Pollti lurer litt ?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Har jo en maken en fra før som er Haus Gestapo sin. Så i og med at Sheriffen var ufyselig sent i høst så var dette en grei løsning og de er veldig lette å blåse opp til 30 hk hvis det er ønskelig. Og da går de greit nok. Tror ikke jeg gidder det. 95% av tiden jeg er ute og triller så er max tillatt hastighet 70 km/t og for å følge det så trenger jeg ikke dullioner av kubikk og 1zillion hester. Også er den grei å ha når jeg triller tur med HG. Cagge likte ikke de turene, hun sotet ned og ble ufyselig å kjøre. Geobugseong er nok litt mere passende sånn sett. Men nå er jo Cagge pensjonert midlertidig så da er det god tid til å få orden på papirene siden hun ikke skal registreres igjen før hun er veteran.
Prutet Geobugseong ned kr 8000 fra listeprisen og det er jeg fornøyd med. Hjelm og hansker følger visstnok med og :-k

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Desmo »

Du driver med mye rart, Pollti. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Egentlig ikke Desmo. Men jeg liker litt sære ting som andre folk fnyser i barten av. Ugly is beautiful sa FZ og det er jeg enig i !
I kveld har jeg forresten kjøpt 14" alu felger til Eskroten. Helt idiotisk selvfølgelig men de trengte et nytt hjem og jeg følte kallet fra Finn.no :dontknow :oh Tømte garasjen for litt siden men den fylles sakte opp med nytt møl. Jeg har til og med funnet en Alessi kaffekjele i nabolaget som jeg har lagt mine klamme pølsefingere på. Ikke fordet at jeg trenger den siden jeg har Moccamaster men Alessien er et klenodie til sine kr 3000. Det er penger i skrot ! En dag blir det penger i koreansk industri avfall på 2 hjul og men da er jeg sikkert dau eller resirkulert som blomsterjord :knegg

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av MaxTron »

Veel, koreanske biler begynner å bli VELDIG bra tør æ påstå, så hvorfor ikke motorsykkla :eh
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av ArcticTiger »

MaxTron skrev:Veel, koreanske biler begynner å bli VELDIG bra tør æ påstå, så hvorfor ikke motorsykkla :eh

:offtopic :offtopic :offtopic :offtopic :offtopic

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Jalmar »

Her må vi for all del ikke gå surr i hva som er hva. :mk

Hvis ting begynner å bli bra, er det ikke lenger ræl, og da tror jeg Mr. Pollti ikke lenger er særlig interessert. Så det er kanskje derfor han skaffet seg Ford istedenfor noe koreansk denne gangen. :knegg

Jeg for min del starter med noe som er bra, og klarer ganske raskt å lage ræl utav det. Og jo høyere ræl-faktor, jo mere moro. \:D/

De som virkelig har problemer, er de som forsøker å lage noe bra utav ræl. De har missforstått totalt, og blir ikke bare blakke i forsøkene, men de blir også veldig skuffa. Ræl er ræl, og det må nytes på riktig måte. Det finnes selvfølgelig dyrt ræl også, og mange finner stor glede i å anskaffe slikt. :notworthy:

:mk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Ikke såå dårlige, MEN... Er alltid et men vet du :knegg Enkelte komponenter er nesten søppel. Alu er av dårlig kvalitet. Enkelte andre ting er og tvilsomme slikt som dekk (Liker du å tryne kjør Shinko!) Bremsebelegg-URK !! Kvalitet på akseler og gjengeparti er under pari. Det er vel stort sett det det er å klage på for hobby Fuhreren.
Gammelgutt har slitt med lekk bakdemper og jeg har slitt med problemer med gearoverføringen på HG mopeden.
HG mopeden fikk problemer etter at hun trynet i et kryss og Gamlingens 100 bruttomedisterton kan jo ha satt demperen på en hard test ? Jeg tror ikke gearskifte mekanismen og demper problemer er daglige problemer for disse mopedene, her er det uflaks tror jeg.
Det store minuset i boka går for håpløst tregt og dritdyre deler via importør. 998 kr for et papirluft filter er nært ran. MC Vartdal har noe å bevise her. Mizzuki var ihvertfall en katastrofe. Lite minus for forholdsvis gammeldags teknologi.
Pluss for at de er lette å skru på. Stort pluss for forbruk, litt minus for for forbruk etter at dødpunket i turtallsregisteret er justert bort. Trenger en en billig SMK er Hyosung et brukbart alternativ men IKKE betal for mye for brukt. Ingen hemmelighet-betalte 35K for 2010 overligger inkl Pirelli dekk. En 1 år gammel bør ikke koste over 28K.
Eldre enn det max 20 til 25 avhengig av km stand. MC Vartdal har noe å kjempe med :orefk

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Dø Jalmar. Eskroten ble veldig fin etter å ha fått litt gaffa tape på forskjermen sin. I morgen så må jeg tape bakruta så den ikke detter ut. Her gjelder det å holde stailen til CBR dama kommer og lager en ånkli god repotasje om strøkne vinterbiler og koreansk møl. :prf

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

ArcticTiger skrev::offtopic :offtopic :offtopic :offtopic :offtopic

Jøss! :lol

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Jalmar »

Nå skal ikke jeg ha 125 ccm, men hvis jeg skulle hatt det, tror jeg at jeg ville skuet litt på Varadero 125 jeg. Ser ut som an kan få brukbare eksemplarer for under 30K.

Men regner man litt på dette, så stemmer det jo. Altså man kan kjøpe 10 stk 125 ccm for ca 300K. Det samme man må gi for en greit utstyrt 1200 BMW GS. :mk Forskjellen vil bli at når man har 10 SMKere, så har man stort sett en som går. Den samme garantien har man ikke hvis man anskaffer en topp utstyrt 1200 GS. :lol
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Lav teknologisk tysk møl er oppskrytt . Husker med gru Sirævan som ga opp ånden enda den gikk på ånkli fin resirkulert ålje og greier.

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Jalmar »

Ford er en ener når det gjelder å lage ræl. Og jaggu klarer de ikke å selge alt de lager også. :lol
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Jalmar »

Den derre bloggen til Ragnhild er jo låst og stengt. Og ikke er det ny planlegging av fest hos AJ. Og ingen skal ha bagasjebærer. Ikke ser det ut som om girkassa til AJ har tenkt å ta kvelden heller. Hvor i all verden skal vi villblogge nå da??? *mas
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38105
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av AJ »

Jalmar skrev:Den derre bloggen til Ragnhild er jo låst og stengt. Og ikke er det ny planlegging av fest hos AJ. Og ingen skal ha bagasjebærer. Ikke ser det ut som om girkassa til AJ har tenkt å ta kvelden heller. Hvor i all verden skal vi villblogge nå da??? *mas
Er jo helt håpløst detta, Jalmar... :dontknow
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Jalmar »

Ja. :sorry
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Svar