Øhh... Klarte det IGJENNNN....

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38145
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av AJ »

Snill Vaffel skrev: Skal prøve å forklare nærmere, jeg sitter nå her og titter inn i tråder får å bli klokere men ser ikke ut til at det fungerer da jeg ikke har noen her til å forklare meg hva ting betyr osv. Så klart kan jeg bare spørre men det er for ille å fylle forumet med Blondis spørsmål til stadighet så det blir til at man er mindre å mindre her inne og titter [img]http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-sad017.gif[/img]
Skal ikke se bort fra at jeg er litt treg i oppfattelsen, men jeg er ikke sikker på om jeg helt skjønner hva du mener... :-k
F.eks.: "sitter nå her og titter inn i tråder får å bli klokere men ser ikke ut til at det fungerer da jeg ikke har noen her til å forklare meg hva ting betyr osv".
Kan du si mer konkret hva du mener?

Jeg spør fordi jeg er oppriktig når jeg sier at jeg ikke helt skjønner hva du mener og jeg vil gjerne vite nettopp det sånn at vi kan gjøre de rette tingene for alle skal forstå hva ting betyr :janikk

Hm.. ble en lang og kronglete setning, men du skjønner helt sikkert hva jeg mener :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Snill Vaffel »

Skjønner hva du mener, det går vel heller på det tekniske. Prøver å finne en tråd hvor jeg ikke skjønner noe men nå ser det ut til at de trådene ikke finnes lengre, altså jeg skjønner det som står selv om jeg ikke har svaret på problemstillingen. Bare glem hele greia jeg bare spørr jeg om jeg ikke skjønner noe blir lettere.[img]http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-think005.gif[/img]
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Globe »

Tror jeg skjønner hva du mener her Snill Vaffel...jeg skal se om jeg kan bidra med noe i en video. Skal tenke ltt på denne :thumleft
Mulig jeg kan lage noen korte snutter som viser ulike måter en kan holde seg oppdatert på her inne, lese seg opp, søke, og ellers få en forbedret oversikt...selv om man ikke er inne hver dag! :)

Hmm..tenker...kommer tilbake med noe,..det er ihvertfall sikkert :-)

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Snill Vaffel »

Da var vi på veien igjen, hentet ut det som var et glis en gang... Til min store forbauselse var sykkelen ripet opp på tanken og full av sorte flekker :sorry På lykten foran i glasset var det enb saftig tykk ripe som ikke har hvert der tidligere, de på butikken/Vinterlagringen sier de ikke vet noe om dette og mener at det må ha hvert sån fra vi satte den inn noe jeg VET at den ikke var,syns hele sykkelen ser sjabby ut og blei oppriktig lei meg når jeg fikk se den igjen. Tror neppe jeg setter den inn der igjen og ikke ville de rette opp noe bare gi oss info om hvem som event kan fikse det :sorry
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38145
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av AJ »

Snill Vaffel skrev:Da var vi på veien igjen, hentet ut det som var et glis en gang... Til min store forbauselse var sykkelen ripet opp på tanken og full av sorte flekker :sorry På lykten foran i glasset var det enb saftig tykk ripe som ikke har hvert der tidligere, de på butikken/Vinterlagringen sier de ikke vet noe om dette og mener at det må ha hvert sån fra vi satte den inn noe jeg VET at den ikke var,syns hele sykkelen ser sjabby ut og blei oppriktig lei meg når jeg fikk se den igjen. Tror neppe jeg setter den inn der igjen og ikke ville de rette opp noe bare gi oss info om hvem som event kan fikse det :sorry
Uffda!
Ikke særlig hyggelig :[-( Har hørt mye forskjellig om disse vinterlagringene som gjorde at jeg bestemte meg for å la sykker'n overvintre i kald garasje her hjemme denne vinteren i stedet.
Ser ut til å ha gått bra selv om det gjenstår å se om sykker'n starter... Det har jeg nemlig ikke prøvd enda... :-J
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
k3nt_
Innlegg: 59
Registrert: 13 mar 2010, 10:37
Motorsykkelen din: Suzuki - SFV 650
Sted: Tigerstaden

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av k3nt_ »

Gå tilbake å stå på kravene.
Det er viktig å ta bilde av sykkelen før vinterlagring slik at man kan bekrefte det. Men spiller i utgangspunktet ingen rolle når beviselsesbyrden er på forhandler.
Hilsen
K3nt_

Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...

mekkern
Innlegg: 7650
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av mekkern »

greit også å få vite hvem steder som ikke er helt seriøse..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Duville »

Snill Vaffel skrev:Skjønner hva du mener, det går vel heller på det tekniske. Prøver å finne en tråd hvor jeg ikke skjønner noe men nå ser det ut til at de trådene ikke finnes lengre, altså jeg skjønner det som står selv om jeg ikke har svaret på problemstillingen. Bare glem hele greia jeg bare spørr jeg om jeg ikke skjønner noe blir lettere.[img]http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-think005.gif[/img]
Det du sier her ar at trådene "forsvinner". Da forstår jeg det sånn at du mener enkelte tråder fjernes. Kun de 7 siste innleggene ligger på fremsiden. Lenger nede ligger forumnene for MC generellt, Verksted, Tur & treff osv hvor du finner alle trådene som er startet i forumet sortert i grupper. De forsvinner fra fremsiden men de ligger fortsatt i underkatalogene. Ingen tråder fjernes fra forumet - de ligger der alle sammen og den som leter skal finne står det i første Mosebok eller ei anna bok en eller annen sted...

Veit ikke om det er dette som er problemet, men jeg hadde i hvert fall litt problemer med dette ei stund..... før jeg fant ut hvordan det funka

Brukeravatar
k3nt_
Innlegg: 59
Registrert: 13 mar 2010, 10:37
Motorsykkelen din: Suzuki - SFV 650
Sted: Tigerstaden

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av k3nt_ »

Du kan også trykke på "Se nye innlegg". Da vil de siste innlegg siden siste besøk komme opp.

Den finner du i midten, rett over de siste 7 innleggene.
Hilsen
K3nt_

Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av RuneMC »

Det var kjipt...

Har merket meg at det ser ganske så tett ut mellom syklene hos forhandlere/vinterlagrere, så er vel fort gjort dersom de skal hente en sykkel innimellom for utlevering eller service at den kan komme borti andre - og ser jo at de generelt fraskriver seg alt ansvar ved vinterlagring -> dvs det er eierens forsikring som det går på hvis noe skulle skje. Bilder av både sykkel og km-stand er nok lurt ved innlevering (så har man også dokumentasjon på tilstand i tilfelle den skulle bli stjålet, at det blir brann el. lign. - det går isåfall også på din personlige forsikring, og ikke til dem du lagrer hos...) Men, klart, hvis de er seriøse så bør de innrømme det hvis de har ripet opp sykkelen.

Tok bare ut batteriet på min, ellers stod den parkert i kald garasje uten å ta skade av det. Har ikke tatt oljeskift engang :-J (...må da holde med oljeskift hver 10 000 km er min tanke...)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Duville »

RuneMC skrev:Det var kjipt...

Har merket meg at det ser ganske så tett ut mellom syklene hos forhandlere/vinterlagrere, så er vel fort gjort dersom de skal hente en sykkel innimellom for utlevering eller service at den kan komme borti andre - og ser jo at de generelt fraskriver seg alt ansvar ved vinterlagring -> dvs det er eierens forsikring som det går på hvis noe skulle skje. Bilder av både sykkel og km-stand er nok lurt ved innlevering (så har man også dokumentasjon på tilstand i tilfelle den skulle bli stjålet, at det blir brann el. lign. - det går isåfall også på din personlige forsikring, og ikke til dem du lagrer hos...) Men, klart, hvis de er seriøse så bør de innrømme det hvis de har ripet opp sykkelen.
Enig med RuneMC - problemet dems er jo at de ikke bare har ripet opp din sykkel - de har sannsynligvis brukt en annen å ripe med og hvordan ser den /de ut....

Gammelgutt

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Gammelgutt »

AJ skrev: Ikke særlig hyggelig :[-( Har hørt mye forskjellig om disse vinterlagringene som gjorde at jeg bestemte meg for å la sykker'n overvintre i kald garasje her hjemme denne vinteren i stedet.
Ser ut til å ha gått bra selv om det gjenstår å se om sykker'n starter... Det har jeg nemlig ikke prøvd enda... :-J
Jeg hadde sykkelen i kald og meget luftig garasje i vinter, og den startet med en gang. Forrige sykkelen hadde jeg satt bort på lagring og da jeg hentet den var det byttet batteri. De sa at batteriet ikke var bra, men gav ingen beskjed på forhånd.

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Snill Vaffel »

Nå vill jeg bare bytte den ut med en ny sykkel men handler ikke der igjen... Er det noen som kjenner til han på Landfalløya i Drammen tror han driver med Honda??

Jeg ante ikke at de ikke hadde noe ansvar nor dritt er det i hvertfall ..... Jeg som er så nøye med at allt skal være strøkent hele tiden....
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Gammelgutt

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Gammelgutt »

Mener du Hondaforhandleren Motorport i Drammen eller Drammen bilglass og mc på Landfalløya. Det er en jeg kjenner som kjører Honda Varadero 1000 som har fulgt etter verksmesteren på Landfalløya fordi han er så fornøyd. Jeg har time til hovedservice Drammen b&mc da han kjenner til Hyosung, og har fått skryt av Mizzuki. Han var ansatt hos Landfalløya motorsenter og startet for seg selv etter at eieren av motorsenteret pakket snippesken i fjor.

Pollti

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Pollti »

Å få skryt av Mizzuki behøver ikke å bety så mye. Annet enn for saldoen på kontoen din da....

Svar