Dexter's laboratory - klar for 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Dekket kommer kanskje før helga!

Legg inn av Dexter »

AJ skrev:Da har du det allerede i morgen, tenker jeg :janikk
Går rimelig kjapt når det først er kommet inn i landet, ser du :jada:
Det er jo bare helt strålende! Da får jeg jo det dekket jeg vil ha, og det tidsnok til treffet! Slipper turen innom Hønsefoss og alle levde lykkelige i alle sine dager :lol
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38122
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Dekket kommer kanskje før helga!

Legg inn av AJ »

Tru'kke du går glipp av noe du ikke ville gå glipp av ved å styre utenom Hønsefossen... :-J
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Tyr`n
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2010, 22:14
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 900 83
Sted: Hurdal

Re: Dexter's laboratory - Dekket kommer kanskje før helga!

Legg inn av Tyr`n »

AJ skrev:Tru'kke du går glipp av noe du ikke ville gå glipp av ved å styre utenom Hønsefossen... :-J
ja er vel en årsak til at vegen er lagt utenom :lol

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Dexter's laboratory - Dekket kommer kanskje før helga!

Legg inn av cheron »

Som Bengt Eriksen sa på TV2 sporten; "Hønefoss??? Det er en plass jeg kjører gjennom når jeg skal på hytta..." Etter at Hønefoss gjorde det bra i 1 divisjon og rykka opp til Tippeligaen.. :thumleft
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Re: Dexter's laboratory - Dekket kommer kanskje før helga!

Legg inn av Gammelgutt »

Det er vel bedre med høne på Raufoss enn omvendt?. :-#

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Dekket kommer kanskje før helga!

Legg inn av Dexter »

Kan se ut som at AJ hadde rett!

Beregnet utlevering: 2010-06-09

Da er det jo bare å vente da :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Gammelgutt

Re: Dexter's laboratory - Dekket kommer kanskje før helga!

Legg inn av Gammelgutt »

`Da slipper du å kjøre med slicks i helgen.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Dekket kommer kanskje før helga!

Legg inn av Dexter »

Dexter skrev:Kan se ut som at AJ hadde rett!

Beregnet utlevering: 2010-06-09

Da er det jo bare å vente da :thumleft
Øh, nei. Kom ikke noe dekk i dag likevel... :scratch
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38122
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Dekket kommer kanskje før helga!

Legg inn av AJ »

Dexter skrev:
Dexter skrev:Kan se ut som at AJ hadde rett!

Beregnet utlevering: 2010-06-09

Da er det jo bare å vente da :thumleft
Øh, nei. Kom ikke noe dekk i dag likevel... :scratch
La oss håpe det kommer i morra! Er vel fortsatt litt etterslep etter streiken, går jeg ut fra...
Fikk byttet fordekket i dag, jeg. Og det var bare deilig å kjøre på nytt dekk \:D/
Gled deg!!!

Forresten... bytter du sjøl, eller...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Dekket kommer kanskje før helga!

Legg inn av Dexter »

Jeg har skrudd av framhjulet, men tar nok turen til nærmeste gummi-pusher for omlegging.

Er visst ikke så greit å kjøre det selv med disse lavprofil-dekkene, å siden vi skal avgårde på fredag så har jeg ikke tenkt å finne ut hvor lang tid det ville tatt dersom jeg i det hele tatt skulle greie det - alene.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Dexter's laboratory - Dekket kommer kanskje før helga!

Legg inn av Onsløv »

Om du MÅ gjøre det selv, så kan jeg gjerne stille opp som medhjelper. :b_c:

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Dexter's laboratory - Dekket kommer kanskje før helga!

Legg inn av Intruder »

cheron skrev:Som Bengt Eriksen sa på TV2 sporten; "Hønefoss??? Det er en plass jeg kjører gjennom når jeg skal på hytta..." Etter at Hønefoss gjorde det bra i 1 divisjon og rykka opp til Tippeligaen.. :thumleft
Bengt Eriksen,er det han fra Gislefoss?
Drillo ble en gang spurt hvordan en aften ute med Arne Scheie ville vært ? :-k :[-(
----Hmmmm,meget kjedelig !! :prop: :oh
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Dekket kommer kanskje før helga!

Legg inn av Dexter »

Vel, da måtte jeg ta og fikse opp i tingene på egen hånd. Kontaktet Tollpost i Drammen i dag, der var det kaos, så de kunne ikke garantere at dekket kom før helga... Spurte om jeg kunne komme å hente det selv og det var greit. Så da var det bare å komme seg avgårde da. Vel framme tok det ikke helt ubetydelig med tid for dem å finne det, men de fant det nå til slutt - og godt var det! Siden jeg hadde tatt av framdekket, så tenkte jeg at det kunne være en mulighet for å få lagt om mens jeg var i Drammenstraktene. En kjapp ringerunde i Kongsberg før jeg kjørte avslørte at de ikke hadde "tid" til å legge om et dekk som jeg hadde kjøpt et annet sted... Greit nok. Første stopp etter at nydekket var hentet ble da Dekkmann, der satt det en som ikke var spesielt hyggelig eller imøtekommende. Etter noe tankevirksomhet og en del merkelige spørsmål kom han med en pris da. De skulle ha over 500 kroner for å legge om. Neitakk, det er for dyrt svarte jeg og forlot. Så fant jeg et skilt som pekte mot Vianor. Kjørte etter pila og fant denne Vianoren (Vianor Lier tenker jeg det var) da, der satt det en hyggelig dame som mer enn gjerne ville hjelpe, men de hadde ikke utstyr til å få balansert dekket, men jeg kunne høre rett nedi veien hos en MC-forhandler (Trio Motor og MC Teknikk). Så da dro jeg dit da, han gubben var overhode ikke interessert. Lite imøtekommende, og var helt tydelig ikke interessert i en mulig fremtidig kunde. Så forsvant han... neivel, greit, så da kjørte jeg opp på Vianor igjen. Der ble vi enige om at de skulle legge om dekket så snart de hadde tid så kunne jeg gjøre andre eller ingenting mens jeg ventet.

Brukte ventetida da på å kjøre til Bilrema å kjøpe balanseringsverktøy og lodd, samt et lastenett og noen andre småting. En liten tur til Liertoppen for en matbit og deretter tilbake til Vianor. Der var de i gang med dekket og noen minutter etterpå var det ferdig. De hadde ikke funnet merke for dekkets letteste punkt (ventil-punkt) så de måtte bare sette det på. Det var jo for så vidt greit. Så skulle de ha Kr. 190,- for jobben. DET synes jeg var en kjempe-pris tross manglende balansering og at jeg hadde "medbrakt". Balanseverktøy fikk jeg jo kjøpt og var enda tilsammen under det som dekkmann skulle ha for hele greia!

Vel hjemme ble vidunder-dingsen testa og den funka akkurat som antatt! Helt glimrende! Så nå er dekket balansert, satt på sykkelen og testkjørt! Jeg har jo lest fra andre at de har merka stor forskjell når de har bytta dekk osv. NÅ kan jeg også skrive under på at forskjellen kan være enorm! Det var som å kjøre en helt annen sykkel! Du værden!

Gleder meg som en unge til i morgen og helga! Da blir det bare helt konge!

Gjett om jeg er glad for å ha fått nytt dekk eller?! Det var jammen bare så vidt! *pusteut*
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av cheron »

Konge ;) Så blir det service i vinter! Så blir sesongen 2011 enda bedre en 2010 :bananas

Og kanskje jeg har sykkel??? :scratch
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av Dexter »

cheron skrev:Konge ;) Så blir det service i vinter! Så blir sesongen 2011 enda bedre en 2010 :bananas

Og kanskje jeg har sykkel??? :scratch
Håper da virkelig at du får ordnet deg med sykkel!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar