MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
- Karoda
- Innlegg: 10
- Registrert: 02 mai 2019, 08:25
- Motorsykkelen din: Honda Valkyrie F6C 1520cc 1999
- Sted: Lunner
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Av erfaring er det greit starte forberedelsene tidlig på året. :-)
I dag har jeg skiftet ut litt krom som begynte å bli lettere slitent, samt ny radiatorgrill og nye innervesker til koffertene.
Måtte bare våren komme tidlig.
I dag har jeg skiftet ut litt krom som begynte å bli lettere slitent, samt ny radiatorgrill og nye innervesker til koffertene.
Måtte bare våren komme tidlig.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Kai R:
The World is Flat
The World is Flat
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38133
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Du verden, Karoda ! Her var det mye grom krom!
Ja, la nå endelig våren komme kjapt i år !
Fikk litt vårfølelse da jeg var ute å gikk en tur her oppe i Oppdalen, på den andre (og riktige ) sida av Viggadalføret i dag .
Men vinteren har nok ikke tenkt å gi seg på langt nær enda...
Ja, la nå endelig våren komme kjapt i år !
Fikk litt vårfølelse da jeg var ute å gikk en tur her oppe i Oppdalen, på den andre (og riktige ) sida av Viggadalføret i dag .
Men vinteren har nok ikke tenkt å gi seg på langt nær enda...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Karoda skrev: ↑13 jan 2022, 18:01 Av erfaring er det greit starte forberedelsene tidlig på året. :-)
I dag har jeg skiftet ut litt krom som begynte å bli lettere slitent, samt ny radiatorgrill og nye innervesker til koffertene.
Måtte bare våren komme tidlig.
20220112_203745.jpg20220112_180345.jpg20220112_172344.jpg
Er dette en "Tourer" som du, eller noen andre, har "customized" ?
"Do the right thing"
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
I dag var det på tide å ta ibruk årets julegave(til meg sjøl). Har sikla på en sånn Abba skylift i mange år.
Etter å ha brukt den en dag er det at jeg ikke har handlet den før det eneste jeg angrer på.. Toppen av tanken på hayabusaen er 145cm over bakken når den er horisontal. i tillegg kan jeg løfre bare bakenden eller bare fronten(stoppie/wheeliemode) ved behov...
I dag blei det oljeskift, så blir det sjekk av ventilklaring og skifte av olje i gaffelbeina de neste ukene..
Etter å ha brukt den en dag er det at jeg ikke har handlet den før det eneste jeg angrer på.. Toppen av tanken på hayabusaen er 145cm over bakken når den er horisontal. i tillegg kan jeg løfre bare bakenden eller bare fronten(stoppie/wheeliemode) ved behov...
I dag blei det oljeskift, så blir det sjekk av ventilklaring og skifte av olje i gaffelbeina de neste ukene..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38133
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Den skyliften der ser ut som en veldig bra sak, ja.
Hadde jeg hatt samme kunnskap og uredde tilnærming til å gjøre ting som de du gjør på sykkelen din, skulle jeg nok skaffet meg en slik selv.
Men... motet svikter når det gjelder å gjøre service og rep. på egen sykkel utover olje- og filterskift og til nød bytte av kjede og drev... .
For sånne som meg er det bare å se opp til dere som fikser og ordner så mye som dere gjør på egne sykler. Respektabelt, absolutt !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Det er aldri for seint å begynne å skru.. du må bare skaffe en sykkel som er så gammel at den er uten garanti førstAJ skrev: ↑18 jan 2022, 17:34Den skyliften der ser ut som en veldig bra sak, ja.
Hadde jeg hatt samme kunnskap og uredde tilnærming til å gjøre ting som de du gjør på sykkelen din, skulle jeg nok skaffet meg en slik selv.
Men... motet svikter når det gjelder å gjøre service og rep. på egen sykkel utover olje- og filterskift og til nød bytte av kjede og drev... .
For sånne som meg er det bare å se opp til dere som fikser og ordner så mye som dere gjør på egne sykler. Respektabelt, absolutt !
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38133
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Godt poeng, helt klart
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Plastrakett_71
- Innlegg: 147
- Registrert: 24 jul 2018, 20:32
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX650F
- Sted: Nes i Viken
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Klødde veldig i gasshånda så jeg forsøkte å starte sykkelen for et par dager siden. Null respons. Tok ut batteriet og satte det på lading inne. Teller dager til jeg atter en gang kan ta på kjøreklær og hjelm…
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi
- Karoda
- Innlegg: 10
- Registrert: 02 mai 2019, 08:25
- Motorsykkelen din: Honda Valkyrie F6C 1520cc 1999
- Sted: Lunner
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Dette er en "standard" som jeg har endret litt på. :-) :-)Relax skrev: ↑13 jan 2022, 19:09Karoda skrev: ↑13 jan 2022, 18:01 Av erfaring er det greit starte forberedelsene tidlig på året. :-)
I dag har jeg skiftet ut litt krom som begynte å bli lettere slitent, samt ny radiatorgrill og nye innervesker til koffertene.
Måtte bare våren komme tidlig.
20220112_203745.jpg20220112_180345.jpg20220112_172344.jpg
Er dette en "Tourer" som du, eller noen andre, har "customized" ?
Kai R:
The World is Flat
The World is Flat
- Karoda
- Innlegg: 10
- Registrert: 02 mai 2019, 08:25
- Motorsykkelen din: Honda Valkyrie F6C 1520cc 1999
- Sted: Lunner
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Finner stadig noe som kan byttes ut med krom. :-)AJ skrev: ↑13 jan 2022, 18:22 Du verden, Karoda ! Her var det mye grom krom!
Ja, la nå endelig våren komme kjapt i år !
Fikk litt vårfølelse da jeg var ute å gikk en tur her oppe i Oppdalen, på den andre (og riktige ) sida av Viggadalføret i dag .
Men vinteren har nok ikke tenkt å gi seg på langt nær enda...
Klart du bor på den riktige sida, du har jo den beste utsikten. :-) :-)
Kai R:
The World is Flat
The World is Flat
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38133
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Karoda skrev: ↑14 feb 2022, 20:38Finner stadig noe som kan byttes ut med krom. :-)AJ skrev: ↑13 jan 2022, 18:22 Du verden, Karoda ! Her var det mye grom krom!
Ja, la nå endelig våren komme kjapt i år !
Fikk litt vårfølelse da jeg var ute å gikk en tur her oppe i Oppdalen, på den andre (og riktige ) sida av Viggadalføret i dag .
Men vinteren har nok ikke tenkt å gi seg på langt nær enda...
Klart du bor på den riktige sida, du har jo den beste utsikten. :-) :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Audi Mannen
- Innlegg: 772
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
- Sted: Ytre Nordmøre
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Etter litt leveringstid på sidebærere til V4'n så er ting endelig på plass i hula. Fått montert fester og siste justering av låse fester pågår.
45L på hver side og valg mellom 38L toppkoffert fra Sw Motech og Givi Outback 58L. Da skal bagasje løsningene være på plass til både korte og lange turer.
Ikke like imponert over passform denne gang på delene fra SW, men jeg får tweeke litt med litt tøy og bøy på stagene. For meg så ser det ut for at den nye designen på selve bæreren som er press formet i motsetning til den forrige Evo bæreren som var en hul profil som kan være litt av grunnen til at det ikke er helt "bolt on" uten litt kraft. kanskje de har slurvet litt med pressformen og har for mye flex i materialet. Dårlig løsning på festet som sitter i bagasje bærer også da denne går opp og festes på topp. Dette skaper full kræsj med toppboks plate som er levert orginalt til sykkelen og til Givi boks. Dette fremtvinger bruk og kjøp av Sw sin løsning også her hvis man ikke liker å trikse litt med bolter og skiver.
45L på hver side og valg mellom 38L toppkoffert fra Sw Motech og Givi Outback 58L. Da skal bagasje løsningene være på plass til både korte og lange turer.
Ikke like imponert over passform denne gang på delene fra SW, men jeg får tweeke litt med litt tøy og bøy på stagene. For meg så ser det ut for at den nye designen på selve bæreren som er press formet i motsetning til den forrige Evo bæreren som var en hul profil som kan være litt av grunnen til at det ikke er helt "bolt on" uten litt kraft. kanskje de har slurvet litt med pressformen og har for mye flex i materialet. Dårlig løsning på festet som sitter i bagasje bærer også da denne går opp og festes på topp. Dette skaper full kræsj med toppboks plate som er levert orginalt til sykkelen og til Givi boks. Dette fremtvinger bruk og kjøp av Sw sin løsning også her hvis man ikke liker å trikse litt med bolter og skiver.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ducati Multistrada V4S - 2021
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38133
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Solide vesker med god plass .
Men Duccen ble veldig brei over hoftepartiet, da...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Audi Mannen
- Innlegg: 772
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
- Sted: Ytre Nordmøre
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Da kan Dere få ligge i "slip streamen" da vettu og henge på
Ducati Multistrada V4S - 2021
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38133
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Godt poeng .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering