GT vs GTL
Forskjellen på K1600GT og K1600GTL ligger rett og slett i oppsettet. GT er satt opp med en sittestilling som er mer fremoverlent, og myntet på en litt mer aktiv kjørestil. På en GTL sitter du mer oppreist og avslappet, og har i grunnen posisjonert deg for en skikkelig langtur. Da skal vi heller ikke glemme at syklene er utstyrt med elektronisk justering av chassiset. Det kan være greit å ha, for eksempel dersom du laster sykkelen til grensen.
https://dinside.dagbladet.no/motor/to-n ... w/61750079
Revolusjonerende tohjulinger fra BMW
Med verdens letteste MC-rekkesekser, integrert GPS, adaptive kjørelys og et dynamisk antispinnsystem setter BMW nok en gang ny standard på to hjul.
Av Morten Broks (Bike) Publisert: Oppdatert 9. november 2010
175 Nm
Råsterk rekkesekser med hele 160 hestekrefter. Motoren veier bare 102 kilo og er knapt større enn de eksisterende rekkefirerne BMW nytter i touringmaskinene. Men den viktige forskjellen er dreiemomentet, som er på hårete 175 Nm mot 135 Nm på dagens K1300GT. Allerede ved 1500 rpm yter motoren 70 prosent av maksimalt dreiemoment - akkurat slik norske milslukere vil ha det når sykkelen er tungt lastet med både passasjer og oppfylte kofferter.
https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og ... er-fra-bmw
BMW K 1600 GTL
https://speedmc.no/nytt/k-1600-gtl/
BMW K 1600 GT
https://speedmc.no/nytt/k-1600-gt/