Hei!
Har en Yamaha R6 2002 km stand er 15 600km
Er litt tung starta ved kald motor sjølv med choken på, når den starta går den fint men ved pådrag lugga den litt før draget kommer?
Hører og en slags tikkelyd og kan høres ut som den forverrer seg når eg gasser litt så mistenker at det kan være ventil tikking, kan det stemme ? Og kan det ha nåken sammenheng med at den lugger ved pådrag?
Kanskje forgasser burde vært rensa? Rekna med den har stått endel med tanke på km stand og alder, 15 000 på 20 år er jo meget lite så
Takk for svar !
Yamaha R6 2002 HJELP/TIPS!?
- Kjellrf
- Innlegg: 1604
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Yamaha R6 2002 HJELP/TIPS!?
Før du tar opp forgasserne, prøv med STP Injection cleaner i bensina, og kjør ut en tank. Den løsner gammal drit i forgasserne/dysene
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- jongsanim
- Innlegg: 1007
- Registrert: 20 mai 2013, 18:51
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Re: Yamaha R6 2002 HJELP/TIPS!?
Ikke for å være doomsayer, men første generasjon r6 har et rykte på seg for "cracked liners". Kort og godt er det sprekkdannelser i overgangen fra forgasser til motor (i metallet som er presset inn i motor). Aner ikke hva det heter på norsk.
Hvis du likevel skal ta av forgassere for en god rens, bør du også sjekke dette. Bare å google r6 cracked liners
Hvis du likevel skal ta av forgassere for en god rens, bør du også sjekke dette. Bare å google r6 cracked liners