm F2.8 L IS, som jeg fikk av min kone i 50 års gave:

Bilde

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Dexter »

Yr.no skrifter fra time til time, men de røde tallene fra søndag har vært siden lørdag... kan det hende at det går rette veien? I dag har vi i tillegg hatt første dagen med "smelting". Ute kom det frem litt asfalt, det dryppa fra taket og all snøen på bilene tinte bort... :thumleft
Været.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Cbr »

Starte sesongen som regel i midten av april, håpe jeg kan dette i år og.

Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Erling »

Cbr skrev:Starte sesongen som regel i midten av april, håpe jeg kan dette i år og.
Jeg bor nå i Drammen, man har bodd 30 år på vestlandet (10 i Stavanger, 12 i Bergen og resten av tiden er fordelt på Ålesund/Molde), og har erfart at på disse kanter avlandet, kan sesongen være i gang allerede nå .. :prf

Men akkurat nå er det uvanlig kaldt.
Ja så kaldt som det aldri har vært før, påstår de som vet litt mere enn meg.
Så på dette tidspunktet kan det se ut som om det blir tidenes seneste sesongstart,... dessverre. ](*,)
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

Godtvoksen

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Godtvoksen »

Noe sen vår ja, men nå er den for full fart i anmarsj :thumleft Slik så det ut i dag utenfor huset mitt:


Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Globe »

Se her ja.....vakkert GV........vakkert!!! :thumleft

Svar